• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

Tim zei:
Euh, nee hoor, ik ben het met je eens, hij is duurzaam en voor een wax zelfs aan de hoge kant. Maar met een maand of 6 a 7 dan ben je écht wel klaar. Het is op 3 verschillende auto's getest.

Wij hebben hier alles van Swissvax staan, waaronder ook de Shield en het is zeker een uitstekende wax.

Hey Tim

Ligt eraan hoe vaak je de auto wax, waarmee, enz enz, die van m'n vrouwtje is in die tijd niet
veel gewassen, was ook niet nodig, de regen deed het, maar zelfs nu nog hoeft er niets aan te gebeuren
maar hij is uiteraard met heeeeeeeeeeel veel liefde behandeld :lol
 
aron147 zei:
is het niet een idee om een keer een 50/50 tedoen..

daarbij 1 helft met cleaner fluid, en concorso

en de andere met wolfgang prewax en fuzion..

ik ben benieuwd of het echt zoveel scheelt, ik denk namelijk, dat dat best meevalt..
iemand die ook op dit forum komt, heeft eens geschreven, dat hij met monello finale, net zo strak resultaat krijgt als zijn cleaner fluid, en dat monello gewoon een END goedkoper is

We hebben nu een zelfde golf maar dan een station, ik kan wel de Monello vergelijken helaas niet de Wolfgang
De golf ga ik uiteraard weer goed behandelen :love
 
Als ik me niet vergis komt Dibbuz naar Lelystad. Wat mij betreft mag mijn motorklep (mis)gebruikt worden voor deze test. Eén helft met Cleaner Fluid en Saphyr of Concorso en de andere helft met Wolfgang. Idee?
 
aron147 zei:
---------------
@john.
dat hele ptfe is een leuke term,
turtle wax heeft bijvoorbeeld ook ptfe
een leuk vergelijk is wolfgang deep gloss sealant, tegen, swissvax shield (met ptfe) gezien de shield ook synthetisch is
en de concorso tegen de fuzion.

-------------------

volgens mij gaat het alleen om gevoel enzo..
als ik de brochure lees, ga ik al bijna over me nek, hoeveel keer het woord: liefhebber erin voorkomt..

begrijp me niet verkeerd, ik heb geen swissvax (nog niet iig) maar niemand gaat een wax afkraken waar hij net 250 euro voor heeft betaald!
dat is ook niet logisch..

Natuurlijk is het ook het gevoel/idee/kick, maar ik had het ook niet verwacht, echt niet, gelukkig zeggen de klanten het
ook dat hij nog perfect is, anders was ik er wel mee gestopt.

De brochures staat idd altijd in van het is het beste bla bla bla hhhhmmmmmm natuurlijk.
Maar echt waar, als het slecht is dan vermeld ik dit echt wel, of verkoop het weer, maar, als de Shield op is koop ik zeker weten weer een nieuwe

Ik heb overigens geen bindingen met Swissvax hoor, als ik het bij Tim kan kopen doe ik dat, dus Tim
 
LB zei:
Als ik me niet vergis komt Dibbuz naar Lelystad. Wat mij betreft mag mijn motorklep (mis)gebruikt worden voor deze test. Eén helft met Cleaner Fluid en Saphyr of Concorso en de andere helft met Wolfgang. Idee?

Opzich een goed idee, maar de temperatuur leent zich daar niet voor, swissvax moet in de zon zweten
 
Voor mij is een wax die langer dan 3 maanden blijft zitten niet extra interessant. De Leon wordt soms maandelijks gewaxd.
Kan me voorstellen dat het voor andere wel nut heeft.
Aan de andere kant, als iemand de auto niet graag onderhoudt zal deze hem ook niet regelmatig wassen en misschien wel door de wasstraat gooien.
Dan is Shield ook zo weg. Heb liever een wax als Concorso dan Shield.
 
Dennis, waarom niet interessant dan, natuurlijk is het leuk om te doen, maar als het niet hoeft, ivm de auto's die ik doe heb ik helaas geen tijd om m'n eigen auto te doen.
Waarom wordt de lak maandelijks gewax ?

