• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag spatbordrand

jpost

Detailing trainee
12 sep 2014
10
47
46
Mijn Volvo S90 Executive uit 1997 heeft een probleempje bij de achterste spatbordranden:
conv_902.webp

Nu weet ik niet precies waardoor dit komt. Het lijkt niet van achter weg te komen, maar meer op steenslaschade, of een probleem met het zinklaagje onder de lak.

Wil je dit weer mooi hebben, dan wordt het spuiten, lijkt me. Hoe voorkom ik dat het nu verder gaar roesten?

Bijlagen

• conv_901.webp
    conv_901.webp
    376,7 KB · Weergaven: 169
Het probleem is tweeledig, steenslag en de scherpe kant
Beide zorgen voor roest. De steenslag in de plekjes en de roest vanaf de rand trekt achter de lak
Je zal zien dat de hele haakse kant geroest is als je de lak weghaalt
En dat is een klus die je niet te lang uit moet stellen anders wordt het als bladerdeeg

Geloof het of niet, maar de roestomzetter van de Action (smal oranje busje) werkt prima
Daarna primer en dan kleurlak.

Eens met RadCat, snel ingrijpen om erger te voorkomen. Het is verder dan je kan zien.

Vandaag de boel maar even kaal gemaakt. De roest liep uiteraard ook ook onder de lak door, maar het positieve is dat het niet doorgeroest is. Het komt van de scherpe rand en steenslag. De roest was erg oppervlakkig, gelukkig.
Ik heb al een offerte binnen voor het spuitwerk. Hele achterscherm opnieuw, zowel links als rechts.. Duur grapje, maar zelf krijg ik dit niet meer strak, daarvoor is het oppervlak al te groot.

Roesten doet de auto verder weinig, mede doordat de Volvo de eerste 10 jaar van zijn leven in Zuid Spanje heeft doorgebracht en snel daarna een uitgebreide anti roest behandeling heeft gehad.

conv_912.webp

Zit de roestschade dan ook aan de buitenzijde van de schermen?
Als het alleen binnenkant randen is, dan zou ik het zelf doen met een spuitbus, of er een spotrepairder bijhalen.