• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

Ik gebruik ook een aantal produkten van Swissvax. Het werkt uitstekend. Zo heb ik 2 kleine flesjes met Car Bath (shampoo). Na bijna 1,5 jaar is het eerste flesje nog nieteens leeg. En ik was de auto minimaal om de 2 weken. De wagen glimt ook weer super na elke wasbeurt.

Ik vind het ook fijn werken met eerst de cleaner fluid en dan de wax. Ik heb op dit moment alleen nog maar de Saphir wax. Hiermee heb ik een stuk of 5 auto's gedaan. Mijn pa's wagen heb ik in september volledig gedaan, maar hier is de wax min of meer wel uitgewerkt. Maar daar wordt ook 50.000km per jaar mee gereden.

Op mijn Mini merkte je na 3 maanden ook dat het beading effect minder werd.

Niet alle producten vind ik super. Zo heb ik ook bandenzwart, maar gebruik ik liever de Hot Shine van Meguairs.

De leerbehandelingsproduken van Swissvax zijn ook super.
 
ben erg benieuwd naar de shield.
helemaal m b t gladheid, en het afvoeren van stof/vuil..

ik heb tot nu toe nog niks gladders als de wolfgang sealant gehad, ben benieuwd of de shield dit wel leverd.

mocht hij dit doen, samen met een hele lange levensduur, kan ik best snappen dat mensen hem aanschaffen, en dat hij zijn prijs enigsinds waard is
 
StefanCS zei:
Ik gebruik ook een aantal produkten van Swissvax. Het werkt uitstekend. Zo heb ik 2 kleine flesjes met Car Bath (shampoo). Na bijna 1,5 jaar is het eerste flesje nog nieteens leeg. En ik was de auto minimaal om de 2 weken. De wagen glimt ook weer super na elke wasbeurt.

Ik vind het ook fijn werken met eerst de cleaner fluid en dan de wax. Ik heb op dit moment alleen nog maar de Saphir wax. Hiermee heb ik een stuk of 5 auto's gedaan. Mijn pa's wagen heb ik in september volledig gedaan, maar hier is de wax min of meer wel uitgewerkt. Maar daar wordt ook 50.000km per jaar mee gereden.

Op mijn Mini merkte je na 3 maanden ook dat het beading effect minder werd.

Niet alle producten vind ik super. Zo heb ik ook bandenzwart, maar gebruik ik liever de Hot Shine van Meguairs.

De leerbehandelingsproduken van Swissvax zijn ook super.

Swissvax maakt maar weinig spullen zelf. De polishes komen uit dezelfde fabriek als o.a. Menzerna, de leer producten zijn hetzelfde als die van colourlock en ga zo maar door.
 
mk-us zei:
Huh, zo weinig ?
En al die amerikanen die in de woestijn-achtige omgeving wonen dan ( dacht zelfs dat die 1benige Meguiar's man ook in zo'n omgeving woont ( ff naam kwijt );
hebben die dan overdag geen problemen dan ?

Mike Phillips:-" Woont tegenwoordig niet meer in California maar in Florida.
 
john 623 zei:
Hey Tinus

De chemie man, jij heb ook een Swissvax toch?

PTFE beschermt ook tegen hitte toch? tot aardig wat graden in de zomer

Een gewone wax, tot welke temperatuur is deze beschermt?

Volgens mij maar tot 30 graden
De meeste waxen kunnen slecht tegen hitte. Het verkort de standtijd aanzienlijk. Toen ik in Dallas was heb ik een aantal waxen gebruikt. Een hoop waxen vielen daar al meteen af omdat die zeer kort bleven zitten met de hitte. Hier ben ik verslaafd geraakt aan Blackfire Wet Diamond:heart_eyes: Wat een heerlijke sealant is dit. Super makkelijk aan te brengen, super glad en blijft zeer lang zitten. Zelfs met hoge temperaturen bleef hij lang zitten. Zal van de zomer de Fuzion en Shield daar gaan proberen.
 
Heb hem 2 maanden terug ontmoet, en als die vent eenmaal begint met praten houd hij nooit meer op:party: Gelukkig weet hij super veel van detailen en verveelt het nooit.
 
dutchcardetailing zei:
Mike Phillips:-" Woont tegenwoordig niet meer in California maar in Florida.


Ah, gelukkig, daar is het (op de uitzonderingssituatie nu na) gelukkig niet zo warm ;)
 
dutchcardetailing zei:
Swissvax maakt maar weinig spullen zelf. De polishes komen uit dezelfde fabriek als o.a. Menzerna, de leer producten zijn hetzelfde als die van colourlock en ga zo maar door.

Owh dat zal best. Voor de consument wel makkelijk dat ze dan gewoon een kwaliteitsproduct kunnen kopen van 1 merk ipv te shoppen bij 3 merken. Erg goed van ze trouwens! Van elk merk de beste producten pakken en samenvoegen.
 
Shopgemak kost je meestal alleen wel geld, want ook in dit geval zul je denk ik een stuk minder betalen zodra er geen Swissvax op staat :idee
 
@mk-us
Normale gangbare/meeste waxen kunnen geen temperatuur van boven de 30 graden hebben, de moleculen breken dan en is het niet meer werkzaam, dus een kortere standvastigheid, is helaas niet anders en zullen de lak, net als hier vaak in de wax zetten omdat de beading en sheeting weg is.
Swissvax shield met PTFE kan wel hogere temperatuur verdragen en blijft de wax beter z'n werk doen, thats all.
____________________________________________________________________________________________________________________________________

@Dennis
De bescherming van de wax, beading/sheeting, ik zal het even opzoeken en plaatsen, de meeste waxen zijn nl niet bestand tegen/boven de 30 graden hitte en dat is het toch gauw in de zomer op de lak, dan verliest het z'n werking en dan breekt het af, dit heb je met PTFE niet.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
@Stefan
Ik weet dat jij het ook gebruikt, de car bath heb ik ook maar gebruik ik niet zoveel, omdat ik nog veel andere shampoo heb en kan ik nog niet goed over oordelen, de cleaner fluid en de wax daarna werkt heel goed idd, nog beter is Cleaner Fluid Medium voor de lichte krassen of strong, dan Cleaner Fluid pre-wax oil, dan een wax, de Saphir zelf geen ervaring mee.
Toen je het aanbracht op de auto van je vader, was het toen warm, kan veel schelen voor de wax.
Niet alle produkten zullen goed zijn maar de Shield PTFE stond ik echt versteld van, en ik heb al heel veel waxen gehad, niet alles natuurlijk.
Voor leder heb ik alles van colourlock en is ook niet alles je van het, heb ook van Meg maar ook niets bijzonders, op aanraden van Dibbuz/Dennis de Smartwax gebruikt en werkt goed, althans, de keren dat ik het hebt gebruikt, dus Dennis :)^
____________________________________________________________________________________________________________________________________
@Aron
Ik heb nog geen ervaring met de Wolfgang, ik heb nog veel andere middelen, maar ik zal de sealant ff aanschaffen, ben wel benieuwd daar naar.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

@
Maarten, waxen kunnen maar 30 graden hitte verdragen en dan breken de moleculen af, en werk het niet meer,dat is een feit, dus voor mij een logische verklaring dat een PTFE beter is en de andere waxen door de mand vallen, althans een korte standtijd hebben. De Blackfire ken ik wel maar nog nooit gebruikt en je heb het resultaat zelf gezien dus zal het goed zijn, De Fusion heb ik ook, dat weet je, is ook een goeie wax maar nog niet kunnen testen zoals de Shield.
Maar je bent met me eens dat wax slecht tegen hitte kan, de temperatuur is dus 30 graden ik heb daar nog een heel schrijven van, dus m'n huiswerk heb ik in ieder geval goed gedaan in het verleden, en ik denk dat we de enige zijn.


"Detailen is geen vak, het is een kunst"
 
john 623 zei:
@mk-us
Normale gangbare/meeste waxen kunnen geen temperatuur van boven de 30 graden hebben, de moleculen breken dan en is het niet meer werkzaam, dus een kortere standvastigheid, is helaas niet anders en zullen de lak, net als hier vaak in de wax zetten omdat de beading en sheeting weg is.
Om die reden een wax dan ook handmatig en niet met een DAP aan te brengen, lijkt me dat door de rotatie de temp snel oploopt, helemaal als het buiten20+ graden is ?
 
Hoe werkt Nano-technologie

De nano-deeltjes organiseren zich na het aanbrengen tot een laag en verbinden zich vast met de ondergrond. Wanneer de oppervlakte glad en daardoor niet zuigend zijn, verbinden de nano-deeltjes zich vast met de oppervlakte.

Bieden wax, siliconenpoetsmiddelen en andere surface beschermers slechts tijdelijk bescherming aan de oppervlak, omdat ze nauwelijks in het oppervlak doordringen, Nano P.T.F.E. Coating beschermt het oppervlak voor een veel langere tijd. Bij een Nano P.T.F.E. Coating behandeling wordt namelijk, eventueel met behulp van een speciale politoermachine, een Nano P.T.F.E. Coating laag opgebracht, waarvan de moleculen gelijkmatig diep in het oppervlak doordringen. Daardoor wordt de oppervlakte buitengewoon glad, zodat het vuil geen kans krijgt om zich aan welk oppervlak dan ook te hechten. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor insecten, vogeluitwerpselen, hars van bomen en andere vervuiling die normaliter catastrofale gevolgen voor de oppervlak heeft.

Aanbrengen van de basislaag.
Door de intensief roterende bewegingen worden de Nano P.T.F.E. Coating moleculen geleidelijk opgenomen. De poriën in de laklaag wordt afgedicht.
Roterende bewegingen zorgen voor warmte, maar zoals ik al zei ook de zon.

De beschermende polymeren toplaag gaat zich vormen, deze geeft de uiteindelijke glanslaag.
Bovendien beschermt Nano P.T.F.E. Coating tegen de invloed van bijvoorbeeld UV- en infraroodstraling en tegen vochtige en zoute lucht. Daarbij komt dat Nano P.T.F.E. Coating ook bij, let op, warme zomerdagen maximale bescherming blijft bieden en bij gewone waxen niet.

Waar “gewone” was bij een temperatuur van ± 30º C begint te smelten/af te breken, gebeurt dat bij Nano P.T.F.E. Coating pas boven 327º C.
Dus daardoor een gewone wax een korte stand vastigheid hebben.

Bescherming van autolak tot wel 2 jaar, afhankelijk van het weer, wassen enz
30.000 tot 50.000 km, soals Stefan cs al schreef van de auto van z'n vader

De nano-coating is slechts enkele nm (nanometer) dun en is met het blote oog niet zichtbaar, pas bij extreem sterke vergroting kan men hem op de oppervlakte zien. De coating gaat een vaste chemische verbinding met de oppervlakten aan.

Het voordeel van een nanocoating is, dat zij na uitgehard te zijn chemisch en mechanisch extreem belastbaar blijft. Ze is zowel hittebestendig – tot een temperatuur van 450 graden Celsius – alsook UV-stabiel en vorstbestendig. Als praktische bijwerking worden de oppervlakte en krasbestendigheid duidelijk verbeterd, zo dat een mechanische gebruiksslijtage door normaal gebruik zo goed als geen effect meer toont. Zelfs agressieve milieu invloeden tonen geen effect meer. Gecoate oppervlaktes kunnen zelfs met een hogedrukreiniger (max. 50/60 bar) gereinigd worden. Al naar conditie en graad van slijtage van de ondergrond houdt de nano-coating minimaal 1 jaar

Citaat:
Nano P.T.F.E. Coating positief uit laboratoriumtest:

Niet alleen deze testen hebben bewezen dat een Nano P.T.F.E. Coating werkt. De WOM-test (Weather-O-Meter), uitgevoerd conform de wereldwijde ISO standaard van WOM -testen. Deze test is voor een Coating de beste en meest betrouwbare duurzaamheidtest, waarbij de Coating wordt blootgesteld aan extreme weersomstandigheden. Dus warmte en kou, gewone wax heeft bij extreme warmte geen effect meer dus telt niet mee.
Deze test gaf als resultaat een afname van de glans van de behandelde oppervlak van slechts 3%.
Hieruit kan worden geconcludeerd dat Nano P.T.F.E. Coating een betere bescherming geeft en de glans langer vasthoudt. Om de stabiliteit van de veredeling vast te stellen gebruiken we een zgn. “wet abrasion scrub test” zoals wordt beschreven in ISO 11998 de zgn tabbert proef. Deze test gebruikt een borstel van 30 x 80 mm met een gewicht van 120 gram. Het oppervlak wordt, onder voortdurende toevoer van water, in lineaire bewegingen geborsteld. Een test bestaat uit 16.000 bewegingen en duurt ±3? uur. Daarna wordt het oppervlak drooggewreven (zonder gebruik van reiniger of alcohol). De waterafstotendheid wordt opnieuw bepaald met bovenstaande methoden
Einde citaat:


