@mk-us
Normale gangbare/meeste waxen kunnen geen temperatuur van boven de 30 graden hebben, de moleculen breken dan en is het niet meer werkzaam, dus een kortere standvastigheid, is helaas niet anders en zullen de lak, net als hier vaak in de wax zetten omdat de beading en sheeting weg is.
Swissvax shield met PTFE kan wel hogere temperatuur verdragen en blijft de wax beter z'n werk doen, thats all.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
@Dennis
De bescherming van de wax, beading/sheeting, ik zal het even opzoeken en plaatsen, de meeste waxen zijn nl niet bestand tegen/boven de 30 graden hitte en dat is het toch gauw in de zomer op de lak, dan verliest het z'n werking en dan breekt het af, dit heb je met PTFE niet.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
@Stefan
Ik weet dat jij het ook gebruikt, de car bath heb ik ook maar gebruik ik niet zoveel, omdat ik nog veel andere shampoo heb en kan ik nog niet goed over oordelen, de cleaner fluid en de wax daarna werkt heel goed idd, nog beter is Cleaner Fluid Medium voor de lichte krassen of strong, dan Cleaner Fluid pre-wax oil, dan een wax, de Saphir zelf geen ervaring mee.
Toen je het aanbracht op de auto van je vader, was het toen warm, kan veel schelen voor de wax.
Niet alle produkten zullen goed zijn maar de Shield PTFE stond ik echt versteld van, en ik heb al heel veel waxen gehad, niet alles natuurlijk.
Voor leder heb ik alles van colourlock en is ook niet alles je van het, heb ook van Meg maar ook niets bijzonders, op aanraden van Dibbuz/Dennis de Smartwax gebruikt en werkt goed, althans, de keren dat ik het hebt gebruikt, dus Dennis
^
@Aron
Ik heb nog geen ervaring met de Wolfgang, ik heb nog veel andere middelen, maar ik zal de sealant ff aanschaffen, ben wel benieuwd daar naar.
@
Maarten, waxen kunnen maar 30 graden hitte verdragen en dan breken de moleculen af, en werk het niet meer,dat is een feit, dus voor mij een logische verklaring dat een PTFE beter is en de andere waxen door de mand vallen, althans een korte standtijd hebben. De Blackfire ken ik wel maar nog nooit gebruikt en je heb het resultaat zelf gezien dus zal het goed zijn, De Fusion heb ik ook, dat weet je, is ook een goeie wax maar nog niet kunnen testen zoals de Shield.
Maar je bent met me eens dat wax slecht tegen hitte kan, de temperatuur is dus 30 graden ik heb daar nog een heel schrijven van, dus m'n huiswerk heb ik in ieder geval goed gedaan in het verleden, en ik denk dat we de enige zijn.
"Detailen is geen vak, het is een kunst"