• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade Seat Marsala velgen

EviHsu

Detailing trainee
28 feb 2014
59
27
37
Vorig jaar ben ik met mijn velgen iets te dicht bij een stoeprand gekomen.
Het geluid dat je hoort is gewoon om nachtmerries van te krijgen.
Bij het uitstappen hoop je nog dat het je verbeelding was, maar helaas...

conv_1795.jpg


de schade te zien nadat ik de velg gewassen had:
conv_1790.jpg




Op zich was het maar een klein plekje, maar wel een doorn in het oog voor mij.
Ik vond dat ik het er niet bij moest laten en besloot om het zelf te proberen te fixen.
Eerst de velg ontvet en licht geschuurd met schuurpapier (korrel 200).
De boel opgevuld met fijnplamuur en laten drogen.

conv_1791.jpg


Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik nadat de plamuur droog was, weer iets bijschuren.
Het advies wat ik daarbij had gekregen, is dat ik dan beter fijner schuurpapier moest gebruiken.
Helaas had ik dit niet en heb ik het dus maar gedaan met de wetsanding padjes voor lakcorrectie.

Vervolgens primer - zilver spuitbus - lak. Dit is het resultaat direct na de lak.


conv_1792.jpg



En hier nadat het 10 min heeft liggen drogen.
conv_1793.jpg


Kleurverschil die je op de foto ziet is in het echt veel minder groot.
Voor een eerste keer is het wel okay...maar het kan beter.
Ik denk zelf dat ik bij een volgende keer meer aandacht moet besteden aan het schuren, want heel erg mooi glad is het in de overgang van velgenbed naar spaak nog niet..of zou dit misschien nog gedaan kunnen worden met een Cone?

Bedankt voor het lezen en als iemand nog tips heeft; heel graag! =)
 

Bijlagen

  • conv_1794.jpg
    conv_1794.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 151
  • conv_1796.jpg
    conv_1796.jpg
    229 KB · Weergaven: 131
Netjes gedaan voor je 1e keer.
Zou inderdaad meer aandacht op het schuren leggen aangezien het niet heel glad is.
Als ik een tip mag geven, haal je band eraf en probeer het dan nog eens zal veel fijner werken :)
 
jora Heb inderdaad 3 setjes :p

kevin2296 Thanks =) Ik moet alleen eerlijk toegeven dat ik nog geen idee hoe ik zelf de band eraf kan halen en weer terug op kan zetten.
 
EviHsu ik zou het laten doen, of bij een doe het zelf bedrijf zelf eraf halen met een machine. zeker niet thuis want daar heb ik ook geen idee over hoe dat moet :p