• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirl finder zaklamp

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey,

Om swirls te vinden gebruik ik een aantal verschillende zaklampen.
De ene werkt beter op lichte kleuren, een ander op donkere kleuren.

Omdat deze zaklampen ook in "huis en tuin" (en jeugdbeweging) gebruikt worden, zou ik graag 1 dedicated zaklamp aankopen om bij de polijstmachine te bewaren.

Carclean verkoopt oa de Faro, Scangrip Matchpen (3 versies) en de rupes pen.

Zijn de verschillen groot? Is de Scangrip de meerprijs waard boven de faro, en de rupes boven de scangrip?

Ik werk vaak buiten in open lucht, uiteraard uit de zon. Ook daar moet deze effectief zijn.

Wat zijn jullie bevindingen en aanbevelingen?

Merci!
 
Ik heb de Faro en de Sunmatch 3. Die laatste is weliswaar duurder maar voor mij persoonlijk ook gewoon zoveel beter. Die Sunmatch 3 kun je switchen tss verschillende lichtsterktes die op verschillende kleuren beter werken. Hij is ook magnetisch zodat je hem kan vastzetten ergens zodat hij licht kan geven op een welbepaalde plek. Ook ik werk buiten en soms in het zonlicht.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Als je de lamp, net als ik, voor verschillende dingen gebruikt, dan zou ik gewoon een Faro + Accu kiezen. :D

Ik gebruik het uiteraard bij het detailen, maar ook bij het uitlaten van de hond. Hij komt bij eigenlijk veel dingen van pas, zo heb ik wel eens beveiliging en kaartcontrole bij feestjes gedaan, nachtvissen, BBQ's in de late uurtjes en meer. :p
 
Ik weet niet of de accu op lange termijn zo handig is: dit is een aardig prijzige optie, en je bent ook afhankelijk van een goede lader die ook al die jaren dat je 'm gebruikt goed blijft. Je kunt ook gewoon de Faro op batterijen pakken en daar eventueel 3 oplaadbare AAA batterijen in doen, dan kun je een universele lader gebruiken voor de batterijen (en eventueel gewone AAA's of een 2e setje oplaadbare als reserve).
 
Fro + Accu voor als je dus voor allerlei taken een goed lampje wilt tegen een goede prijs.

De andere genoemde lampjes met lichtsterktes en kleuren zijn uiteraard beter voor bij het detailen. Echter zou ik persoonlijk niet met zo'n duur lampje allerlei andere "huis en tuin" dingen gaan doen. :p
 
Helemaal eens met Redcat. Ik heb die configuratie ook al jaren en werkt nog steeds prima. Zeer goede kwaliteit. Lamp, accu en lader.
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de Faro met accu.
Een mooie en kwalitatief goede lamp ( en accu )
De "grote" Faro accu gaat aanzienlijk langer mee als 3 aaa batterijen.
Ik heb er nog een tweede bijgekocht ( ook met accu ) voor in en om het huis ( de zoomfunctie is ook ideaal om kattenspeeltjes onder de kast / bank op te sporen :yum
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welke lamp zouden jullie aanraden om swirls enzo te zien op lichtegrijze lak ?
Lampen zoals de Rupes, Flex,....vind ik nogal prijzig.
Wat zijn jullie ervaringen met bvb.
Scangrip Flashpen, de Scangrip Matchpen of de Monello Faro inspectielamp ? Lees al veelbelovends over de Faro, maar kan deze ook buitenshuis gebruikt worden ? Is het niet zo dat op lichtere kleuren een 5000K hiervoor best geschikt is ?
 
De Faro is een uitstekende lamp hiervoor. Het is niet alleen de lamp erop zetten en zie wat er aan de hand is. Soms moet je ook mee bewegen, schuin schijnen, verder af of juist dichter bij. Ik gebruik de Faro veel en ben erg tevreden, Wel op tijd batterij vervangen of opladen :)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Faro! Heb ook scangrip, maar de faro is een heerlijke lamp om mee te werken en erg robuust.. als die een keer valt is er niets aan de hand, waardoor hij ook geschikt is om standaard mee te nemen in de auto.
Voor het vinden van swirls is het belangrijkste dat je leert spelen met de focus en afstand/hoeken waaronder je kijkt. Vaak zie je meer swirls wanneer de lamp op een iets grotere afstand is...
Zoals de heren hierboven schrijven is de accu van super kwaliteit en de oplader gaat ook lang mee. Voor t geld een no-brainer!
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
+1 voor de Faro + accu! :)

Gebruik 'm voor vele dingen en eigenlijk veelal buiten het detailen om.

Heb ook een aantal vrienden/kennissen die er ook al eentje in huis hebben gehaald. (Hond uitlaten in het donker / nachtvissen / beveiliging en ID-checks op feesten / camping / etc)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Hier ook de Faro. En zoals @Quantoxx ook aangeeft, ik gebruik hem ook buiten het detailen om. Geweldige lamp!
 
+1 voor de Faro. Ik heb de versie op batterijen, maar het is een zeer fijne lamp! Hiervoor had ik de Brinkman Dual Xenon (wie kent hem nog?). Werkte destijds ook goed, maar veel zwaarder in de hand. Faro is compact en licht, met goed verstelbaar licht.