• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Suzuki Swift 1.2 Exclusive

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Dit (lange) weekend stond er een Suzuki Swift voor een full in-/ en exterieur detail.

De auto bij aanvang:


foto 01.jpg

foto 02.jpg

foto 03.jpg


De lak voelde en hoorde aan als schuurpapier :eek:

Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizer:
Als eerste de auto helemaal ingespoten met Autoglym TFR, Poorboy's World APC en daarna de boel ingefoamd met ValetPro Snowfoam Combo2 zodat de vervuiling los kan weken. Toen de auto grondig afgespoten en gewassen met Waxaddict shampoo

foto 04.jpg


Als je denkt dat daarna de auto schoon is... met Monello Non-Ferro aan de slag gedaan :scream:
foto 05.jpg


Er bleef maar overal vuil vandaan komen, om gek van te worden :mad:
Na dik 2,5 uur bezig te zijn geweest met wassen, afspuiten, spoelen, wassen, spoelen, afspuiten vond ik het wel welletjes en heb de boel opgeruimd zodat ik binnnen verder kon gaan.
foto 07.jpg

foto 06.jpg

Kleien:
Wat een goede voorbereiding al niet kan doen, er kwam naderhand niet heel veel vervuiling met het kleien vanaf. Een nieuw stuk vs. een nieuw stuk gebruikte klei. Ik had veel erger verwacht...
foto 08.jpg


Lakdiktemeting:
gewoon redelijk normale waardes, geen uitschieters.
foto 09.jpg


Lakdefecten:
het viel allemaal erg mee, wel wat gebruikelijke swirls, her en der wat beschadigen, maar niets schokkends.
foto 010.jpg


Polijsten:
over het algemeen staan Jappen erom bekend niet echt harde lakken te hebben, dat was bij deze wel anders! Een testspot wees al gauw uit dat er toch grof geschut aan te pas moest komen. Sommige delen lieten zich niet zomaar corrigeren, daar moest zelfs Scholl Concepts S2 (de een na grofste pasta!!!) en Shock2Cut aan te pas komen
De lak werd in 3 stappen behandeld of 4 als je de Gyeon Primer mee telt ;)

foto 011.jpg


Dit gaf de volgende voor en na resultaten:
foto 012.jpg

foto 013.jpg

Helaas kreeg ik de stijlen maar niet strak, hoe fijn ik ook finishte :sweat:
foto 13.jpg

foto 014.jpg


De kleine plekjes waar je lastig bij komt, behandeld met de LE A1000. Sinds kort heb ik hier ook een verlengstuk voor zodat je ook wat 'dieper' kan komen.
Uiteraard wel opletten dat je de randen er niet mee raakt. (overigens zijn de grepen éérst afgeplakt voordat ik daadwerkelijk ging polijsten...)
Ein-de-lijk ook goede maat padjes gevonden (40/50mm) in 4 gradaties die prima passen op de vage maat backingplate van 38mm
foto 015.jpg

foto 016.jpg

foto 017.jpg


De glans en reflectie zit er weer goed in, de metallic flake doet weer 'pop' :cool:
Overigens kwam meneer K.Rekel nog even langs om de boel te inspecteren...
foto 019.jpg


Interieur:
Het interieur werd uitgezogen, alles met een lap en Nanolex Interior Cleaner schoon gemaakt, naderhand is al het kunststof behandeld met Poorboy's World Natural Look, het leer met Gyeon Leather Coat.
foto 19.jpg

foto 20.jpg


Bescherming:
Omdat de auto vaak onder een boom staat, is besloten de lak te beschermen met Gyeon One. Alle liggende delen hebben 2 lagen gekregen.en als kers op de taart alles nog voorzien van een laagje Gyeon Cure.
De lak voelt baby billetjes glad aan :D

foto 020.jpg


Trims behandeld met Gyeon Trim.
20200531_142513.jpg


Na nog wat puntjes op de i te hebben gezet:
- glaswerk gereinigd
- banden in de Gyeon Tyre
- alle sponningen uitgebaggerd

En toen kon na 25 uur! de auto naar buiten...
 
Laatst bewerkt:
Flink opgeknapt, ik dacht al aan de vóór foto's te zien dat ie veel onder een vlierbes staat. Vraagje Patrick, waarom heb je de kentekenhouders er niet al afgehaald bij het wassen?

Wat het fijn finishen op de raamstijlen betreft: dit is gewoon gelakt metaal, of is het kunststof? Op kunststof al eens gezien dat PB Professional Polish op wit eigenlijk al genoeg is, eventueel nog aangevuld met bijvoorbeeld een laagje Black Hole.
 
@Cordoba ,
Ik heb geen idee onder welke boom of bomen de auto staat, maar goed is het niet. Qua plak viel het wel mee.
De kenteken platen zitten vast met die speciale schroeven, ik had even geen tang bij de hand.

Naderhand heb ik ze er wel vanaf gehaald.
Van mij mogen ze de kentekenplaten afschaffen, veel beter zo :D
20200531_154109.jpg

20200531_154325.jpg


Ik vermoed dat de stijlen zijn omwikkeld met stickers of folie. Als de folie van zichzelf al structuur heeft, krijg je dit never strak. Ik heb zelfs de Gyeon Primer met een nieuwe zachte pad erop gezet, helaas zonder resultaat.
 
Dit (lange) weekend stond er een Suzuki Swift voor een full in-/ en exterieur detail.

