• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag verwijderen met spotrepair?

Ik heb mijn auto laten doen bij een bedrijf en daar viel direct op dat de kleur wel gelijk is, maar de niet gelijk met de andere lak. Ik heb de lakstift erbij gekregen dus twijfel om het zelf nogmaals bij te tippen.
De onderste foto is het gat in de lak wat groter.
De beste man gaf aan dat bij het egaliseren dmv polijsten je de lak uit de lakstift sneller eraf haalt dan de originele lak wat diepte verschil geeft.

IMG_0912.jpegIMG_0913.jpeg
 
Metallic is moeilijk hetzelfde te krijgen als de originele lak.
In de lak staan de metalic deeltjes in een gelijke richting en worden afgedekt met blanke lak.
De deeltjes zelf zijn vaak zelfs wat mat, nadat ze gespoten zijn. De blanke lak geeft de glans.

Zelf ga je dat moeilijk beter krijgen als de lak al te donker is.
Dat het eerder loslaat door polijsten is alleen het geval als je slecht voorbereid en niet voldoende laat drogen.
 
De "kratertjes" zijn nog goed zichtbaar, mijn ervaring is dat je zulke plekjes vaak meer dan eens moet bijwerken/vullen.

Zelf als ik er mee bezig ben plan er behoorlijk wat tijd tussen, want heb gelees ook de ervaring dat je de lak er weer uit kan polijsten.
Als het goed uitgehard is kan je preciezer werken.

Als je het echt heel strak wilt hebben kost het best veel tijd.

Op YT zijn best veel tutorials te vinden.