• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen van Poorboy´s SSR serie

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Heb vandaag een oude mitsubishi gedaan en t was wel warm en er was inderdaad zon

Maar ik werd echt gek van het stoffen van de Poorboy´s producten. Wat doe ik verkeerd? het begint al bijna meteen en ik maak de pad ook telkens per paneel schoon in de padwasher..

Vorige week bij de rotary workshop was het ook warm maar ik heb geen stofje Monello gezien....

Ja, Daar heb ik ook last van, maar dan vooral met de ssr 2,5. met de ssr 1 heb ik niet zo veel last.
Nu heb ik ook kwalijk ervaring met de dap, maar vond het tegenvallen, het flesje gaat zo wel erg hard omdat ik volgens mij te vlug weer nieuw ssr op mijn pad moet doen.

Wanneer het gaat stoffen, dan werk je te lang door. Bepaalde producten zullen altijd wel iets stoffen.

Hoewel de SSR in de zon verwerkt kan worden is het toch altijd raadzaam en prettige werken als je de panelen die je ga bewerken tegen de zon in zet, afspoelt met koud water zo dat het plaatwerk weer koel is en dan beginnen.

Want op een gloeiend heet plaatwerk is de olie zo verdampt en gaat het stoffen.

@Thabird Plaatwerk koelen zou een optie kunnen zijn. Hoewel het gisteren (21-) wel warm was kon ik toch niet zeggen dat het erg heet was.

@Tinus. Dat ook dat het minder warm was vorig week maar van Monello zag ik dan ook niet één enkel stofje. De rotary heb ik alleen op de motorkap gebruikt maar ik kreeg alleen maar meer krassen en hologrammen met de dap kreeg ik lang niet alles er uit, ook niet de krassen die ik dacht wel weg te kunnen poetsen. De kap is wel door Arie op de hoek overgespoten nadat er dakpannen op waren gevallen. Niet geheel representatief voor de rest van de lak

@Stimpy, Hoe lang mag je met SSR 2,5 dan doorwerken? zoals ik al aangaf begon het stoffen al vrij snel. Op de Dap workshop had ik geen enkele last ( maar was wel de eerste van het jaar toen was het vochtig en redelijk koel)

Luchtvochtigheid kan ook meespelen.

Gisterochtend een Beetle met Menzerna 203S gedaan (redelijk qua olie) en dat stofte ook na 30 seconden, terwijl 2 weken geleden dit niet gebeurde na 3 minuten...

door werken tot het een vettige, doorzichtige laag achterlaat, daarna heeft het in mijn ogen niet veel zin meer om echt verder te gaan met de ssr serie.
Als je deze doorgaat doen wordt hij droog en gaat hij inderdaad stoffen.

Tja combinatie denk ik van factoren. Afgelopen zaterdag was het zonnig en redelijk warm 23 graden en vrij veel wind.
Daarnaast ben ik ook nog niet dusdanig ervaren dat ik precies het juiste moment kan bepalen.

Ik vind SSR ook niet heel overtuigend een vettige laag achterlaten voordat het gaat stoffen.

PB SSR serie is best overtuigend ! Totaal geen last van stof ! Denk toch dat een en ander aan het weer heeft gelegen en/of te lang doorgewerkt !

Dus.......

Het te behandelen paneel tegen de zon in zetten (schaduw zijde) en met de tuinslang ff laten afkoelen en gaan met die banaan.

Hoi:

Op zich vind ik het best ideaal dat het product begint te stoffen. Ik weet dan dat ik aan nieuw product toe ben.

Wat overigens erg goed werkt met PB in de zon is het volgende. Tel voor elke 5 erwtjes PD 2 - 3 druppels Lime Prime Lite.
Goed verspreiden en je kunt veel lekkerder en langer doorwerken met dezelfde hoeveelheid product.
Vandaag heb ik een zwarte Fiat Punto onderhanden genomen met een vriend van me. We stond in de VOLLE zon. Door hier en daar een druppel Lime Prime Lite ertegenaan te leggen zie je ook nog eens veel beter de "vettigheid".

Wel adviseer ik daarbij iets minder druk uit te oefenen c.q. de snelheid van de DAP rond de 5 te houden.
Hier en daar heb ik bewust een testspot gedaan op stand 6 met veel druk op de pad ( wit ).
Je pad verzadigd dan sneller met vettigheid en als je lang op 1 plek blijft werken gaat het letterlijk DAMPEN. Vermoedelijk olie-achtige bestanddelen die verdampen of andere vloeistoffen. Geen vreemde plekken op de lak overigens, maar dan gaat het indrogen wel heel erg hard.

Probeer het eens. De polish gewoon iets vetter maken met b.v. Lime Prime Lite. Werkt perfect.

Als het alleen om et vettig maken gaat kan je dan ook olijfolie gebruiken? zullen de Italianen onder ons zeker leuk vinden8d

Leonneke zei:
Hoi:

Op zich vind ik het best ideaal dat het product begint te stoffen. Ik weet dan dat ik aan nieuw product toe ben.

Wat overigens erg goed werkt met PB in de zon is het volgende. Tel voor elke 5 erwtjes PD 2 - 3 druppels Lime Prime Lite.
Goed verspreiden en je kunt veel lekkerder en langer doorwerken met dezelfde hoeveelheid product.
Vandaag heb ik een zwarte Fiat Punto onderhanden genomen met een vriend van me. We stond in de VOLLE zon. Door hier en daar een druppel Lime Prime Lite ertegenaan te leggen zie je ook nog eens veel beter de "vettigheid".

Wel adviseer ik daarbij iets minder druk uit te oefenen c.q. de snelheid van de DAP rond de 5 te houden.
Hier en daar heb ik bewust een testspot gedaan op stand 6 met veel druk op de pad ( wit ).
Je pad verzadigd dan sneller met vettigheid en als je lang op 1 plek blijft werken gaat het letterlijk DAMPEN. Vermoedelijk olie-achtige bestanddelen die verdampen of andere vloeistoffen. Geen vreemde plekken op de lak overigens, maar dan gaat het indrogen wel heel erg hard.

Probeer het eens. De polish gewoon iets vetter maken met b.v. Lime Prime Lite. Werkt perfect.

dat is een heeeelee goeie!!

ik ga het donderdag proberen, menzerna, en een snufje limeprime lite (heb ze toch allebij, en lpl gebruik ik bijna niet)

vandaag wat testspots gedaan op de saxo, had me niet kunnen voorstellen dat er ZOVEEL glimmers in de lak zitten:love

1 ding is zeker.. donderdag word zwaaaaR!! (ding is 10 jaar in de wasstraat geweest, en soms gewassen met zown gardena borstel)

maar hij zal beter dan nieuw uitkomen8-o

Ik had vandaag iets heel anders met de SSR 2.5. Na het polijsten op witte unielak kreeg ik naderhand het residu niet van de motorkap gepoetst. Daarentegen als ik met mijn hand er overheen ging was het zo weg. Ik gebruikt voor het uitpoetsen een dikke mf doek.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, of doe ik iets verkeerd?

menzerna top inspection, monello spruzzo, ipa 1:1

maar een spuitje quick detailer werkt ook redelijk