• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls verwijderen op opel vivaro, welke poorboys product ?

Jeroen_gt

Detailing rookie
3 aug 2008
23
0
vandaag even geprobeerd wat swirls uit de lak van de witte opel vivaro van werk te halen die vaste klant bij de krasstraat is :-"

Eerst met 3m perfect-it fine compound (niet de onlangs vernieuwde serie) met een witte lc pad op de rotary, met veel moeite de lichtere swirls weg gekregen.
Daarna overgestapt naar de 3mperfect-it fast-cut compound op de witte lc en daarna nog even met de oranje geprobeerd, met deze combo kreg ik iets meer weg, maar nog steeds niet het gewenste resultaat.

De 3m producten had ik hier voor een keer eerder ergens binnen op mijn eigen auto (alfa 156) en daar wel een aardig resultaat mee weten te verkrijgen.
Echter deze keer buiten (niet vol in de zon) had ik met de fine compound een heel korte tijd voor dat het product helemaal droog was gepoetst, nog wat geëxperimenteerd met iets meer product toevoegen, maar resulaat blijft het zelfde.
Met de fast cut was het nog veel erger, deze was na ca 5 sec al in wit stof verandert (begonnen met kleine hoeveelheid) , na iets meer product te gebruiken nog het zelfde alleen besloot te compunt meteen op plekken van de lak vast te koeken en ontstond er tevens een witte stofwolk.

Ik heb de pas bij de eerste applicatie iets wat vochtig gemaakt met lasttouch en ben van mening dat ik niet veel te veel of veel te weinig product heb gebruikt.


Aangezien mijn zeer goede ervaring met diverse poorboys producten zit ik er aan te denken om wat aan te schaffen uit de SR lijn, of anders iets uit de megs mirrorglaze lijn.
Mijn vraag is welke poorboys polishes kan ik het beste aanschaffen voor dit geval, en voor het bijhouden van mijn alfa 156 ? (die volgens mij een stuk zachtere lak heeft)

Heb nog geprobeerd foto's te maken van de swirls maar dit gaat niet echt lekker op een witte auto :roll
 
Opel Vivaro... hmmm volgens mij best harde lak gezien mijn ervaring met Opel's.
Ik zou de combi wollen pad en Menzerna Intensive Polish doen en deze nabewerken met SSR2 excentrisch of Menzerna Final Finsh op een rotary met zwarte pad.

Met harde lak moet je echt zeer licht eindigen anders maak je er zo weer swirls in.
Dit kan zelfs komen door het te hard drukken van de doek.
 
is er ook een alternatief voor de menzerna, aangezien ik hier ook wel eens over hoor dat deze bij bepaald weer raar kan doen...en ook de prijs is nogal volwassen ;)

wat voor whoolpad kan ik het beste gebruiken, en lc foamed whoolpad ?, of misschien een uit de megs solo lijn ?
 
Ik werk met de So1o woolpads, echt geweldig! Geen ervaring met de LC woolpads helaas.