• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprand schade, kan ik dit nog bij deze velg nog zelf herstellen?

Dan zullen zij de hele velg afdraaien. Sommige geven de optie, mits mogelijk, om alleen de schade te corrigeren.
 
Ik heb dit ook gehad met een velg,ik heb met een Dremel de beschadiging voorzichtig weg geschuurd en zover gepolijst dat het ongeveer dezelfde glans had en dit met blanke lak afgewerkt,je ziet er haast niets meer van
 
Ik begrijp de pijn…. Ik heb zelf met een dremel heel lichtjes teruggeschuurd. Met wat zwarte lak de zwarte lijn weer rechtgetrokken en toen blank afgelakt. Vanaf een afstandje (zie foto) niets meer van te zien, van dichtbij uiteraard nog wel. Even inzoomen op ongeveer 4 uur is hij nog wel te spotten voor zei met een kritisch oog ;)
 

Bijlagen

  • 40C02E26-B704-448B-9BED-76731494CFEC.jpeg
    40C02E26-B704-448B-9BED-76731494CFEC.jpeg
    234,3 KB · Weergaven: 202
  • Leuk
Reactions: Markus.A
Wat heb je uiteindelijk gedaan, is het niet wijzer om eens af te wachtten hoe vaak het "vrouwtje" (ik geef haar ook altijd de schuld) dit geintje herhaald, meer waarschijnlijk rechtsvoor. Dan loop je niet het risico bijna 200 euries voor niks uit te geven. Dek de blote stukjes af met een blanke lakstift tegen corrosie (eerst onvetten natuurlijk en de loszittende lak verwijderen) en het eens een tijdje afwachtten. Misschien heb je geuk en doet ze het op het zelfde wiel en ben je met 1 x €180 klaar.
Ik heb vaker velgen opgeknapt met zo best mogelijk glad schuren en dan steeds fijner schuren tot polijsten en dan het zwart bij werken en afdekken met blanke lak. Heel vaak bevrdigend resultaat.
groet Cor
 
Ik denk dat de kennis en research een beetje te wensen over laat helaas.

De rand van jouw velg is afgedraaid aluminium, wat je dus niet zelf (al zeker niet met de hand!!) even snel kan herstellen, dit wordt door een gespecialliseerd bedrijf machinaal afgedraaid en nadien gaat er blanke lak over ter bescherming.

Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
 
  • Leuk
Reactions: Mermans en Thomaso