• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stootstrips blijven dof

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Vrijdag was ik bezig geweest om de auto te wassen en de stootstrips te ontvetten met MQ. APC. Daarna heb ik als test de linker stootstrip eens behandeld met PB Trim Restorer welke ik net heb aangeschaft. Na deze een keer of 3 met PB Trim Restorer te hebben behandeld was er zeer weinig resultaat te zien.

Vandaag take 2: Vandaag ben ik weer aan de slag gegaan om de stootstrips weer te voeden, maar wederom geen succes. Ik heb de voorste stootstrips ontvet met APC ongeveer 1:4, ietsje sterker dan afgelopen vrijdag. Na ruim een uur de strips in te smeren, laten drogen en weer insmeren. Totaal geen resultaat zoals in onderstaande foto's te zien:

5926567.jpg


5926565.jpg


Wie heeft de oplossing?
 
- Pure APC of SD ipv verlengde versie
- Black WOW Pre-WOW Pre-Cleaner
- Binq Melamine spons
- totaal ander trimrestorer ( bv de Black Wow zelf ) .... ( soms pakt de ene gewoonweg niet lekker )
 
De Trims voelen erg droog aan en heb ze met een melamine spons afgenomen icm de APC. Zijn er meer oplossingen ik las bijvoorbeeld ergens pindakaas....

Ik zal eens proberen om ze met pure APC af te nemen.
 
Dit zijn idd soms bad-ass problemen die erg naargeestig te verhelpen zijn haal ik zo uit het leesvoer.
Proberen is vaak de enige remedie
 
Trim Restorer aanbrengen met een badstof applicator. Met een normale pad wil het op een een of andere manier niet!

Pindakaas is meer voor als je wax residu op de trims hebt zitten.
 
Update:

5926949.jpg


5926952.jpg


Omdat de PB Trim Restorer een update was op de Turtle Wax Black Chrome die ik al in huis heb, heb ik deze ook maar eens gebruikt. Ik heb de PB TR en TWBC op één en dezelfde apl. (schuursponsje, natuurlijk op de niet schurende kant) aangebracht. De voorzijde ermee behandeld en daarna nog eens apart met de PB TR erover. (Vraag me af hoelang het blijft zitten en of het niet gaat vlekken)

Ik zal bij de eerst volgende bestelling een badstof apl. aanschaffen. (Bebaalde merken?) Vreemde is dat ik het op dezelfde manier doe als Bejabo, bij hem lukte het wel op deze manier.
 
De trims zijn inmiddels goed droog en het resultaat is echt om te huilen. Allemaal vlekken en wederom helemaal dof.
 
Gekke vraag, maar hoe zien de trims er uit op een andere Fiat? Voor hetzelfde geldt dat het zo hoort :weetniet
 
Kan je de strip met je duim indrukken ?
Dan heb je kans dat het gevulcaniseerd is.
Dat kan m.n bij veroudering vocht opnemen
Dan heb je dus kans dat je APC er nu deels in zit.
Een paar keer afspoelen met water, zacht borstelen en tussendoor laten drogen
Dressing erop doen als het warm weer is (zon) of even met de fohn
Geen pure APC meer gebruiken als het er in kan trekken

Hans
 
Hans,

Dat is vast en zeker wat er aan de hand is. Zodra ik de trims afneem met een melamine spons en APC ''verdunt'' verkleuren de trims helemaal. Zodra ik daarna wil beginnen met de Trim Restorer lijkt het of deze op de trims blijft liggen en zichzelf niet in de trims zuigt.

In het verleden heb ik de Turtle Wax Black Chrome gebruikt en gebruikte dit zonder de trims eerst te ontvetten. De trims werden dan wel veel donkerder maar werden licht vlekkerig. Ook was het resultaat niet van zeer lange duur.

Ik ga donderdag of vrijdag proberen om de trims helemaal APC vrij te krijgen en vervolgens nogmaals met de Trim Restorer aan de slag te gaan. Ik zal tzt even een update geven. Iedereen eerst bedankt voor het meedenken!
 
op winparts.nl koop je voor maximaal 25 euro alle strips nieuw. Dus de 2 aan de voorkant en de strip in de achterbumper. Ben je helemaal klaar.
 
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen! Mijn DAP900 + vele extra's! Op aanraden van Paulus heb ik de badstofapplicator erbij genomen om de PB trim restore op kunstofdelen aan te brengen. Ik heb het nog niet op mijn Punto geprobeerd (te weinig tijd), maar op de kunstofdelen van de Barchetta van mijn ouders zag het er veel belovend uit. Als het weer het toelaat ga ik het morgen op de Punto proberen. Ik houd jullie op de hoogte.