• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof verwijderen

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.824
158
Peer
Hey iedereen,

Vandaag op het werk nog eens de kans gekregen om wat stofpuntjes uit een recent gespoten wagen te mogen halen. Ik dacht eens om er foto's van te maken hoe ik dit doe op mijn werk met de materialen die ik ter beschikking heb.

Foto 1: toont de stofpuntjes aan.
Foto2: Met dit "blokje" verwijderen we de stofpuntjes door voorzichtig over de stofpuntjes heen te glijden, zo breken we het hoogste stukje af (zeker zijn dat de vernis goed uitgehard is, anders kan je wel eens het stofpuntje lostrekken waardoor er een stukje vernis meekomt).
Foto 3: Toont aan hoe het stofpuntje uitziet na gebruik van het "blokje".
Foto 4: vervolgens ga ik met P2000 met de hand over de plekjes, ik maak circulerende/ draaiende bewegingen.
Foto 5: Nu ga ik met de Rupes met P3000 erover, dit kan je nat doen maar ik doe dit liever droog, zo zie ik beter wat ik aan het doen ben, probeer de plek zo klein mogelijk te houden.
Foto 6: Nu is het tijd om met de roterende 3M polijstmachine erover te gaan, ik gebruik een wollen pad met Mirka polijstpasta, dit als 1-step polish (ik weet het, niet ideaal. Mijn collega's en ik klagen er ook over maar we moeten het hiermee doen... Ik ben over het algemeen dan ook niet tevreden van Mirka)

Al bij al valt het resultaat goed mee, de stof is eruit en de fijne krasjes ook, alleen zie ik nog een lichte "haze". Het beste resultaat zou zijn als ik met een fijnere pasta er nog eens over kon gaan met een passende pad maar we moeten het doen met wat we hebben op het werk... Thuis zou ik het sowieso anders aanpakken!
 

Bijlagen

  • 20200728_100819.jpg
    20200728_100819.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_100951.jpg
    20200728_100951.jpg
    73 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_101214.jpg
    20200728_101214.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_101425.jpg
    20200728_101425.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_101844.jpg
    20200728_101844.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_102136.jpg
    20200728_102136.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_102615.jpg
    20200728_102615.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_102215.jpg
    20200728_102215.jpg
    114,8 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_104003.jpg
    20200728_104003.jpg
    160 KB · Weergaven: 0
  • 20200728_110841.jpg
    20200728_110841.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Leuk om te zien! Wel vreemd dat jullie niet "mogen" finishen. Het is zeker voor zo'n plekje maar 5-10 minuten meerwerk en voorkomt dat er op een zonnige dag iemand na een wasbeurt teleurgesteld raakt. Met een slechte aftersales ervaring maak je immers meer kapot dan je lief is.

Dat schuren is me toch wat hoor: doffe plekke die toch weer glans geven. Blijft een vreemde gewaarwording.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Leuk om te zien! Wel vreemd dat jullie niet "mogen" finishen. Het is zeker voor zo'n plekje maar 5-10 minuten meerwerk en voorkomt dat er op een zonnige dag iemand na een wasbeurt teleurgesteld raakt. Met een slechte aftersales ervaring maak je immers meer kapot dan je lief is.

Dat schuren is me toch wat hoor: doffe plekke die toch weer glans geven. Blijft een vreemde gewaarwording.

Helemaal mee eens! Ik denk dat veel klanten het niet eens zien. De quantiteit is helaas vaak belangrijker dan de kwaliteit... Maar echt voldoening kan ik er niet van krijgen.
 
Met het blokje bedoel je een lakschaaf denk ik, de vraag is hoe zou je dat thuis aanpakken? Voor de doehetzelvert zeg maar.
 
Met het blokje bedoel je een lakschaaf denk ik, de vraag is hoe zou je dat thuis aanpakken? Voor de doehetzelvert zeg maar.

Als het kind maar een naam heeft :p.

Hoe ik dit thuis zou aanpakken, zonder dit materiaal? Dan zou ik dit met een gelijkaardig "blokje" met schuurpapier doen. Van die dingen kan je overal wel vinden, desnoods iets wat er op lijkt, zolang het maar vlak is en stevig. Risico bestaat dat je het stofje los schuurt en dat deze tussen je schuurpapier krasjes gaat maken, daar moet je voorzichtig mee zijn maar het is geen onmogelijke klus.
 
Laatst bewerkt:
oef, schuurbeeld is lekker strak! :) Ik betrap mijzelf er nog wel eens op dat je de schuurkrassen van de vorige gradatie toch nét niet lekker heb gepakt en weer terug moet. "Kaaaaaak!"
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hey iedereen,

Vandaag op het werk nog eens de kans gekregen om wat stofpuntjes uit een recent gespoten wagen te mogen halen. Ik dacht eens om er foto's van te maken hoe ik dit doe op mijn werk met de materialen die ik ter beschikking heb.

Foto 1: toont de stofpuntjes aan.
Foto2: Met dit "blokje" verwijderen we de stofpuntjes door voorzichtig over de stofpuntjes heen te glijden, zo breken we het hoogste stukje af (zeker zijn dat de vernis goed uitgehard is, anders kan je wel eens het stofpuntje lostrekken waardoor er een stukje vernis meekomt).
Foto 3: Toont aan hoe het stofpuntje uitziet na gebruik van het "blokje".
Foto 4: vervolgens ga ik met P2000 met de hand over de plekjes, ik maak circulerende/ draaiende bewegingen.
Foto 5: Nu ga ik met de Rupes met P3000 erover, dit kan je nat doen maar ik doe dit liever droog, zo zie ik beter wat ik aan het doen ben, probeer de plek zo klein mogelijk te houden.
Foto 6: Nu is het tijd om met de roterende 3M polijstmachine erover te gaan, ik gebruik een wollen pad met Mirka polijstpasta, dit als 1-step polish (ik weet het, niet ideaal. Mijn collega's en ik klagen er ook over maar we moeten het hiermee doen... Ik ben over het algemeen dan ook niet tevreden van Mirka)

Al bij al valt het resultaat goed mee, de stof is eruit en de fijne krasjes ook, alleen zie ik nog een lichte "haze". Het beste resultaat zou zijn als ik met een fijnere pasta er nog eens over kon gaan met een passende pad maar we moeten het doen met wat we hebben op het werk... Thuis zou ik het sowieso anders aanpakken!

Hallo AndyVR

Ik doe het zelfde werk ik ben zeer tevreden over het merk mirka. heb ook andere merken geprobeert 3m. cartec.
Mirka blijft me favoriet ik gebruik voornamelijk de mirka polarshine 20gele pad en 5 zwarte pad
als ik met 20 heb gepoets dan dan ga ik het na met een spuitbus 3m finisch control spray en dan met 5 na heb er geen probleem mee

Gr ron
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hallo AndyVR

Ik doe het zelfde werk ik ben zeer tevreden over het merk mirka. heb ook andere merken geprobeert 3m. cartec.
Mirka blijft me favoriet ik gebruik voornamelijk de mirka polarshine 20gele pad en 5 zwarte pad
als ik met 20 heb gepoets dan dan ga ik het na met een spuitbus 3m finisch control spray en dan met 5 na heb er geen probleem mee

Gr ron

Dag Ron,

Ik kan mij voorstellen dat jij wel tevreden bent, ieder heeft een ander gevoel of voorkeur, zeker gezien jij wel beschikt over een groter assortiment, voor hetzelfde geld beviel het mij ook prima mocht ik meerdere producten kunnen gebruiken.

In het verleden bij een andere garage gebruikte ik 3M, hier was ik meer over te spreken, maar ook hier weer hadden wij wel een uitgebreid gamma van 3M.
 
oef, schuurbeeld is lekker strak! :) Ik betrap mijzelf er nog wel eens op dat je de schuurkrassen van de vorige gradatie toch nét niet lekker heb gepakt en weer terug moet. "Kaaaaaak!"

Dank je!

Het is soms even zoeken inderdaad. vanaf je met P2000 schuurt kan je eigenlijk niet heel veel mis meer doen, vaak is het vanaf deze korrel al perfect te polijsten.
Als je met een grovere korrel begint (P1000 ofzo), dan is het wel opletten.
 
Dag Ron,

Ik kan mij voorstellen dat jij wel tevreden bent, ieder heeft een ander gevoel of voorkeur, zeker gezien jij wel beschikt over een groter assortiment, voor hetzelfde geld beviel het mij ook prima mocht ik meerdere producten kunnen gebruiken.

In het verleden bij een andere garage gebruikte ik 3M, hier was ik meer over te spreken, maar ook hier weer hadden wij wel een uitgebreid gamma van 3M.

3m Is niks mis mee gebruik zelf de gekleurde schuurschijfjes en de trizack er van

Anders gewoon aangeven bij de werkgever of die meneer die de bestelling doet

Gr ron