• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje rond de SSR serie van poorboy's

Wel, ik zou het geen advies durven noemen eigenlijk, het is eerder iets dat me opviel als ik nadenk over hoe het bij mij geëvolueerd is. Misschien gebruikte ik ervoor gewoon veel te weinig product, kan ook, maar ik zou zeggen, probeer het eens, kwaad kan het niet ;)
Natter (met water of QD) zou ik de pad wel niet maken. En om te beginnen teken ik een gezichtje op de pad, dat is toch wel redelijk wat product :)
 
het 'vaseline' effect treed niet op bij elk product, maar met name bij een 'vettige' polish met veel olie. SSR is vrij 'vettig', maar kan altijd opdrogen.

Dat het snel stoft heeft te maken met die opdroging, en dat krijg je sneller als je eerst met je pad over het oppervlak uitwrijft over een 50bij50 oppervlak, en dan pas de machine aanzet. Het product is dan al gedeeltelijk opgedroogt voordat je begint.

Gedeeltelijke oplossing is een klein beetje quickdetailer sprayen op de pad voordat je het product aanbrengt, en de machine op het oppervlak zetten/aanzetten en direct aan de gang.
 
Ik merk het verschil als ik werk met de pads van LC. Bij de 6.5 inch pads duurt lang voordat het een vaseline-achtige look krijgt. Bij een 5,5 inch pad gaat het veel sneller. Ik heb het idee dat de 5.5 inch pads gewoon meer/ beter contact maken dan een 6.5 inch pad
 
Heb net even zitten MSN'en met Tim (DarkDevil).

Hij heeft van de week ook voor het eerst de SSR icm een witte 5'5 LC pad gebruikt.
Enige verschil is dat hij het op stand 5 van de DAP heeft gedaan (is ongeveer 5500 toeren) en ik op stand 1 van de Bosch wat zo'n 4200 toeren zou zijn.

Aan de snelheid van de machine zou het dus niet echt kunnen liggen, aangezien ik het ook op een hogere stand heb geprobeerd.
Wel heeft Tim net als Vanquish (veel) meer product op de pad aangebracht dan mij de eerste keer.
Denk dat het bij mij dus te maken heeft met en te droge (nieuwe) pad en te weinig SSR1 op de pad waardoor hij gelijk vol contact maakt ??

Vrijdagavond ga ik de herkansing in :)^

Gr. Arjan
 
Arjan, heb hiervoor met een PEX400 gewerkt en ik moest zeker stand 3 - 4 en soms zelfs stand 5 gebruiken.
De 4200 tpm is een getal bij onbelast vermogen, ga je echter aan het werk dan zakt dat dusdanig in.
Zou dus zeker voor je SSR series wat hoger in standen gaan.
 
Maar hoe hoger ik de snelheid zet, hoe warmer het wordt dus hoe eerder het product afbreekt ?

Ik moet net zolang doorgaan tot het product afbreekt (vaseline achtig wordt) maar dat heb ik dus al op stand 1.
Ga ik op stand 3 aan de slag wordt het eerts vaseline en 10 seconde later is het al wit alsof je Tech2 wax hebt laten curen, de vaseline look krijg ik dan op geen manier meer terug ?

Hogere snelheid lijkt me dus niet echt voor de hand liggend ?

EDIT : net even van beide Bosch machine's de specs bekeken, die liggen heel dicht bij elkaar.
Heb je die stand ook icm een witte LC pad gebruikt ?

Gr. Arjan
 
Ik denk dat je je teveel focust op de vaseline achtige look.
Die "vaseline waas" heeft iedereen denk ik, zelfs als je het product 5 seconden bewerkt.
Het gaat erom dat je het product als vaseline blijft zien, en niet dat ie begint te buffen.
Hij moet dus een beetje vettig blijven zeg maar. Met een beetje druk op de machine, en de juiste hoeveelheid product (en ja dit verschilt dus soms per gebruiker ;)) blijft er dus uiteindelijk een kleine waas achter op de plek waar je hebt gewerkt, zoiets als dit zeg maar:

Peus11.jpg


PS: ja ook met een witte Lake's pad (en oranje, en groene)
 
Ik zal morgen eens proberen of ik een filmpje kan maken zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd.

Gr. Arjan
 
Ben vrijdagavond met de tips van Havanna aan de slag gegaan.

