• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru WRX STI

AVN

Detailing addict
8 dec 2012
61
65
Topic over de Subaru :

Een Subaru WRX STI uit 2003 welke ik toen nieuw gekocht heb destijds in de kleur blauw ( de kleur voor een sub ...)
De buitenkant is geheel origineel het interieur bijna , er zitten 2 electrische apperaten in het dashbord ingebouwd , een AVCR ( waarmee ik de turbodruk kan regelen ) en een PSI-3 monitor ( waarmee ik de gegevens van de ECU kan aflezen).

De meeste veranderingen zijn uitgevoerd aan de motor/onderstel.:
Motorisch:
Scoobysport RVS einddemper
Scoobysport RVS Downpipe
Scoobysport RVS centerpipe
GT Spec RVS manifold ( incl. Up-pipe )
Injectoren PE650cc
Bougies NGK PFR 7b
Turbo TD05 20G
"high"flow bezinepomp
Dumpvalve Forge
EcuTek ( Mark verhoeven )
386Pk en 490 Nm koppel

Interieur:
PSI3 ecutek monitor
Apexi AVC-R

Onderstel :
Gegroefde 2-delige DBA5000SLR schijven
Carbone Lorraine remblokken
Leda B onderstel , hoogte /hardheid instelbaar
White-line sawbar 24mm verstelbaar achter, swaybar rubbers achterzijde
White-line Swaybar rubbers voorzijde ,
White-line Anti lift kit ,
White-line Stuurhuisrubbers ,
White-line Endlinks achterzijde

Aluminium bodemplaat
Banden Toyo R888

Foto van op Zandvoort , naast het poetsen en mooi houden hou ik ook van het rijden....

Grotefoto-OM8ALXFG.webp

Hoe ik hier gekomen ben was dat mijn velgen niet meer schoon te krijgen waren en ik bij Car-clean ironx had besteld om het hiermee te proberen.

1 van de velgen en de staat ervan:

img6931r.webp

img6939l.webp

Iron-x behandeling ,binnen/buitenzijde:

img6943lp.webp

Resultaat wel schoner maar niet alles eraf.

img6946cv.webp

img6949a.webp

Was niet tevreden, het meeste vuil was wel weg maar nu zag je ook dat de blanke laklaag niet mooi meer was , kleine krasjes en lichte beschadigingen en laten we het maar niet over de binnenkant van de velgen hebben....
Banden eraf laten halen en naar een spuiter gebracht welke de velgen gezandstraald heeft met daarna Epoxy grondverf de goude laklaag met daarna een paar lagen blanke lak ,buiten en binnenzijde zijn gedaan zodat de gehele velg goed beschermd is.
Velgen zijn heeeeeeeel mooi geworden, super glad en een mooie glans !

Omdat ik vanmorgen toch de banden eraf had voor een remblokwissel de gespoten velg even naast de wintervelg gezet voor het verschil.......

img7168e.webp

img7169a.webp

img7174ac.webp

Duidelijk dus....

Over de rest van de auto en de verder plannen:

De laklaag aan de voorzijde : bumper,motorkap,zijschermen is onlangs gespoten dus nog vers en mooi.
Op andere delen toch wat swirls/lichte krassen , meeste op dak en achterklep en achter de voorwielen aanslag van teer/rommel/remslijpsel.
Ook in een achterscherm een klein parkeerdeukje , welke wel eruit te halen is denk ik.

Al bij carclean een bestelling gedaan en ontvangen om de Subaru als het beter weer is te gaan behandelen.

Heel verhaal....................hoop dat het duidelijk is , en als er wat nieuws is meld ik dat.

Een tweeling op het forum!

Ik herken het verhaal hierboven meteen wat betreft de velgen. Hier hetzelfde probleem!

Mooie STi hoor, wat mij betreft 't mooiste model.:-D

Serieuze mods zeg, maar als je er regelmatig het circuit mee opgaat, dan heb je dat ook wel nodig.
Erikjeeh, dit is de oplossing voor jouw velgenprobleem als ik het zo zie.

Ik ben ook erg benieuwd wat het kost de hele behandeling van vier velgen en waar je dit hebt laten doen. Spuiten is volgens mij wel vele malen duurder dan coaten?

Erik , ik was per velg 112,50 kwijt inclusief BTW/ed.
Is er meerwerk kwa behandelng bv. stoeprandschade ed. is de prijs hoger, wil je alleen de buitenkant spuiten is de prijs weer lager, net wat je wilt.;-)

http://www.velgenexpert.nl/

Klein bedrijfje met 2 man geen dure balie's of showroom , je loopt zo de werkplaats binnen.

Er is weing prijsverschil tussen coaten en spuiten , spuiten is wel beter is mijn mening.
Bij coaten kunnen stukjes lak losspringen en niet iedere LM-velg kan het warmte-proces in de oven aan.

Voor coaten ben ik 68€ de velg kwijt inclusief btw. Dus het prijs verschil is aanzienlijk. Vind ze trouwens wel erg mooi geworden hoor!

Ik wil ze juist laten behandelen vanwege de binnenkant zo bagger is bij subaru velgen.

Edit: heb je ook een foto als ze er op zitten. Ben wel erg benieuwd :love

68 euri is niet duur , is dat inclusief stralen ,grondverf ?

Ze gaan er pas onder als ze klaar zijn pekel/zout te strooien op de weg, en aangezien de straat hier weer wit is kan dat nog wel even duren....daarbij zitten er Toyo's R888 onder en die doen het niet zo geweldig in de sneeuw.;-)
Ben zelf ook wel benieuwd hoor !

Ondertussen zit de eerste laag PB Wheel Sealant op de velgen , vanmiddag de tweede laag.

En ja de zolder ruikt nu lekker naar aardbeien....:-b

img7177u.webp

68 eu is inclusief stralen, randen net maken van stoeprand schade, poedercoaten.

Heb je trouwens ook gevonden op scn. Zat je toevallig ook niet bij de alv van de club laatst in waalwijk?:-D

Is zeker dan een nette prijs , ben benieuwd naar het resultaat.;-)

Yep , daar was ik ook...zat ergens in het midden van de zaal.

Zien er netjes uit die velgen.
En die wheel sealant doet zijn werk erg goed.
Had mijn wintervelgen voor de winter in drie lagen wheel sealant gezet,en vuil en remstof heeft totaal geen grip op je velg.
Met een beetje shampoo zijn je velgen zo weer schoon.

Martin , wil van de zomer m'n wintervelgen ook doen dus het is goed om te horen dat de wheel sealant z'n werk onder winterse omstandigehden goed doet.;-)

Ondertussen de velgen verwent met 3 lagen Wheel Sealant ,binnen/buitenzijde ze liggen nu te wachten op het mooie weer.

img7201e.webp

img7202p.webp

Ziet er inderdaad erg goed uit! Schone velgen vind ik altijd erg belangrijk terwijl dat ook gelijk het lastigste is om schoon te houden..

Helaas geen kleurcode , dit was een eigen mix van de spuiter welke heel dicht in de buurt komt van origineel.;-)

Ziet er echt super uit deze Sub!

Ben benieuwd naar de foto's met de nieuw gespoten velgen.:-"