• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werken met polijstmachine

hazehartje

Detailing trainee
11 apr 2020
19
45
25
Hallo iedereen,

Ik ben trotse eigenaar van een rode oldtimer en voorheen deed ik het polijsten, glazen en waxen altijd met de hand, maar ik merk dat ik niet het gewenste resultaat krijg.
Krijg altijd strepen. Een paar jaar geleden heeft een lid van dit forum mij geholpen met op gang komen en heeft het toen voorgedaan met een polijstmachine, en dat gaf perfect resultaat. Zo heb ik het naderhand nooit meer gekregen. Op aanraden van dat forumlid gebruik ik nu de poorboy's professional polish en de poorboy's black hole. Omdat ik mijn lak toch echt weer zo egaal en glanzend wil krijgen, wil ik nu ook een polijstmachine gaan kopen. Ik ben hier echter totaal niet in thuis. Als ik het goed begrijp heb je ook verschillende soorten pads nodig voor verschillende materialen?
Nu vraag ik dus tips over hoe dit allemaal werkt en tips voor een niet al te dure, makkelijk hanteerbare polijstmachine om mee te beginnen.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Een goed begin kan je maken met een DAP start setje, of een uitgebreidere.
Beide machines zijn goed voor beginners.
Daar zit ook al wat producten bij die bij elkaar passen.

Rood is lastig omdat het sneller veroudert als gevolg van natuurlijke bestanddelen.
De Black Hole is een glaze en helpt veroudering te verdoezelen door in de lak te trekken en de kleur op te halen
Omdat polijstmiddel vaak ook vettig is kan dat in een oudere lak trekken, Prof Polish maakt juist schoon
Als je met een slijpend polijstmiddel gaat werken is het bij een oude lak handig om vooraf aan het polijsten de lak te voeden met een glaze als Black Hole
 
Bedankt voor de reactie! Het is dan beter om de polijstmiddelen uit de set van Monello te gebruiken om de lak een opfrisser te geven (eerst de glaze gebruiken) en dan de Prof Polish meer gebruiken als routinematig schoonmaken, als ik het goed begrijp?
Daarnaast vraag ik me af welke pads ik dan het beste kan gebruiken voor de glaze, prof polish en wax?
 
Voor elke polijstbeurt aan een auto waar je geen ervaring mee hebt, geldt; doe een testspot.
Voor een auto met oudere lak is dat nog belangrijker, zeker als je niet weet of er is overgespoten.
Soms heb je dan verschillen per paneel, met evenzovele opties en oplossingen.

Als je de routine hebt om eerst te cleanen en dan glaze te gebruiken dan is dat prima.
Je zou dat ook gewoon kunnen doen voordat je gaat polijsten met een slijpend middel.
Dan heb je een verzadigde lak en is de kans dat het polijstmiddel strepen IN de lak geeft, minder.

Als je kiest voor een merk pads, dan kan je in de webshop-beschrijving zien waar ze voor zijn.
De combinatie ontstaat uit pad en polijstmiddel, dus daar kan je mee spelen. (+/+, +/-, -/+, -/-)
Met Mezzo en Finale en een middel en zachte pad kom je een heel eind.

En veel lezen op dit forum …