• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stinkende washmitt

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.229
193
48
Den Haag
Ik gebruik tot volle tevredenheid de Dodo Juice Supernatural Short Hair Washmitt en het is mij opgevallen dat deze sinds afgelopen zaterdag erg stinkt?

Zoiets als verse tuinaarde, een beetje een scherpe muffige grondlucht, vergelijkbaar na een lange droogte en het begint te regenen, zo'n lucht is het :-&
Ik heb het nog nooit eerder gehad.

De laatste keer heb ik de Wolfgang Bath als shampoo gebruikt. Daarvoor gebruik ik welke shampoo ik voor handen heb, dat kan zijn de Meguiars Shampoo Plus, Dodo Juice, Meguiars Gold Class, PB Slick & Suds, Iron-X Soap.

Ik gebruik de mitt als volgt:

- onderdompelen in schoon water tot ie verzadigd is, vooral bij het gebruik de eerste keer, zo kan ie weken en zacht worden.
- uitknijpen
- onderdompelen in shampoo/waswater
- plaatdeel wassen
- uitspoelen in de spoelemmer
- uitknijpen

En zo verder.

Nadat ik klaar ben met de auto, leg ik de washmitt in de, met opnieuw gevulde met schoon water, spoelemmer. Naderhand als ik klaar ben met alles, spoel ik de washmitt onder de kraan schoon en hang deze gecontroleerd, d.w.z. op huiskamer temperatuur te drogen.
Niet geen gefoceerd drogen zoals in de volle zon, droger, of buiten hangen.

Wat is er aan de hand?

Volgens mij had Rogier die mitt van je het laatst gebruikt Pat , denk niet dat je ver hoeft te zoeken nu w^^w rofl

Komt het niet gewoon door het weer?

Als je normale was nu laat drogen wil het ook voor geen meter, gaat hierdoor ook stinken, kun je het opnieuw uitwassen,.... Had ik zondag nog last van,....

Klinkt alsof het hetzelfde zo lijkt maar dan met de washmitt....

@ Snitser,

mevrouw nicknameless is hoogzwanger, die heeft op dit moment wel andere dingen aan d'r hoofd dan een auto wassen... en daarbij, alle spullen staan op de zaak....

@ Jeroen,

de washmitt had ik afgelopen zaterdag na het wassen op de zaak over een bezemsteel gehangen, dus niet plat neergelegd. Droogt dus gewoon binnen.

@ Smurf,

nu snap ik waarom ie z'n shirt had uitgetrokken :-d

Je neus is zich alvast aan het voorbereiden ;)

Even bij de drogist in de stad wat sulfietpoeder halen
Oplossing maken en even laten weken
Alle bacterietjes etc zo dood als een pier
Kan dat het alvast niet meer zijn

Allereerst erg vervelend dat ie stinkt, dat is gewoon niet tof. In de handleiding van de short hair zal ook staan dat ie niet gewassen mag worden in de wasmachine. Misschien is het een idee om, zoals nick22 benoemd, in een emmer te weken met een wolwasmiddel of fijnwasmiddel? Hoeft misschien niet lang, uurtje misschien? Dan goed uit spoelen onder de kraan en laten drogen. Wat de oorzaak is zou ik niet durven zeggen..

Ik moet zeggen mijn mitt eigenlijk ook zo ruikt zoals jij omschrijft.
Ik heb wel de langharige versie, deze ruikt al van in het begin zo dus ik dacht dat dit zo was?...
niet dus, het duurt wel een eeuwigheid om de binnenkant droog te krijgen, heb ondervonden als je de mitt op een stokje of zo laat drogen dit vlugger gaat.
de haren zijn wel vlug droog.