• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen kap van mijn cabrio reinigen

Erik_Saab_Cabrio

Detailing trainee
30 dec 2013
10
22
62
Tiel
In de afgelopen weken veel gelezen over het schoonmaken en onderhouden van mijn auto en wat ik in ieder geval geleerd heb, is dat mijn stoffen kap van mijn Saab cabrio nodig moet worden schoongemaakt en geïmpregneerd/beschermd. Bedenk dat ik de auto nu 2,5 jaar heb (hij is 12 jaar oud) en ik heb er nog nooit iets bijzonders mee gedaan om de kap te reinigen of te beschermen :(

Nu heb ik allerlei filmpjes op YouTube bekeken en nu wil ik een keuze maken tussen "RaggTopp Fabric Convertible Top Care Kit" en "Cabriolet Fabric Hood Maintenance Kit van AutoGlym".
Ik heb natuurlijk de beoordelingen gelezen die verschillende gebruikers hebben geplaatst en bijna iedereen is over beide producten te spreken. Dusssss ....... wat te doen?

Belangrijk verschil tussen beide kits is dat de protector bij RaggTopp op een absoluut droog dak gespoten moet worden en bij AutoGlym juist op een nat dak.
Verder weet ik niet precies wat de verschillen zijn en ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.

Wie heeft er ervaring met één van beide producten en wil dit met mij delen?
 
De RaggTop versie is kwalitatief erg goed
De bescherming is ook te gebruiken op rugzakken en sporttassen

De keuze lijkt mij afhankelijk van de werkomstandigheden
Als je binnen kunt werken en een nacht kan laten drogen ...
Anders ben je bijna verplicht voor een makkelijker product te gaan

Blijft relatief voor een auto van 12 jaar oud en wat onderhoudsachterstand ;)
 
Ik heb voor mijn auto een plek in de parkeergarage voor mijn huis, kan dus droog wegzetten.

Nog maar ff afwachten of er meer mensen reageren.
RedCat in ieder geval bedankt voor reactie
 
Je zou hem ook goed kunnen schoonmaken door middel van een extractor.
Qua producten voor een cabrio dak daar weet ik dan weer niets vanaf, maar ik geloof dat RedCat daar wel ervaring mee heeft ;)
 
Parkeergarage is al een voordeel. Als je ook stroom hebt daar is een Extractor de oplossing
Die sproeit schoonmaakmiddel of water en zuigt tegelijk het vuil weer weg
Als je ervoor wilt rijden kan je de mijne lenen (stuur maar pb)