De auto bij aanvang:


Bekijk bijlage 128540
Bekijk bijlage 128541
Bekijk bijlage 128542

De lak voelde en hoorde aan als schuurpapier :eek:

Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizer:
Als eerste de auto helemaal ingespoten met Autoglym TFR, Poorboy's World APC en daarna de boel ingefoamd met ValetPro Snowfoam Combo2 zodat de vervuiling los kan weken. Toen de auto grondig afgespoten en gewassen met Waxaddict shampoo

Bekijk bijlage 128543

Als je denkt dat daarna de auto schoon is... met Monello Non-Ferro aan de slag gedaan :scream:
Bekijk bijlage 128544

Er bleef maar overal vuil vandaan komen, om gek van te worden :mad:
Na dik 2,5 uur bezig te zijn geweest met wassen, afspuiten, spoelen, wassen, spoelen, afspuiten vond ik het wel welletjes en heb de boel opgeruimd zodat ik binnnen verder kon gaan.
Bekijk bijlage 128545
Bekijk bijlage 128546
Kleien:
Wat een goede voorbereiding al niet kan doen, er kwam naderhand niet heel veel vervuiling met het kleien vanaf. Een nieuw stuk vs. een nieuw stuk gebruikte klei. Ik had veel erger verwacht...
Bekijk bijlage 128547

Lakdiktemeting:
gewoon redelijk normale waardes, geen uitschieters.
Bekijk bijlage 128548

Lakdefecten:
het viel allemaal erg mee, wel wat gebruikelijke swirls, her en der wat beschadigen, maar niets schokkends.
Bekijk bijlage 128549

Polijsten:
over het algemeen staan Jappen erom bekend niet echt harde lakken te hebben, dat was bij deze wel anders! Een testspot wees al gauw uit dat er toch grof geschut aan te pas moest komen. Sommige delen lieten zich niet zomaar corrigeren, daar moest zelfs Scholl Concepts S2 (de een na grofste pasta!!!) en Shock2Cut aan te pas komen
De lak werd in 3 stappen behandeld of 4 als je de Gyeon Primer mee telt ;)

Bekijk bijlage 128550

Dit gaf de volgende voor en na resultaten:
Bekijk bijlage 128551
Bekijk bijlage 128552
Helaas kreeg ik de stijlen maar niet strak, hoe fijn ik ook finishte :sweat:
Bekijk bijlage 128553
Bekijk bijlage 128554

De kleine plekjes waar je lastig bij komt, behandeld met de LE A1000. Sinds kort heb ik hier ook een verlengstuk voor zodat je ook wat 'dieper' kan komen.
Uiteraard wel opletten dat je de randen er niet mee raakt. (overigens zijn de grepen éérst afgeplakt voordat ik daadwerkelijk ging polijsten...)
Ein-de-lijk ook goede maat padjes gevonden (40/50mm) in 4 gradaties die prima passen op de vage maat backingplate van 38mm
Bekijk bijlage 128555
Bekijk bijlage 128556
Bekijk bijlage 128557

De glans en reflectie zit er weer goed in, de metallic flake doet weer 'pop' :cool:
Overigens kwam meneer K.Rekel nog even langs om de boel te inspecteren...
Bekijk bijlage 128558

Interieur:
Het interieur werd uitgezogen, alles met een lap en Nanolex Interior Cleaner schoon gemaakt, naderhand is al het kunststof behandeld met Poorboy's World Natural Look, het leer met Gyeon Leather Coat.
Bekijk bijlage 128559
Bekijk bijlage 128562

Bescherming:
Omdat de auto vaak onder een boom staat, is besloten de lak te beschermen met Gyeon One. Alle liggende delen hebben 2 lagen gekregen.en als kers op de taart alles nog voorzien van een laagje Gyeon Cure.
De lak voelt baby billetjes glad aan :D

Bekijk bijlage 128563

Trims behandeld met Gyeon Trim.
Bekijk bijlage 128583

Na nog wat puntjes op de i te hebben gezet:
- glaswerk gereinigd
- banden in de Gyeon Tyre
- alle sponningen uitgebaggerd

En toen kon na 25 uur! de auto naar buiten...
Top ziet er weer strak uit
Ik merkte eergister en gister ook dat de Mazda lak niet erg mee werkte dus ook ik moest Sholl Spiderpad in combo met Menzerna 400 beginnen om de strijd aan te gaan.
Maar je kunt zeker meer als tevreden zijn met het resultaat staat er weer super bij
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Tijd goed besteed, heel strak geworden!

Een vraagje m.b.t. de pads voor de A1000, welke zijn dit? Heb nu de Rupes, maar deze vallen net 2mm binnen de backing plate.. : unamused:
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Mooi resultaat weer. Dat van die b-stijlen had ik laatst op een Seat Ibiza. Van dat pianolak-spul. Uiteindelijk redelijk strak gekregen
met Menzerna 3000 en monello witte pad. Afgenomen met een nieuwe peluche Bianco.
Trek ik de eerste vegen er al weer in met afnemen van de Gyeon Syncro coating. Het is soms zeer gevoelig spul. Ben er ook niet echt fan van.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Weer een mooie detail-job en dito verslag, Patrick!

Ik had vanmorgen op mijn werk dat "schuurpapier-filmpje" al gezien (en vooral gehoord!) op FB en dacht: dat wordt kilo's klei en liters claylube gebruiken....
Heb je nog overwogen om die gevoelige deurstijlen handmatig fijntjes te polijsten?
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless