• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Streep op voorruit

Jan Peugeot

Detailing trainee
14 aug 2009
23
47
's ochtends als ik bij mijn auto kom heb ik last van een streep op mijn voorruit.
Deze komt eigenlijk tevoorschijn als de auto beslagen is.

Deze streep gaat na ca 5minuten rijden weg.(kachel aan en ruit wordt weer warm)
Als ik dan een keer wis met de ruitenwissers is hij er weer.
Zelfde is als het regent dat hij ook wel eens zichtbaar is.
Grootste nadeel is dat de streep precies voor mijn neus op de ruit zit.

Auto is van begin het jaar en netjes iedere week gewassen.

Iemand een idee hoe ik deze kan laten verdwijnen?

toevallig nog een raam sealant gebruikt? rain x of zo?

zelf het probleem gehad na een sealant (zelfde plek), glas scrub, glass polish van autoglym, nxt glas cleaner en IPA kregen het niet weg. had het opgegeven, tot opeens het weg was... :jippie
Had wel iedere was beurt de ruitenwissers schoongemaakt met apc, vermoedt dat dit mee geholpen heeft.

Had van Tim het advies gehad om eens met een dap te doen, daar ben ik nooit aan toegekomen.

wat ik al aangaf, bij mij kwam het van een sealant. die ik niet goed had aangebracht:schaam

Auto is hageltje nieuw geleverd op 3 januari.

De auto heb ik alleen maar gefoamed en gewassen met meguiars shampoo en met PB shampoo.
De ruiten zelf alleen gedroogd met een water magnet.
Motorkap is wel gekleid, PB white diamond en EXP behandeld.
De rest van de lak staat nog in de nxt2 van meguiars

Ik weet natuurlijk niet of de dealer ook nog met wat toverspul aan de slag is geweest.
Zal ook nog even informeren bij hun of ze het op kunnen lossen. (als ze de hele auto maar niet wassen.)

Hier precies hetzelfde, bij het 'omklappunt' van de ruitenwissers.
Bij mij zit er Pro Vision Rain Clear op. Na een tijdje zie je zit fenomeen verschijnen.
Het lijkt wel of daar ter plekke de laag Rain Clear weg is of dat er juist wat vuil blijft hangen.
Na wassen en/of schoonmaken met Glass Cleaner Concentrate lijkt het minder.
Als ik gewoon een nieuwe laag Rain Clear aanbreng, ben ik van het probleem af.

Heb ik ook last van....op die plek voelt het raam wat stroef aan...als ik met er met een glasdoek op wrijf blijft de doek daar hangen (glijdt niet)....op mijn ruit zit er trouwens niets (geen sealant, geen RainX of iets dergelijks)

Ik heb het volgende al geprobeerd: reinigen met nxt glasreiniger, reinigen met ipa 1:1....dit had geen effect, die streep bleef stroef....dan probeerde ik met azijn....de stroeve plek was hiermee weg....maaaar....bij gebruik van de ruitenwissers blijft die streep terugkomen....:(

Doordat azijn scheen te helpen dacht ik aan kalk.....nu denk ik eerder aan miniscule restjes rubber achtergelaten door de wissers op die plek...?

Ik maak er mij niet teveel zorgen om, vroeg of laat vind ik wel een oplossing...ben van plan de ruitenwissers eens grondig te reinigen en als het eens past eens met de dap icm SSR1 ofzo over de ruit te gaan...en als dat niet helpt vind ik wel iets anders uit. :-d

Ok, Pro Vision Glass Scrub it is then....maar ik ga toch lekker eigenwijs eerst SSR1 op de Dap uitproberen...:lol

zou het zeker proberen maar bij mij werkte het niet, meerdere malen geprobeerd.... (alleen bij de streep werkte het niet, voor de rest:-)^ )

ik vermoedt ook dat het met het rubber van de ruiten wisser heeft te maken. na meerdere behandelingen met apc werd het minder. maar of dat nou de bron is? by the way rest van de ruit kreeg ik de sealant er perfect af met glass scrub.

Buiten dat Glas Scrub zeer waarschijnlijk zal werken, misschien ook een optie om een Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover of DJ Tarmalade te gebruiken.
Weet niet of het helpt maar is het proberen waard.

:lol

Die streep houd je toch, hebben mijn wagens ook. Komt gewoon door het omslagpunt van de wissers.