• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls en krassen op 2006 MB

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Ik heb op een groen metallic Mercedes Vito van 2006 een groot aantal lichte swirls en krassen zitten.
Welke pad adviseren jullie mij op een excentrische machine icm SSR1 en SSR 2.5 ?

Gr. Arjan
 
Testspot doen.

Beginnen met de witte pad en SSR1.
Geen resultaat? -> Dan witte pad en SSR 2.5.
Geen resultaat? -> Dan oranje pad en SSR 2.5.
Geen resultaat? -> Dan oranje pad en SSR 3... (maar die heb je waarschijnlijk niet in je bezit?)
Geen resultaat? -> Rotary...?
 
Rotary is voor mij geen optie !

Laat liever iets zitten dat ik veilig ben dan dat ik risico ga lopen.
Waarom ik naar de pads vraag is omdat ik deze nog moet bestellen.

Dus in ieder geval een witte en een oranje bestellen ?

Gr. Arjan
 
Op de Mercedes testmotorkap (van een A-klasse) bereik ik niks met een witte pad, moet echt naar een green heavy of de oranje grijpen. Na ja...de ene lak is de andere niet, ma ik denk dat je toch best de witte, de green heavy en de oranje besteld!
 
Dus de witte, groene en oranje bestellen ?

Uiteraard alles 2x ivm de verschillende polishen.

Eerst SSR1 op wit, groen en dan oranje, mocht dat niet lukken overstappen op SSR2.5 op wit, groen, oranje ?

Gr. Arjan
 
Yep, oppassen want er is een green light polishing pad en de green heavy polishing pad, de tweede situeert zich qua grofheid tussen de witte en de oranje in en het is deze die je moet hebben (niet dat die light polishing niet deugd hé ma die is voor het lichtere werk).