Suzuki Swift Sport Blauw 1.6 2013
Afgelopen weekend had ik een klein bommetje op de planning staan. Een Suzuki Swift Sport uit 2013. Een auto met een 1.6 motor, met 136pk.
En een gewicht van ongeveer 1000kg. Dat moet best leuk rijden!
Vorig jaar heb ik al het interieur van deze auto mogen doen. Maar ruim een jaar later, kon het interieur wel weer een opfrisbeurt gebruiken!
In overleg met de eigenaar, ook besloten om deze keer de buitenkant eens op te frissen.
Ik heb niet hele uitgebreide foto's gemaakt tijdens het wassen, want daar was het gewoon veul te warm voor (32 graden!).
De auto bij aankomst.
Niet schrikbarend smerig. Alleen een beetje smerige velgen, banden, en wat vervuiling op de lak.
Begonnen met het reinigen van de velgen. Eerst gewassen met normale shampoo. En vervolgens met Monello Non Ferro en diverse borstels en kwasten.
De banden zijn gereinigd met Meguiars Super Degreaser.
Vervolgens alle logo's, kieren en stijlen schoon gemaakt met Poorboys APC+D, en een kwast.
En toen de auto ingefoamed met Kenotek foam, en daarna gewassen met een oud restje shampoo, en een Gyeon Smoothie.
Na het wassen, de auto afgespoten. Het was zo warm, en de luchtvochtigheid zo hoog, dat er gewoon direct condens / dauw op de auto kwam.
Niet alleen de auto was nat, maar ik ook, en niet van het water.
Nadat de auto volledig was gewassen, de auto snel gedroogd met een paar Gyeon Silk Dryers. En toen de boel opgeruimd. Het was immers al 20:30.
De volgende dag de auto voorzichtig afgenomen met een detailerspray, en een paar schone doeken.
Daarna de lak ontvet met Gyeon Prep, en de lak voorzien van Collinite 915.
Toen maar eens de focus gelegd op de koplampen, deze begonnen bovenop licht te verweren. Ik heb ze enkel gepolijst met Gyeon Compound en een oranje Monello pad.
Want, eerst kijken wat er zou gebeuren. Tot m'n verbazing knapte ze er enorm van op. Het is niet perfect, maar de gele waas was eraf!
Om ze te beschermen, heb ik ze in de Nanolex Si3d Headlight Coating gezet.
Ook de paravan was flink verweerd. Want ja, het blijft een Japanner.
Deze ontvet met Gyeon Prep, en in de Gyeon Trim gezet.
En nog even de puntjes op de i gezet. Banden in de Meguiars Endurance. Velgen met Inf*** Wa** Wheel Sealant.
Ruiten in de Turtle Wax Clearvue.
En toen was de buitenkant klaar!
En we gaan verder in het bericht hieronder....
Afgelopen weekend had ik een klein bommetje op de planning staan. Een Suzuki Swift Sport uit 2013. Een auto met een 1.6 motor, met 136pk.
En een gewicht van ongeveer 1000kg. Dat moet best leuk rijden!
Vorig jaar heb ik al het interieur van deze auto mogen doen. Maar ruim een jaar later, kon het interieur wel weer een opfrisbeurt gebruiken!
In overleg met de eigenaar, ook besloten om deze keer de buitenkant eens op te frissen.
Ik heb niet hele uitgebreide foto's gemaakt tijdens het wassen, want daar was het gewoon veul te warm voor (32 graden!).
De auto bij aankomst.
Niet schrikbarend smerig. Alleen een beetje smerige velgen, banden, en wat vervuiling op de lak.
Begonnen met het reinigen van de velgen. Eerst gewassen met normale shampoo. En vervolgens met Monello Non Ferro en diverse borstels en kwasten.
De banden zijn gereinigd met Meguiars Super Degreaser.
Vervolgens alle logo's, kieren en stijlen schoon gemaakt met Poorboys APC+D, en een kwast.
En toen de auto ingefoamed met Kenotek foam, en daarna gewassen met een oud restje shampoo, en een Gyeon Smoothie.
Na het wassen, de auto afgespoten. Het was zo warm, en de luchtvochtigheid zo hoog, dat er gewoon direct condens / dauw op de auto kwam.
Niet alleen de auto was nat, maar ik ook, en niet van het water.
Nadat de auto volledig was gewassen, de auto snel gedroogd met een paar Gyeon Silk Dryers. En toen de boel opgeruimd. Het was immers al 20:30.
De volgende dag de auto voorzichtig afgenomen met een detailerspray, en een paar schone doeken.
Daarna de lak ontvet met Gyeon Prep, en de lak voorzien van Collinite 915.
Toen maar eens de focus gelegd op de koplampen, deze begonnen bovenop licht te verweren. Ik heb ze enkel gepolijst met Gyeon Compound en een oranje Monello pad.
Want, eerst kijken wat er zou gebeuren. Tot m'n verbazing knapte ze er enorm van op. Het is niet perfect, maar de gele waas was eraf!
Om ze te beschermen, heb ik ze in de Nanolex Si3d Headlight Coating gezet.
Ook de paravan was flink verweerd. Want ja, het blijft een Japanner.
Deze ontvet met Gyeon Prep, en in de Gyeon Trim gezet.
En nog even de puntjes op de i gezet. Banden in de Meguiars Endurance. Velgen met Inf*** Wa** Wheel Sealant.
Ruiten in de Turtle Wax Clearvue.
En toen was de buitenkant klaar!
En we gaan verder in het bericht hieronder....