Sommigen gooien hem door de wasstraat maar de meeste zijn handmatig gaan wassen want het zijn liefhebbers van auto's,

Concorso is net meer een luxere uitstraling zeggen ze, maar zelf geen ervaring mee
 
john 623 zei:
De mensen die de wax gebruikt hebben van Swissvax met deze namen die je noemt zijn het meest te spreken over de Shield met PTFE.
Wel met PTFE nemen, en daarna in de volle zon zetten, is heel belangrijk met deze wax ivm de PTFE.

Je weet dat PTFE ofwel Teflon in producten meer een marketinggrapje is he. PTFE hecht pas aan een oppervlak bij zeer hoge temperaturen. Dus technische gezien kan het niet hechten op autolak:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon

Pas bij die hechting zou het een langere beschermduur kunnen hebben. Bij andere en lagere temperaturen dan werkt teflon zeker wel, maar dan ligt het eerder los op het oppervlak en zorgt het dan voornamelijk voor het non-stick effect. Kortom je beschermlaag zal een stuk gladder worden door de PTFE toevoeging.
 
Tim zei:
Je weet dat PTFE ofwel Teflon in producten meer een marketinggrapje is he. PTFE hecht pas aan een oppervlak bij zeer hoge temperaturen. Dus technische gezien kan het niet hechten op autolak:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon

Pas bij die hechting zou het een langere beschermduur kunnen hebben. Bij andere en lagere temperaturen dan werkt teflon zeker wel, maar dan ligt het eerder los op het oppervlak en zorgt het dan voornamelijk voor het non-stick effect. Kortom je beschermlaag zal een stuk gladder worden door de PTFE toevoeging.

Daarom schreef ik eerder Tim, de golf gedaan toen het +30 graden was buiten temperatuur, dus het brande in de lak goed in
je zag de lak gewoon zo'n hitte waas afkomen en dat is de truc geen griep gehad :lol
 
dan heb je echt 200 graden nodig ofzo..

daarbij, ken je deze nog?:-"
die is dan ook niet ineens goed voor een jaar bescherming
O0005%200030.webp


er is op dit moment 1 sealant die ik weleens zou proberen, waarvan ik geloof ik dat hij langer dan een jaar kan blijven zitten, en een beetje bescherming tegen swirls zou bieden.
helaas is deze NIET te krijgen, ook niet in het buitenland (alleen voor eigen gebruik gemaakt)
 
Je hebt meer nodig, ik ken het technische procede niet helemaal van PTFE, maar ik ga er vanuit dat het moet vloeien om het een egale (en vooral duurzame) hechtingslaag te geven. Dat is dus boven de 300 graden.

Daaronder geloof ik zeker in de eigenschappen van PTFE in de zin van gladheid en vuilwerendheid.

Nogmaals het is een uitstekende wax, maar het hele PTFE verhaal zou ik in de duurzaamheid niet zo erg zwaar laten tellen.
 
Tim zei:
Bij andere en lagere temperaturen dan werkt teflon zeker wel, maar dan ligt het eerder los op het oppervlak en zorgt het dan voornamelijk voor het non-stick effect. Kortom je beschermlaag zal een stuk gladder worden door de PTFE toevoeging.

Dat is ook het hele eieren eten; het gaat er ook niet om dat de teflon aan de lak zou plakken/ingebakken, maar het ligt erop en in de wax en zorgt uitsluitend voor een non-stick effect.
 
Hey Tinus
De chemie man, jij heb ook een Swissvax toch?

PTFE beschermt ook tegen hitte toch? tot aardig wat graden in de zomer
Een gewone wax, tot welke temperatuur is deze beschermt?
Volgens mij maar tot 30 graden
 
Huh, zo weinig ?
En al die amerikanen die in de woestijn-achtige omgeving wonen dan ( dacht zelfs dat die 1benige Meguiar's man ook in zo'n omgeving woont ( ff naam kwijt );
hebben die dan overdag geen problemen dan ?