• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuur / versnellingspook reinigen

Z3clean

Detailing trainee
11 mrt 2015
6
47
Dag CarCleaners

Heeft er iemand goede tips om mijn mat uitgeslagen airbag weer in 'nieuwstaat' te krijgen? In de zomer lijkt de airbag zelf wel wat te zweten en ziet deze veel donkerder van kleur. Kan een wondersponsje een oplossing bieden om het stuur (de rand en de airbag) volledig te reinigen? Verder ook graag jullie tips om mijn versnellingspook goed te reinigen, die ziet er nu wat afgesleten uit. Kan ik voor de reiniging ook mijn Meguiars Quik Interior Detailer - 473 ml gebruiken?

Thanks! :cool:
 

Bijlagen

  • 20200401_161855.jpg
    20200401_161855.jpg
    122,5 KB · Weergaven: 0
  • 20200401_161850.jpg
    20200401_161850.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 0
Een wondersponsje zou ik op leder inderdaad als laatste redmiddel gebruiken als andere methodes niet werken.
Een goeie lederreiniger op een (microvezel)doek kan al veel doen! Ikzelf gebruik de Gyeon Leather Cleaner en ben er best tevreden over. soms is het nodig om enkele keren na elkaar te behandelen, maar geduld loont.
 
Beginnen bij het begin! ;)

Eerst reinigen met milde methodes en producten. Voor zowel het kunststof op het stuur als de pook; Probeer het eerst te reinigen om vuil en huidolie en dergelijke te verwijderen. Met een sopje of bijv. de genoemde Interior cleaner en een doek moet je al een eind komen. Vervolgens bekijken wat je overhoud.

Leder zou ik aanpakken met lederreiniger en conditioner.
Schoongemaakt kunststof na het reinigen nog even afnemen met een schone, vochtige doek en laten drogen. Vervolgens voeden met een dressing.
 
Kleine aanvulling op bovenstaande;

Je succes zal mede afhangen van de kracht van herhaling.
Misschien moet je wel tien keer hetzelfde doen om resultaat te krijgen. Maar liever dat, dan een te zwaar middel pakken en de boel bijv verneuken met een wonderspons.
 
Wondersponzen zijn geweldig om het vuil weg te krijgen. Helaas ook om de verf/kleur/structuur weg te halen, zo merkte ik. o_O Niet doen dus.