• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stof onder de lak

yellowbird

Detailing rookie
10 okt 2009
9
0
He Hallo allemaal.
Heb al veel topics gelezen, en al een hoop geleerd;)
Maar nou zit ik echter toch met een vraag,
mijn 69 firebird is zoeen 2 jaar gelee opnieuw gespoten, en heb altijd de wagen al eens nat willen schuren.
en er zitten een aantal stofjes onder de lak.
met welke korrel grofte begin, of eindig ik, of gebruik je maar 1 korrel grofte.
en met welk middel krijg ik het best weer de lak als een spiegel, en kan dit met 1 middel of heb je daar ook weer groftes in???
heb een UNI lak dus zonder blanke lak..
hoor graag jullie mening.

m.v.g. Marc
 
Phoe. Ik denk dat jij maar eens langs moet rijden bij de mannen van Carclean. Eerst bellen voor een afspraak en dan advies inwinnen.
Verder hoop ik dat de vele zeer ervaren detailers je aan adviezen kunnen helpen. Maar wordt in ieder geval een veel stappen aanpak met meer dan alleen maar schuren met 1-grofheid en een beetje was...
Succes buurman (Haarlemmermeer)
 
Als de stof echt onder de blanke lak zit, dan helpt het niet om er een laagje vanaf te schuren. Zit er een stofje in de lak, dan zou je kunnen overwegen deze er uit te schuren. Bedenk wel dat er voldoende lak aanwezig moet zijn om te kunnen wetsanden en polijsten. Onlangs heeft AJS autobody een auto volledig geschuurd en gepolijst. Ze hebben een extra blanke laklaag op de auto gespoten om er later af te kunnen schuren. Klik op onderstaande link om naar de topic van AJS autobody te gaan:

[topic=3542]AJS autobody --> `cutting and buffing` de 68er camaro[/topic]

Ik weet niet of je een lakdiktemeter hebt, maar het is zeer aan te raden er één aan te schaffen alvorens je gaat schuren.
 
Oh nu lees ik het ook: geen blanke lak. Dan kan er idd geen stof onder zitten. Dan moet het wel in de kleurlaag zitten. Ik zou nog maar een keer goed nadenken of je wel wilt gaan wetsanden.
 
Heb vanavond een spuiter gesproken, en het is toch wel mogelijk te wetsanden. heb voldoende lak.
ga eerst het een en ander proberen op een rest plaat.
staat nu op stalling, heb 6 maanden de tijd!!!
in ieder geval een ieder bedankt voor de reacties.
 
Wel handig dat je een testpaneel hebt, ben heel benieuwd naar je resultaten, houd ons maar ff op de hoogte.
 
heb een stalen dachboard kast deurtje, en laat die nou in de zelfde kleur als de auto zijn gespoten!!
een Meguirars sanding backing pad , 3m: 1200 / 2000 / 2500 / 3000, 3m: groen en geel. commandant 3 & 5. aangeschaft.
had 2 weken trug al iets gespoten aan onderkant portier, had iets spuitnevel, perfect met com, 3 na poetsen met 5. ( een hoop mensen hebben het niet op commandat, ik wel!! al vanaf m,n eerste autootje gebruikt, )voor de basis!!! na poetsen met een beter goedje!!!! (Mequiars)
maar goed om trug te komen op m,n dachboard kast deurtje, eruit geschroeft, wetsanding begonnen met 2000, daarma 2500, en toen 3000, toen was hij echt strak!!! en na 3000 half glans erop. een goedje gekregen, van een poets salon bij mij in de buurd,(flesje zonderr naam, en wouden ze ook niet geven, Man zecht alleen deze gebruiken en hij glimt als een #### in de manenschijn. ennnnnn!!! ja hooor perfect... fotoos volgen