Om 16:00uur in de volle zon en op een warme Mercerdes Viano begonnen :
Eerst het deel gewassen en geclayed.
Eerst de pad ingesprayed met 1:1 Spray & wipe.
Daarna in plaats van 4 druppels 8 druppels SSR 1 op een oranje LC pad.
Machine in stand 4 gezet en aan de slag gegaan. Na een minuut of 5 begon het inderdaad wat vaseline achtig te worden en nog belangrijker : 90% van de krasjes zijn weg !
Daarna nog even met een witte LC pad en de polish eroverheen om er vervolgens nog een laagje NXT tech2 wax op te zetten (had niks anders bij me)

De zaterdag erop op exact dezelfde manier aan de slag geweest met de Renault.
Oranje LC pad met SSR1 doet helemaal niks, en wit met SSR 1 ook niet.
Eind resultaat : behalve wat glans zitten alle swirls er nog steeds in :weetniet

Waar het dan aan ligt durf ik echt niet te zeggen. Ik ga ervanuit dat de Merdeces lak een stuk harder is dan die van de Renault.
Je zou dus eerder verwachten dat ik meer resultaat op de Renault zou halen dan op de Mercedes ?

Heb ook nog even zitten denken dat de lak van de Renault misschien zo zacht is dat ik jusit nieuwe swirls maak, maar met een witte pad & SSR1 zou dat toch niet mogelijk moeten zijn ?

Gr. Arjan
 
Waarom gebruik je zo'n licht polijstmiddel als SSR1 op een zo'n zware cutting pad?? Die combinatie vind ik niet echt logisch. Als de SSR1 op een witte LC niks uithaalt kun je beter eens de SSR2.5 proberen. Denk dat je hier betere resultaten mee zal behalen.

Doorgaans is een Mercedes lak idd harder dan een Renault lak, vandaar dat de resultaten minder zijn. Probeer de SSR2.5 eens, i.c.m. wit of oranje op de Benz! ;)
 
Op de Mercedes haald ik juist wel resultaat, alleen op de Renault niet ?

Wil best zwaarder gaan maar dan wil ik ook zeker weten dat het aan de SSR ligt en niet aan de manier waarop ik het doe.

Gr. Arjan
 
Excuses dan heb ik niet goed gelezen. Of je nieuwe swirls aan het creëren bent of niet kun je maar op 1 manier achterkomen. Probeer eens een finishing polish zoals PB's Professional polish op een zwarte of licht polishing pad.

Houd er trouwens rekening mee dat een oranje pad zijn sporen achterlaat. Het is dus niet zo dat je een strak resultaat hebt na gebruik van een oranje pad. Deze moet zowieso altijd nog nabewerkt worden.
 
Juffer1 zei:
Ben vrijdagavond met de tips van Havanna aan de slag gegaan.

Daarna in plaats van 4 druppels 8 druppels SSR 1 op een oranje LC pad.
Machine in stand 4 gezet en aan de slag gegaan. Na een minuut of 5 begon het inderdaad wat vaseline achtig te worden en nog belangrijker : 90% van de krasjes zijn weg !


Gr. Arjan

Ga je dan 5 minuten aan één stuk heen en weer met je machine? Als ik dit doe (in mijn geval dap 500 icm ssr reeks) is het product volledig opgedroogd en moet ik liggen schrobben om het af te nemen
 
Er is geen vaste procedure te geven voor hoelang je moet werken met het product, het hangt van veel factoren af, het komt ook aan op gevoel. Als het opgedroogd is, dan ben je echt te lang doorgegaan! 8o
 
Hier even een reactie van mij, mbt de "vaseline-achtige" look, bij gebruik SSR 1. Ik heb net nog even de fles bekeken, en gelezen wat PB hier zelf over schrijft......

Het volgende staat op de fles :polish using light pressurend continue until SSR1 starts to DUST slightly.

Dit zegt mij niks over vaseline achtige look, maar wel iets over lichtstoffig.

Ga van de week zelf aan de slag met SSR1 , op de Audi A4. Zal mijn bevindingen wel even posten

Grtz. Wout
 
Ik heb zoiets zodra het gaat stoffen ben je net te laat. Nu blijft het bij SSR1 veel langer "smeren" dan bij SSR2.5 maar meestal maak ik 2 of 3 van die "schaakborden" voordat ik hem afneem.
 
Toen ik van de week er mee bezig was, ben ik ook door gegaan tot dat het stofde (dat is dus veels te lang)

Ook gestopt toen het nog vaselineachtig was, nadat ik 2 a 3 maal het "schaakbord" patroon gevolgd had.
Dan zijn er ook al twee minuten voorbij, en vind ik het wel prima, en boek er ook nog resultaat mee.

Het was wel midden in de zon, en daardoor droogde het product ook veel sneller. Alleen vindt het een prima product, waar ik me mooi mee redden kan, enigste waar ik mee zit is: Waar ik mijn professional Polish tussen moet plaatsen.:confused:
 
De professional polish komt na de SSR1 (witte pad) en je black hol / White diamond.

Gr. Arjan
 
Zo, ik wil mijn auto voor next week even meeting-klaar maken vrijdag.

Dus wilde dan gaan wassen,kleien, en even met de professional polish de lak cleanen. Welke LC pad moet ik dan hebben zonder te polijsten... Gewoon maar ook de witte? :weetniet Daarna dus afwerken, met black hole/ex-p/natty's red. :grinning: