Gisteren en vandaag ben ik tussen de buien door bezig geweest met de Subaru Justy van mijn schoonmoeder.
Stappenplan:
Banden:
Meg's APC 1:4
Mothers Tire Brush
Velgen:
Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner
Wassen:
Rubbers en trims Meg's APC 1:10
Kärcher
2 emmer systeem
woolmitt
Dodo Juice - Born To Be Mild
Kleien:
PB spray and Wipe 1:1
PB elastic clay
Polijsten:
DAP 900
PB SSR1
PB SSR2
Glace:
Dodo Juice lime prime lite
Wax:
Dodo Juice Purple Haze Pro
Diverse doeken en pads.
Eerst heb ik even een korte inspectie rond de auto gemaakt. Ongelooflijk hoeveel onregelmatigheden er in en op de lak zaten. Bedenk dat de auto nog geen drie jaar oud is.8-o
De velgen waren niet smerig van het remstof, maar van opspattend zand. Dit viel dus erg mee.
Redelijk veel en diepe krassen
Vogelpoepje
Er waren wel wat swirls aanwezig, maar dit was te verwaarlozen vergeleken bij deze krassen.
De klei na een half moterkap (je)
Van het polijsten heb ik helaas geen foto's. Ik moest tussen de buien door werken en had dus geen tijd om zo nu en dan een fotootje te klikken. Een testspot wees uit dat PB SSR2 op een witte Kompressor voldoende werking had om krassen en swirls te verwijderen/ verminderen. Met SSR1 op een groene Kompressor werd gefinished.
Vervolgens DJ Lime Prime Lite op een zwarte kompressor met de DAP op een laag standje aangebracht.
Hierna twee laagjes DJ Purple Haze Pro aangebracht.
Hier volgen enkele afterpics
Hier is de reflectie mooi te zien
Met APC 1:4 kreeg ik ze niet schoon
Het onvermijdelijke Nicknamelessje
Dodo Purple Haze Pro
Oh ja, herinneren jullie je die foto van het gekraste portier nog??
Het meeste heb ik eruit gekregen
Nu dacht ik vanavond, het regent vandaag zoveel, dus gelijk even een beadingfoto maken. Jammer dan, geen regen totdat het donker werd De oplossing is een enkele druppel die op het dak waaide.:-b
Zo, mijn schoonmoeder weer een schone, glanzende auto.
Bedankt voor het lezen
Stappenplan:
Banden:
Meg's APC 1:4
Mothers Tire Brush
Velgen:
Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner
Wassen:
Rubbers en trims Meg's APC 1:10
Kärcher
2 emmer systeem
woolmitt
Dodo Juice - Born To Be Mild
Kleien:
PB spray and Wipe 1:1
PB elastic clay
Polijsten:
DAP 900
PB SSR1
PB SSR2
Glace:
Dodo Juice lime prime lite
Wax:
Dodo Juice Purple Haze Pro
Diverse doeken en pads.
Eerst heb ik even een korte inspectie rond de auto gemaakt. Ongelooflijk hoeveel onregelmatigheden er in en op de lak zaten. Bedenk dat de auto nog geen drie jaar oud is.8-o
De velgen waren niet smerig van het remstof, maar van opspattend zand. Dit viel dus erg mee.
Redelijk veel en diepe krassen
Vogelpoepje
Er waren wel wat swirls aanwezig, maar dit was te verwaarlozen vergeleken bij deze krassen.
De klei na een half moterkap (je)
Van het polijsten heb ik helaas geen foto's. Ik moest tussen de buien door werken en had dus geen tijd om zo nu en dan een fotootje te klikken. Een testspot wees uit dat PB SSR2 op een witte Kompressor voldoende werking had om krassen en swirls te verwijderen/ verminderen. Met SSR1 op een groene Kompressor werd gefinished.
Vervolgens DJ Lime Prime Lite op een zwarte kompressor met de DAP op een laag standje aangebracht.
Hierna twee laagjes DJ Purple Haze Pro aangebracht.
Hier volgen enkele afterpics
Hier is de reflectie mooi te zien
Met APC 1:4 kreeg ik ze niet schoon
Het onvermijdelijke Nicknamelessje
Dodo Purple Haze Pro
Oh ja, herinneren jullie je die foto van het gekraste portier nog??
Het meeste heb ik eruit gekregen
Nu dacht ik vanavond, het regent vandaag zoveel, dus gelijk even een beadingfoto maken. Jammer dan, geen regen totdat het donker werd De oplossing is een enkele druppel die op het dak waaide.:-b
Zo, mijn schoonmoeder weer een schone, glanzende auto.
Bedankt voor het lezen