• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Justy [UPDATE 17-10-2010]

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Gisteren en vandaag ben ik tussen de buien door bezig geweest met de Subaru Justy van mijn schoonmoeder.

Stappenplan:

Banden:
Meg's APC 1:4
Mothers Tire Brush

Velgen:
Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner

Wassen:
Rubbers en trims Meg's APC 1:10
Kärcher
2 emmer systeem
woolmitt
Dodo Juice - Born To Be Mild

Kleien:
PB spray and Wipe 1:1
PB elastic clay

Polijsten:
DAP 900
PB SSR1
PB SSR2

Glace:
Dodo Juice lime prime lite

Wax:
Dodo Juice Purple Haze Pro

Diverse doeken en pads.

Eerst heb ik even een korte inspectie rond de auto gemaakt. Ongelooflijk hoeveel onregelmatigheden er in en op de lak zaten. Bedenk dat de auto nog geen drie jaar oud is.8-o

De velgen waren niet smerig van het remstof, maar van opspattend zand. Dit viel dus erg mee.
4091439.webp

4091442.webp

Redelijk veel en diepe krassen
4091446.webp

4091450.webp

Vogelpoepje
4091456.webp

Er waren wel wat swirls aanwezig, maar dit was te verwaarlozen vergeleken bij deze krassen.

De klei na een half moterkap (je)
4091463.webp

Van het polijsten heb ik helaas geen foto's. Ik moest tussen de buien door werken en had dus geen tijd om zo nu en dan een fotootje te klikken. Een testspot wees uit dat PB SSR2 op een witte Kompressor voldoende werking had om krassen en swirls te verwijderen/ verminderen. Met SSR1 op een groene Kompressor werd gefinished.

Vervolgens DJ Lime Prime Lite op een zwarte kompressor met de DAP op een laag standje aangebracht.

Hierna twee laagjes DJ Purple Haze Pro aangebracht.

Hier volgen enkele afterpics

dzzcwx.webp

148hv9c.webp

Hier is de reflectie mooi te zien
anel49.webp

Met APC 1:4 kreeg ik ze niet schoon:(
2yyqeth.jpg

Het onvermijdelijke Nicknamelessje
Dodo Purple Haze Pro:love :love
20tos9z.webp

Oh ja, herinneren jullie je die foto van het gekraste portier nog??

Het meeste heb ik eruit gekregen
25s4rvr.webp

Nu dacht ik vanavond, het regent vandaag zoveel, dus gelijk even een beadingfoto maken. Jammer dan, geen regen totdat het donker werd:-/ De oplossing is een enkele druppel die op het dak waaide.:-b
o6b1xw.webp

Zo, mijn schoonmoeder weer een schone, glanzende auto.

Bedankt voor het lezen:cool

knap werk ziet er netjes uit,, uw schoonmoeder is weer fier met haar schoonzoon en auto :-)^ !!! die van mij kan der ook naar fluiten hoor:lol

moooi,mooi staat dr weer strak bij,en misschien krijg je de bandjes wel schoon met super degreaser van megs of een ander merk!

Meg's super degreaser zal ik bij m'n volgende bestelling gelijk meenemen. Die banden heb ik vier keer schoongemaakt met Meg's APC 1:4 zonder resultaat.

Gisteren en vandaag heb ik mij bezig gehouden met het winterklaar maken van de Justy van m'n schoonmoeder. Op 29 augustus heb ik deze auto onder handen genomen en is sinds dien slechts één keer gewassen. (Met een waxoyl shampoo)

Eerst maar eens een rondje rond de auto.

4376788.webp

4376797.webp

4376808.webp

4376821.webp

Vervolgens de auto afgespoten met de Kärcher. De velgen werden gereinigd met Meg's Wheel Brightener, een Carclean.com Daytona Speed Master Wheel Brush en een Mothers Wheel Brush. De banden werden gereinigd met Megs APC 1:4 en een Mothers Tire Brush.

4376981.webp

Vervolgens werd de auto gewassen met 2 emmers met Gritguard, DJ BTBM en twee Mitt's.

4376873.webp

Vervolgens de auto afgedroogd met een Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel. Op zich een prima doek voor een kleine auto. Voor grotere auto's zou ik deze niet adviseren omdat ie daarvoor niet genoeg water absorbeerd.

4376920.webp

Na het wassen werd de auto gekleid met PB Elastic clay en PB S&W 1:1. Veel vuil kwam er niet van de lak af aangezien de auto op 29 augustus al gekleid was.

4377002.webp

Na het kleien even een rondje rond de auto met de Brinkmann. Er zaten wel weer wat swirls in. Ik kon ze met mijn simpele pocketcamera echter moelijk vastleggen.

Deze kras was helaas te diep.
4377020.webp

4377033.webp

4377044.webp

Vervolgens een testspot gedaan. Mezzo op lichtgroen met de DAP op stand 4 zorgde ervoor dat de swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, echter, de hologrammen kwamen er in deze zachte lak voor terug8-o
4377072.webp

4377056.webp

Een tweede hit met Finale op een zwarte Kompressor did the trick:-)^
4377085.webp

4377059.webp

De wind zorgde voor de nodige irritaties]-0
4377095.webp

De ramen werden schoongemaakt met Glass Scrub en werden voorzien van Rain X. (ben benieuwd of ze het ook opmerkt, heb er niks van gezegd)
4377106.webp

De velgen werden voorzien van een laagje Rimwax. Een weldaad voor mijn reukorgaan:love
4377119.webp

Onlangs kreeg ik van CC een flesje PB Bold N Bright Gel. Ik hou niet van een vettige glans op de banden en deze is wat mij betreft net zo goed als de Mothers reflections tire care.
4377123.webp

Voor de lak heb ik gekozen voor Collinite 915. Hieronder geen glaze om een optimale hechting te waarborgen.
4377137.webp

De trims werden weer mooi zwart gemaakt met PB Trim Restorer. Ik moet alleen nog even uitvinden waarmee je het beste opbrengt. (kwast, applicator, doek???)
4377145.webp

De kunststofdelen van het interieur werden behandeld met PB Natural Look.
4377155.webp

Bij de carwash werd nog even dankbaar gebruikt gemaakt van de stofzuigers en op de terugweg in het park nog snel even enkele afterpics geschoten.

4377182.webp

4377192.webp

4377204.webp

4377215.webp

Bedankt voor het lezen en als er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag. Ik kan er immers alleen maar van leren.:-)^

Hologrammen met een D/A machine? No way.... :no

De lak is erg zacht zoals je zelf al zegt en dat misschien de combinatie Mezzo en light green pad al te zwaar is. zijn dat je micro marring veroorzaakt met deze combo.

Kijk, dat is info waar ik wat aan heb. Dan zal het ongetwijfeld mirco marring zijn. Thanks, weer wat geleerd!:cool

Die marring had je inderdaad kunnen voorkomen door lichter te beginnen(mezzo op witte pad?).
Maar weer een heel mooi resultaat en een zeer dankbare kleur :cool
Trimrestorer kan je goed aanbrengen met de microvezelpads van Meg's:ja

danny zei:
De trims werden weer mooi zwart gemaakt met PB Trim Restorer. Ik moet alleen nog even uitvinden waarmee je het beste opbrengt. (kwast, applicator, doek???)
4377145.webp

Trims kun je het beste behandelen met een badstoffen washandje. Dus bij moeders, vrouw, vriendin, minnares er eentje uit de linnenkast kidnappen en deze gebruiken. :ja

Als je trim restorer gebruikt met een microfiber padje of doek, dan zuigt deze in de microfiber ;)