@
mk-us
Inderdaad
 
ik denk dat we zo nog uren door kunnen discuseren..
we hebben een onafhankelijke test nodig..

het zal altijd groep tegen groep blijven, en dat is heel logisch!

dat is met een hoop producten zo (vast weleens discussie's over srp gevolgd hebben enzo)

ik heb zelfs eens hier gelezen dat iemand monello inizio VEEL beter was, en veel minder stoftte dan de menzerna powergloss (terwijl de producten hetzelfde zijn)

ooit wil k hem een keer testen/aanschaffen, en dan op 1 motorkap, en dan 3 taaie waxen/sealants ernaast..
 
@
mk-us
Tot je dienst, graag gedaan.


@
Aron
Ik ben onafhankelijk, en ik heb met niemand bindingen, ik koop ook m'n spullen bij carclean, het is een discussie topic dus dan mag het, als het maar normaal blijft, dus gewoon luchtig, ik wil het beste voor de lak/auto en is misschien ook mogelijk met Wolfgang, dat weet ik nog niet, maar ik ga dit zeker proberen en misschien is dit ook beter en gladder, dan vind ik dat weer een toegevoegde waarde in het detailen voor iedereen.

Er wordt ook gedacht dat PTFE 300 graden moet bereiken voor de werking, volgens mij is dat een misvatting, het is bestand tot zoveel graden.
De moleculen in PTFE zijn positief en negatief, zodra deze met elkaar in verbinding zijn gaat het werken en begint het proces, zo werkt PTFE.
Deze moleculen zitten in de wax, de moleculen gaan door het wrijven de liefde bedrijven en klaar zijn ze

Misschien een freak maar dat hebben we, jullie en ik nu éénmaal, we willen de auto in een zo mooi mogelijke staat hebben/houden.
Als ik de auto heb gedaan en na 2 a 3 maanden moet ik hem weer doen, omdat de wax verdwenen is, en weer een wax moet aanbrengen dan gebruik ik liever een produkt wat langer stand houdt, en of het nu met Swissvax, Wolfgang of met een willekeurig ander merk.

Ik heb ook een auto gedaan met de M16, jaren geleden, die jongen zei na anderhalf jaar jaar dat de glans er nog steeds op zat, auto stond in de garage en werd perfekt onderhouden, er werd niet veel mee gereden, alleen als het weer het toeliet, zorgvuldig gewassen als dat nodig was en weer naar binnen
nou, geweldig toch.

Net wat je zeg over de Monello (gebruik ik ook weleens), kan veel factoren hebben, niet elke lak is hetzelfde, temperatuur, hoeveelheid, voorbereiding,
net als het polijstmiddel van Swissvax, als je dat bij te warme temperatuur doet is het rommel, gebruik je bv Poorboys bij te warm weer dan stoft het
gebruik je teveel gaat het gummen, een verkeerde pad, dan is het produkt niet goed, het produkt is wel goed, maar je gebruikt het verkeerd.

Aan een ieder die dit heeft gelezen, ik ben geen chemicus oid

Wat hier boven staat/of eerder vermeld is niet mijn eigen kennis maar ik probeer zoveel mogelijk informatie te verschaffen, voor zowel mezelf als voor anderen, dus dit wel even in ogenschouw houden, thanks voor het lezen en voor evt verdere informatie sta ik uiteraard geheel open


"Detailen is geen vak, het is kunst"
 
Ik kan me wel voorstellen dat wax kwetsbaar wordt bij 30graden.
Als je dan je auto gaat wassen dat je dan een deel ervan af wast.

Ik heb van de zomer toen het aardig warm was toch echt geen plas wax naast de Leon gezien, ook de beading bleef aanwezig (Fuzion).
Het is bij mij in ieder geval niet gelijk weg met een paar warme dagen.