• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls/kleine krasjes als ik de lak vanaf bepaalde hoek bekijk.

audi80

Detailing rookie
13 jan 2014
52
0
hallo,

als ik de lak vanaf een bepaalde hoek bekijk als de zon schijnt zie ik veel kleine krasjes/swirls

ik heb de auto afgelopen dinsdag een nieuwe wax laag gegeven (dodo juice - purple haze wax) ik hoopte dat dit het op zou losse.

maar ik zie alsnog veel swirls als de zon er op schijnt en de lak vanaf een bepaalde hoek bekijk.

is hier een oplossing voor? (de auto is wel 23 jaar oud, maar de lak glimt superrrrr) alleen die swirls is min puntje.

Swirls geheel weg? Dan polijsten. Kan met de hand als de lak zacht genoeg is. Als de lak te hard is, dan lukt soms met de hand ook niet. Handmatig werk = vele uren/dagen boenen. Beter is om het machinaal te doen mocht je hiervoor kiezen.

Swirls tijdelijk (gedeeltelijk) verbergen. Dat kan met een glaze of een all-in-one product met 'vullers' (Black Hole of Autoglym Super Resin Polish zijn goede vullers). Let op: Een vuller kan veel, maar sommige swirls/krassen zijn zo diep dat deze meerdere hits nodig hebben en zelfs dan lukt het niet om ze gemaskeerd te krijgen.

Als je een swirlvrij resultaat wilt, dan is mijn advies om aan de slag te gaan met een DAP. Verder kan ik verwijzen naar de het gedeelte op dit forum met de instructies en de stappenplannen. Daar staat duidelijk in volgorde over hoe je aan de slag moet en welke producten je nodig hebt :). Succes!!

Eens met GMT hierboven. Mocht de DAP niet voldoende resultaat geven dan kun je nog met een rotary aan de slag, maar dat vergt wel wat ervaring / kennis van zaken.

bedankt voor de reactie's ben er al een stuk wijzen van geworden,

ik ga het eerst proberen met een vuller zoals MGT hier boven al zei,
ben van plan om dan in de zomer dan een DAP aan te schaffen om de lak maar eens goed onderhanden te nemen.

is er een mogelijkheid dat me afdroog doek swirls kan veroorzaken? ik heb de 'delirium orange drying towel' van DJ,

ik probeer altijd me poets doeken/droogdoek zo schoon mogelijk te houden.

Je droogdoek kan idd swirls maken ............als ie niet proper is/verkeerd gewassen is/verkeerd gedroogd/andere.....

Zeker al geen wasverzachter gebruiken en mocht je de doek(en) in de droogkast drogen : niet te warm om de vezels niet te beschadigen. Sommigen raden af om te drogen in de trommel , anderen kieperen alles erin en hebben ook zachte doeken.
Ik kieper alles in de droogkast en mijn doeken zijn zacht.......

Zelf gebruik ik een droogdoek maar 1 keer om deze vervolgens in de was te gooien , anderen denken dat hun droogdoek niet vuil wordt en gebruiken hem meerdere keren............wat ik niet ga aanraden.

Gebruik altijd een detailerspray ism je droogdoek ( bvb spray&wipe ) , zo glijdt ie beter over je lak en is het drogen sneller klaar.

Sommige sprays kan je verdunnen met demi-water , zo kom je langer toe . ;)

Je kan ook al deppend ipv slepend drogen (doek doet werk dan meer) en ook afspoelwijze scheelt. Heb op aanraden van grandscenicman een verbindingstuk met kraantje op de tuinslang zodat je schuim afspoelt ipv schuim en oppervlak is dan veel makkelijker te drogen.

ik probeer al zoveel mogelijk deppend te doen :) soms valt het tegen bij het dak en motorkap.