• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprand schade, kan ik dit nog bij deze velg nog zelf herstellen?

foppe

Detailing rookie
19 nov 2021
6
15
Morgen heb ik de auto een week en vandaag rijd mijn vrouw schade aan de velg. Nu probeer ik et achterhalen wat de kleurcode van de velg is, maar ik vraag me ook af of ik dit zelf kan bijwerken? De velg is tweekleurig en het zit op de chromen kant maar als ik het goed heb begrepen dan is die gepolijst? de krassen zijn niet heel erg diep dus ik zou het licht kunnen schuren en bij stippen, maar is dat wel zo eenvoudig bij deze soort velg?
1637331301113.jpg
 
Hoop toch dat iemand een soort stappen plan heeft dat door iemand thuis is uit te voeren. Laten herstellen kan, als ware het niet dat ik het nog maar zien dat het bij de schade blijft in de toekomst.
 
Gevalletje cnc draaien en aflakken. Normaal zijn zulke velgen af fabriek gedraaid, dus niet gepolijst. Gepolijst kan je meer zien als iemand het later handmatig heeft gedaan. Als jij dit op die manier gaat opknappen zal je verschil zien uiteindelijk op je velg. Wat bedoel je met bijstippen?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Bijtippen kan natuurlijk altijd. Een penseeltje en een spuitbus wheelsilver is alles wat je nodig hebt.
Van afstand is het net alsof je er niets meer van kunt zien. :cool:
On a serious note: dit krijg je alleen écht weg als je, zoals al voorgesteld, de velgen professioneel laat opknappen. Iedere andere herstelmethode zal zichtbaar blijven.
 
Is dat de kleur wheel silver? misschien dat ik het eerst probeer, want wie weet wat er de komende jaren gebeurd en dan blijf ik herstellen.
Lichtjes schuren en dan bijtippen met wheel silver?

Ben er ook achter dat een nieuwe velg goedkoper is 132euro, Komt dan nog kosten bij voor omzetten en balanceren.
 
Heb een eigen wiel ook al een keer moeten laten afdraaien en was daar als ik me eigen goed herinner €235,- voor kwijt. Ging om een origineel 19inch ford wiel. Kwam wel in zijn geheel als nieuw terug. Geen enkel krasje op de hele velg meer te bekennen. Rij gelukkig nu al weer 4 jaar rond zonder een stoep te raken.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Zoals door enkele voorgangers al gezegd. Dit is geen gelakte velg maar afgedraaid en daarna met blanke lak afgewerkt. 180 euro is nog heel schappelijk vind ik zelf.
 
In mijn zoektocht naar andere velgen heb ik ook hier in Alkmaar geïnformeerd naar het herstellen van velgen die afgedraaid moesten worden mocht een set tegen komen die beschadig zouden zijn. Prijs 140euro. Gelukkig kon ik een goede haast nieuwe set scoren dus dat hoefde niet gedaan te worden.

Enige is dat je moet oppassen dat er niet te veel afgedraaid moet worden waardoor de rand van de velg te slap word. Maar daar zit nog wel wat ruimte is wat dikte betreft.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Net bij een de prijs opgevraagd voor afdraaien en dat was toch wel slikken. Kost 180 euro.
Ziet er uit dat er maar één cm afgedraaid hoeft te worden. Heb ik een keer gehad en koste maar een paar tientjes. Enige is je ziet, als je er goed naar kijkt, van waar tot waar afgedraaid is.
 
Ziet er uit dat er maar één cm afgedraaid hoeft te worden. Heb ik een keer gehad en koste maar een paar tientjes. Enige is je ziet, als je er goed naar kijkt, van waar tot waar afgedraaid is.
Dan mag je ook een band monteren die 10 mm smaller is. :p
 
  • Grappig
Reactions: tamer
band eraf, afdraaien en band er weer op enz. dat bedrag werd mij verteld. Een ander bedrijf die de foto,s niet heeft gezien zei tussen 150 en 180 euro. dus beide zitten in dezelfde prijs range.