• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

strepen op de lak/kunstof

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

ik heb een volvo xc70, en als er een regenbui is gekomen dan druipt de wax tussen de kieren over de kunstofkappen. Wat is hieraan te doen?
 
Dan heb je echt teveel product aangebracht! Wat voor een wax gebruik je, en post eens een foto van het probleem.
 
zou het dan kunnen zijn dat deze gewoonweg niet hecht op het kunststof ........ en dus bij regen uitloopt (heb dit zelf gehad op een toyota Aygo met de Poorboys Trimrestorer)

Heb je het kunststof voor dat je het ging dressen ontvet ????
 
Naar mijn bescheiden mening heb je zelf het antwoord op de oorzaak zojuist gegeven...als je het niet ontvet zal er ook niets hechten, uitgelopen wax (ik had er nog nooit van gehoord) bestaat in mijn ogen niet, uitgelopen dressing ja dat bestaat wel, en ondanks dat je het ontvet zal er nog steeds kans op bestaan, het ene kunststof is het andere niet...
Op bovengenoemde Aygo en ook op mijn lex hecht alleen de gel van CG en helaas niet de Trimrestorer van Poorboys... (waarom helaas? de laatst genoemde ruikt een party lekker niet normaal :heart_eyes: )
 
Mee eens, sommige kunststoffen hebben geen "open" structuur, en nemen daardoor zo goed als niets op.
Met als gevolg dat dressings er op blijven liggen, en er bij het minste of geringste regenbuitje afspoelen. En daar word je pas gedetailde auto niet mooier van...

Goed ontvetten met Super Degreaser of APC kan ook al schelen in de hechting van je dressing, dus zeker doen.