• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje rond de SSR serie van poorboy's

Kickje,

vandaag wat spot repair gedaan op een Zwarte Toyota Yaris. Veel Swirls en lichte krassen. Metallic lak, en zeer zacht.

Aan de gang gegaan met de SSR1 op een witte pad. Standje 6 van de dap. Na 2 minuten begon de boel te poederen, dus te lang door gegaan.

Volgende keer op standje 5 doen. Verder was het resultaat prima. De SSR2.5 op een orange pad zal iets te goed zijn werk gaan doen denk ik.

Het is een polish, dus deze haalt de Black Hole er gewoon weer vanaf, dus eerst de Prof. Polish daarna de Black Hole

Cupraatjesmaker zei:
Kickje,

vandaag wat spot repair gedaan op een Zwarte Toyota Yaris. Veel Swirls en lichte krassen. Metallic lak, en zeer zacht.

Aan de gang gegaan met de SSR1 op een witte pad. Standje 6 van de dap. Na 2 minuten begon de boel te poederen, dus te lang door gegaan.

Volgende keer op standje 5 doen. Verder was het resultaat prima. De SSR2.5 op een orange pad zal iets te goed zijn werk gaan doen denk ik.

Huh, dat is raar, hier op onze Yaris TS (2003) is SSR1 absoluut onvoldoende om resultaten te boeken. De TS word wel gebouwd in Japan ipv Frankrijk. Mischien dat dat een verschil maakt ...

Nu, ik ben verre van een pro maar na veel geknoei met de SSR reeks ben ik toch tot de conclusie gekomen dat er best wat meer product op de pad mag dan wat er soms word aangeraden. En al zeker als de pad nieuw is. Je loopt wel het risico dat de pad te vol raakt maar dat is snel opgelost met een paar sprays water op de pad waardoor je het te veel aan product toch kunt verwerken op een paneel.

De SSR1 die ik heb is wel erg vloeibaar, ik heb begrepen van de verschillende reacties dat de dikte van de SSR1 nogal eens durft variëren van batch tot batch en mischien dat ook de verwerking daardoor wat anders word.

Orbit zei:
De SSR1 die ik heb is wel erg vloeibaar, ik heb begrepen van de verschillende reacties dat de dikte van de SSR1 nogal eens durft variëren van batch tot batch en mischien dat ook de verwerking daardoor wat anders word.

Die ervaring heb ik dus ook !

Bij mij doet de SSR1 ook vrij weinig, ga daarom de proefflesjes van Menzerna halen als die weer voorradig zijn.