• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

30 graden wordt je lak al erg gauw in de zomer dus wordt het idd gauw kwetsbaar en moet de auto weer in de wax gezet worden, daarom blijft/gaat de wax die op een auto zit en in een garage staat langer mee.

Ik neem aan dat je ook geen plas wax op je auto doet, dus dat verklaard waarom er ook geen plas wax naast de auto ligt, een wax gebruik je maar weinig, zo min mogelijk dus dat zie je niet liggen.

Natuurlijk de beading is er wel maar dat komt ook deels dat je shampoo is voorzien van conditioners en dat je de Leon maandelijks in de wax zet en goed verzorgt

Het was ook niet serieus bedoelt van die plas ;-) het zal er echt niet aflopen.Nogmaals, ik geloof wel dat als je hem wast met 30graden en een snoeihete lak dat je dan de wax geen goed doet.
Maar als je er niks mee doet dan blijft het er best wel op. Shampoo maakt eerder minder beading dan meer. Merk dat vooral bij het afspoelen, bij de 2e keer loopt het water er beter vanaf dan de 1e keer.

Vanmiddag toevallig de auto van mijn pa weer eens gewassen. Er zat totaal geen enkele beading meer op. Denk dat de beschermlaag er nog wel een beetje op zit, want de vuil was je er zo vanaf. Ondanks 4 weken niet wassen en pekel/sneeuw.

Denk dat de laatste weken sowieso niet goed zijn voor je lak. Ik vraag me af of iemand zijn auto gewaxed heeft begin december en waar nu nog het beading effect op zit. Zout lost je waxlaag toch op zou je zeggen. Ook al heb je een hele dure.

Euhm.... ik heb begin december QW+ aangebracht en nu zit er nog steeds beading op 8o niet zo mooi, maar het is er wel!

Ik had zeker nog beading vanmorgen:
IMG_56391024x768.webp

JKe kan duidelijk de beading op mijn vieze Leon nog zien op de bovenkant en op de onderkant zie je totaal geen beading. Laatste keer was september met Deep Gloss Paint Sealant en Fuzion, niet slecht dacht ik zo na deze gore weken :)

Beide auto's zijn hier ruim een maand niet gewassen. Auto's zaten onder het zout. Zowel de ML als de audi zijn begin December in de wax gezet en de beading was nog prima in orde. De Collinite insulator wax beaden wel iets minder dan de Blackfire Wet Diamond. Bij een klant heb ik Wolfgang Fuzion op de lak zitten. Eind november aangebracht en deze bead ook nog steeds aanzienlijk.

Ik zal deze week even naar de Golf gaan, is niet meer in ons bezit maar staat verderop in de straat, is in maand 08/09 2008 gedaan door mij.
De golf is in Mei 2009 verkocht en na de verkoop is de auto helaas misbruikt, achterklep zit een grote deuk in en al een velg en band aan gort gereden
dus veel is er niet aan gedaan ben ik bang, als ik langs de auto loop is de lak nog in topstaat.

Ik ga ff kijken of de golf er nu staat.

Golf stond er helaas niet dus foto's volgen deze week

Het heeft natuurlijk ook allemaal met de kilometers te maken. Als je per dag 20km rijdt zul je langer beading hebben, dan als je 150km per dag rijdt.

Het heeft met heel veel factoren te maken, je kan gewoon simpelweg niet zeggen dat een wax een maand, 3 maanden, half jaar of een jaar blijft zitten.