• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls er nog niet uit

bassie

Detailing rookie
12 mei 2013
11
0
Hi,

ik ben sinds kort trotse eigenaar van een BMW en deze moet natuurlijk goed onderhouden worden.:)
Vandaag flink in de weer geweest om em zo goed als nieuw te krijgen:
-wassen
-kleien
-polijsten (voor de swirls en krasjes)
-glazen
-waxen

Als polijstmiddel wilde ik voorzichtig beginnen met de PB SSR1. Deze heb ik opgebracht met de DAP500. Maar blijkbaar is dit te voorzichtig geweest (of met een verkeerde pad/te lage draaistand van de DAP ((4)), want de swirls zitten er nog (de swirls zitten over de gehele auto, maar ze zijn niet groot of erg aanwezig. Op een schaal van 1 tot 1-10 denk ik een 3). Wat zijn andere opties? Ik heb goede dingen gelezen over de Monello Mezzo. Maar kan deze de krassen wel uit de reteharde lak van m'n auto krijgen? Ben benieuwd naar de ervaringen, alvast bedankt!
Groet,

Bas

SSR1 staat niet bekend om zijn uitstekende polijsteigenschappen. Maar je komt er alleen maar achter door een testspot te maken.

SSR1 is gewoon te licht, je zult echt SSR2 of Mezzo moeten pakken om resultaat te zien. Overigens welke pad heb je gebruikt?

Ok thx voor de tip! Als pad gebruik ik nu de Monello finezzo - black. Te licht zeker? Welke pad kan ik gebruiken voor de mezzo?

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden is het handig als we weten welke pads je hebt, met name merk en serie.

Als nieuweling is het misschien beter om te starten met een DAP clinic van CarClean (zie webshop). Dan leer je een hele hoop over het polijsten met een DAP.

De zwarte pad is echt licht, zie ook de omschrijving in de webhop:
Zachte pad zonder cutting factor, geschikt voor het verwerken van finishing polish, glaze, cleanerwaxen etc. Stevig genoeg om buffermarks en hologrammen mee te verwijderen.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Professional_5_5%E2%80%9D_Foam_Finessing_Pad_Black_MFPB5_102309

Een BMW heeft doorgaans een harde lak. Alleen met een testspot kun je vaststellen of jouw BMW ook een harde lak heeft. Er van uitgaande dat jij de echte harde BMW lak hebt, dan zal SSR1 niets uithalen. Ik zou kiezen voor een cuttingpad icm Inizio of Mezzo van Monello. Ik heb eens een oudere 5-serie gedaan met de originele lak. Het was hard werken.

[topic=6369]klikkie: BMW 5-serie[/topic]

Zwarte Finessing pad is kansloos om op deze lak swirls weg te werken, een witte pad heeft nog een beetje kans, maar waarschijnlijk heb je een oranje of gele pad nodig in combinatie met Mezzo of SSR2, en dan de volgende stap met witte pad en SSR1 (die je blijkbaar al hebt) of Finale. Voor glaze of wax kun je de zwarte pad prima gebruiken.

Bedenk met dit nog:
Als je voor 3" pad's gaat is er een bundel te koop: https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_3_professional_pad_pack_102381
een bundel met 5,5" is er niet vreemd genoeg!

woolpad voor swirls? :| Je slaat een lastige mug ook dood met een heimachine?