• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Surbuf R series pads

Virus

Detailing chief
22 okt 2010
1.171
82
Zag net bij de nieuwe producten deze Surbuf R series pads staan.....nu zie ik de laatste tijd wel meer foto's van dergelijke platte pads verschijnen op het net.

Mensen die hier info over/ervaring mee hebben?

Barst maar los want ik wil graag weten wat dit precies is en of deze beter zijn dan gewone pads? Waarom zijn ze zo plat en andere weetjes...? :weetniet Zo zouden ze blijkbaar minder warmte produceren, makkelijker te reinigen zijn, enz...?
 
Ik zie naar mijn mening eigenlijk alleen maar nadelen:
- zeer weinig demping van de pad
- geen mogelijkheid tot het volgen van de contouren van het plaatwerk
- je backingplate wel gevaarlijk dicht bij de lak of andere uitstekende delen
- zeer snelle verzadiging door polijstmiddelen
- scherpe rand aan de pads (schade aan lak)

Diverse redenen waarom ik juist ben overgestapt op de Kompressor pads.
 
Surfingwizzkid zei:
... - scherpe rand aan de pads (schade aan lak) ...
Die zie ik even niet, de pad is groter dan de backingplate en de laag op de pad is zacht.
Doet niet af aan het feit dat de kompressors waarschijnlijk veelzijdiger zullen blijken te zijn.
Maar wellicht zijn er bijzondere toepassingen (te verzinnen)

Hans
 
Bedankt voor de reacties so far mensen! :-)^

Reden dat ik de vraag stelde is omdat ik eigenlijk niet direct voordelen kon bedenken die zouden kunnen voortvloeien uit het platter maken van polijstpads..:weetniet

Ik verwacht ergens wel dat er 1 of ander voordeel komt bovendrijven aangezien Carclean.com deze in het assortiment opneemt.

Misschien dat zoals Redcat aangeeft deze pads bepaalde voordelen bieden tov reguliere pads in bepaalde toepassingen...?

Mogelijk ben ik te snel met mijn vragen en staat er nog een topic hieromtrend aan te komen van de hand van Tim of 1 van de medewerkers van Carclean.com.......ongeduld is nu eenmaal 1 van mijn mindere karaktertrekjes. :lol
 
Op Engelse en Amerikaanse fora zijn ze erg te spreken over de Surbuf pads.
Op een DA met een cutting compound schijnen ze even veel weg te kunnen halen als een Rotary met een woolpad. Alleen de Surbuf schijnt daarbij veel mooier te finishen.

Ik wacht de tests van Tim en co liever even af.
Maar als je de verhalen mag geloven dan kunnen we straks beginnen met een DAP 900, Inizio Forza en een Surbuf pad. En daarna finishen met LC zwart en Finale.
 
en de rotary in de kast laten liggen....
Surbuf beetje vergelijkbaar met de CG Microfiber pads misschien..?
 
Heb ik voor niks een Pro900 gekocht....:roll

Klinkt allemaal veelbelovend...maar lijkt me inderdaad een goed idee de tests en reviews verder af wachten...:-d
 
iemand hun website al bezocht?
lijkt revolutionair allemaal,
en heel profesioneel.
hopen dat er inderdaad snel reviews van zijn
 
Heb ze vandaag besteld...
Heb hier nog een gespoten paneel liggen, nu mat wit (verkrijt) ga hierop een test doen met de DAP en deze pads en de monello compressor pads....
 
Hoi Walter,

Ik heb voor jouw bestelling van vandaag even de hulp ingeroepen van Dennis, want met die combinatie van producten maakte je het wel heeel moeilijk voor een klein meisje :schaam

Ben ook benieuwd naar jouw bevindingen w.b. de Surbufs. Zie het wel verschijnen!

O, en heb er nog een nieuw product ter "test" bijgedaan!
 
ff off topic, sorry Dana, vond het eigenlijk wel tijd worden om m'n bouwmarkt emmer weg te gooien en een complete set GG emmer extra aan te schaffen voor m'n velgen, zo nu heb ik dus heel de set compleet ......gaan we komende week een heel leuk karretje voor lassen en frezen :jippie Heb het nieuwe product ter test gezien....ben er erg blij mee Thx.....

on-topic, komend weekend moet dat gaan gebeuren, die zuil is namelijk voor m'n showroom en die is nu bijna af...

zal een vergelijk doen met de compressors......iemand nog tips die ik kan meenemen ???
 
Klein vergelijk tussen beide pads....echter het gebruikte paneel is niet gespoten maar een poedercoat.... heb op het moment ook niets anders staan...sorry

sam2108medium.webp


sam2107medium.webp


sam2094medium.webp


Heb voor deze microtest gekozen voor :

Oranjecompressor + Monello Mezzo + Pro900
Versus
Surbuf + Monello Mezzo + Pro900

Laatste foto....Normaal sta ik verwarmd maar aangestoken door de test van het CC team ben ik nu in mijn onverwarmde garage gaan staan, op moment van bewerking had het paneel een temperatuur van 10.9 graden...
De Surbuf werkte lekkerder dan de Compressor pad, de laatste "greep" soms zichzelf vast wat de Surbuf niet deed.
De compressor finishte met deze combi iets glanzender dan de surbuf ...
 
Wat zijn je bevindingen mbt tot correctie en lakdikte?

Ik zie op de foto links 114 micron staan, dus ik ga er stiekem vanuit dat je wel gemeten hebt.;)
 
Omdat het gepodercoat is is het erg moeilijk meten.....114 wordt 113 zo ongeveer..
Was aan het meten en ging binnen de 50 mm. Van 114 naar 103 naar 109
Dus de eerder genoemde waarde is een meetplaats schatting....

Correctie is van mat naar eiglans....
Ergens heb ik wel een geloof in deze pads, maar nu komt het

- het inbreekt me aan genoeg ervaring
- een lakgespoten paneel... ( dit ga ik wel regelen bij een spuiter)