Topic over de Subaru :
Een Subaru WRX STI uit 2003 welke ik toen nieuw gekocht heb destijds in de kleur blauw ( de kleur voor een sub ...)
De buitenkant is geheel origineel het interieur bijna , er zitten 2 electrische apperaten in het dashbord ingebouwd , een AVCR ( waarmee ik de turbodruk kan regelen ) en een PSI-3 monitor ( waarmee ik de gegevens van de ECU kan aflezen).
De meeste veranderingen zijn uitgevoerd aan de motor/onderstel.:
Motorisch:
Scoobysport RVS einddemper
Scoobysport RVS Downpipe
Scoobysport RVS centerpipe
GT Spec RVS manifold ( incl. Up-pipe )
Injectoren PE650cc
Bougies NGK PFR 7b
Turbo TD05 20G
"high"flow bezinepomp
Dumpvalve Forge
EcuTek ( Mark verhoeven )
386Pk en 490 Nm koppel
Interieur:
PSI3 ecutek monitor
Apexi AVC-R
Onderstel :
Gegroefde 2-delige DBA5000SLR schijven
Carbone Lorraine remblokken
Leda B onderstel , hoogte /hardheid instelbaar
White-line sawbar 24mm verstelbaar achter, swaybar rubbers achterzijde
White-line Swaybar rubbers voorzijde ,
White-line Anti lift kit ,
White-line Stuurhuisrubbers ,
White-line Endlinks achterzijde
Aluminium bodemplaat
Banden Toyo R888
Foto van op Zandvoort , naast het poetsen en mooi houden hou ik ook van het rijden....
Hoe ik hier gekomen ben was dat mijn velgen niet meer schoon te krijgen waren en ik bij Car-clean ironx had besteld om het hiermee te proberen.
1 van de velgen en de staat ervan:
Iron-x behandeling ,binnen/buitenzijde:
Resultaat wel schoner maar niet alles eraf.
Was niet tevreden, het meeste vuil was wel weg maar nu zag je ook dat de blanke laklaag niet mooi meer was , kleine krasjes en lichte beschadigingen en laten we het maar niet over de binnenkant van de velgen hebben....
Banden eraf laten halen en naar een spuiter gebracht welke de velgen gezandstraald heeft met daarna Epoxy grondverf de goude laklaag met daarna een paar lagen blanke lak ,buiten en binnenzijde zijn gedaan zodat de gehele velg goed beschermd is.
Velgen zijn heeeeeeeel mooi geworden, super glad en een mooie glans !
Omdat ik vanmorgen toch de banden eraf had voor een remblokwissel de gespoten velg even naast de wintervelg gezet voor het verschil.......
Duidelijk dus....
Over de rest van de auto en de verder plannen:
De laklaag aan de voorzijde : bumper,motorkap,zijschermen is onlangs gespoten dus nog vers en mooi.
Op andere delen toch wat swirls/lichte krassen , meeste op dak en achterklep en achter de voorwielen aanslag van teer/rommel/remslijpsel.
Ook in een achterscherm een klein parkeerdeukje , welke wel eruit te halen is denk ik.
Al bij carclean een bestelling gedaan en ontvangen om de Subaru als het beter weer is te gaan behandelen.
Heel verhaal....................hoop dat het duidelijk is , en als er wat nieuws is meld ik dat.
Een Subaru WRX STI uit 2003 welke ik toen nieuw gekocht heb destijds in de kleur blauw ( de kleur voor een sub ...)
De buitenkant is geheel origineel het interieur bijna , er zitten 2 electrische apperaten in het dashbord ingebouwd , een AVCR ( waarmee ik de turbodruk kan regelen ) en een PSI-3 monitor ( waarmee ik de gegevens van de ECU kan aflezen).
De meeste veranderingen zijn uitgevoerd aan de motor/onderstel.:
Motorisch:
Scoobysport RVS einddemper
Scoobysport RVS Downpipe
Scoobysport RVS centerpipe
GT Spec RVS manifold ( incl. Up-pipe )
Injectoren PE650cc
Bougies NGK PFR 7b
Turbo TD05 20G
"high"flow bezinepomp
Dumpvalve Forge
EcuTek ( Mark verhoeven )
386Pk en 490 Nm koppel
Interieur:
PSI3 ecutek monitor
Apexi AVC-R
Onderstel :
Gegroefde 2-delige DBA5000SLR schijven
Carbone Lorraine remblokken
Leda B onderstel , hoogte /hardheid instelbaar
White-line sawbar 24mm verstelbaar achter, swaybar rubbers achterzijde
White-line Swaybar rubbers voorzijde ,
White-line Anti lift kit ,
White-line Stuurhuisrubbers ,
White-line Endlinks achterzijde
Aluminium bodemplaat
Banden Toyo R888
Foto van op Zandvoort , naast het poetsen en mooi houden hou ik ook van het rijden....
Hoe ik hier gekomen ben was dat mijn velgen niet meer schoon te krijgen waren en ik bij Car-clean ironx had besteld om het hiermee te proberen.
1 van de velgen en de staat ervan:
Iron-x behandeling ,binnen/buitenzijde:
Resultaat wel schoner maar niet alles eraf.
Was niet tevreden, het meeste vuil was wel weg maar nu zag je ook dat de blanke laklaag niet mooi meer was , kleine krasjes en lichte beschadigingen en laten we het maar niet over de binnenkant van de velgen hebben....
Banden eraf laten halen en naar een spuiter gebracht welke de velgen gezandstraald heeft met daarna Epoxy grondverf de goude laklaag met daarna een paar lagen blanke lak ,buiten en binnenzijde zijn gedaan zodat de gehele velg goed beschermd is.
Velgen zijn heeeeeeeel mooi geworden, super glad en een mooie glans !
Omdat ik vanmorgen toch de banden eraf had voor een remblokwissel de gespoten velg even naast de wintervelg gezet voor het verschil.......
Duidelijk dus....
Over de rest van de auto en de verder plannen:
De laklaag aan de voorzijde : bumper,motorkap,zijschermen is onlangs gespoten dus nog vers en mooi.
Op andere delen toch wat swirls/lichte krassen , meeste op dak en achterklep en achter de voorwielen aanslag van teer/rommel/remslijpsel.
Ook in een achterscherm een klein parkeerdeukje , welke wel eruit te halen is denk ik.
Al bij carclean een bestelling gedaan en ontvangen om de Subaru als het beter weer is te gaan behandelen.
Heel verhaal....................hoop dat het duidelijk is , en als er wat nieuws is meld ik dat.