• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Netjes gedaan hoor!

Die plaktroep is om rammelen tegen te gaan inderdaad. Ook eventuele rammel als je je achterklep sluit.

Ik doe de houders zelf altijd rondom in de zwarte dubbelzijdige tape, op paar plekjes aan de onderkant na.
Dan blijft er na het wassen geen water achter vandaan druppelen ook.

• Leuk
Reacties: Suze en Cordoba
Zie het ook vaak genoeg. Ik snap het wel. Bij sommige houders kunnen ze natuurlijk wel klapperen bij het dichtgooien van de klep.

• Leuk
Reacties: Suze
Ik heb nu een paar keer gereden en tijdens het rijden hoor ik niets klepperen. Wel maakt het behoorlijk wat lawaai als ik de achterklep dicht doe, dus daar ga ik eens naar kijken.

Netjes gedaan hoor!

Die plaktroep is om rammelen tegen te gaan inderdaad. Ook eventuele rammel als je je achterklep sluit.

Ik doe de houders zelf altijd rondom in de zwarte dubbelzijdige tape, op paar plekjes aan de onderkant na.
Dan blijft er na het wassen geen water achter vandaan druppelen ook.
Heb je hier een foto van?

Nee is lastig op foto te zetten want zit achterop de houders geplakt..
Maar gebruik zelf altijd 12mm HPX HSA Dubbelzijdige tape.

• Leuk
Reacties: Suze
Het is gelukt met het nummerbord :party: . Alle plaktroep is erachter vandaan. Daarnet had ik even tijd om alles goed te bekijken. Ik heb achter het nummerbord goed schoongemaakt met BH Surfex 1:10. Twee reepjes 9mm HPX HSA dubbelzijdige tape erachter geplakt. Toen was het even priegelen om van de tweede zijde de beschermstrip van de tape te krijgen. Maar gelukt en nu zit 'ie stevig vast. Geen geklepper meer :cool:.

Net heb ik aan Suze geprutst en ik zag dat het nummerbord weer los was. Nog een strip erachter plakken?

Ik heb net m'n wasplan uitgevoerd op 1 paneel (bestuurderskant deur). Ik ben langer bezig geweest met alles opzetten dan met het wassen zelf. Maar goed, het is de eerste keer.
De de-ironizer deed bijna niets. Zal ik die stap dan bij de volgende panelen overslaan of zal ik voor de zekerheid, als ik toch bezig ben, de andere panelen toch ook behandelen?
IMG_1471.webp

Helaas weer geen voor-foto, maar voor het vergelijken kan ik ook naar het andere portier of de neus kijken. Zien jullie verschil...? Ik niet :worried:.
IMG_1473.webp

Het voor en na van een de-ironizer zie je nauwelijks hoor. Je zou het eerder kunnen voelen, maar ook dan moet je wel gevoelige vingers hebben. Zie of voel je wel een verschil dan was je lak echt sterk vervuild.

Zeker op een witte auto kun je wel een verschil zien tussen voor en na kleien (als de klei bruin wordt). Polijsten levert het beste verschil op.

Maar goed, je doet het om de lak zo schoon mogelijk te krijgen als voorbereiding op polijsten of waxen. Je bent dus goed bezig.

Of een de-ironizer zin heeft zie je vooral of het wel of niet paars wordt, en bij een witte lak kun je dat goed zien. Een portier zou ik niet de meeste vliegroest verwachten, afhankelijk van het verleden van de auto zou ik het meeste effect verwachten óf op de voorschermen rond de wielkasten (vliegroest van de eigen remmen) of op het dak, motorkap als de auto veel in de buurt van in gebruik zijnde rails (tram, trein, goederenspoor) heeft gestaan.