• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swordfish103 stelt zich voor.... Golf IV V6 indigo blue

swordfish103

Detailing addict
31 mrt 2011
35
65
35
Goedendag allen,

Ik zie dat ik al enige tijd lid ben, maar me nog nooit heb voorgesteld. Sterker nog: ik heb überhaupt nog nooit iets gepost.
Was vooral een mee-lezer hier en hield de te koop sectie goed in de gaten :-"

Bij deze mijn voorstelrondje...
Naam: Nick van den Brink
Leeftijd: 23 jaartjes jong (22-04-1989)
Woonplaats: Ede (Gld) Ben net in een nieuw appartement in het centrum gaan wonen, dus moet de auto altijd wassen bij m'n ouders, kennissen of ik moet de handmatige wasstraat uren bezet houden. :-b
Beroep: Inkoop, verkoop en advisering @ ZOPAC zonnepaneelcentrum + Organisatie adviseur @ Vallei Techniek
Hobby: (In Car) Audio, home-cinema, vuurwerkshows, auto's, fotografie.
Auto's:

Daihatsu Charade 1.3 XTi, kleur: Antraciet/Zwart
5363795594_12151bf05e_z.webp

Hiervan was het complete onderstel aangepast, compleet nieuwe uitlaatlijn en interieur + een SQL installatie.
De auto wordt binnenkort verkocht, heeft eigenlijk eerst nog een goede poetsbeurt nodig ,^^

Sinds een aantal maanden rijd ik met groot plezier in een indigo blauwe (LB5N) 5-deurs Golf IV 2.8L V6 4Motion:

7842976332_bed39e248a_z.webp

De lak is v.w.b. krassen in erg goede staat, bijna geen kras op te bekennen, 1 kras op de rechter achterkant die amper opvalt.
Alleen de diepte in de lak was wel aardig weg, na een goede handmatige was-, klei-, voedings-, wax-beurt was dit wel aardig terug.
Excuses voor de ontzettend crappy telefoonfoto in de avonduren.

7942261276_a3bb23956a_z.webp

7942259912_14704302fd_z.webp

7942258686_fee2066256_z.webp

Krijg een flashback...

De eigenaar van die Golf heette ook Nick én had een Valéra als daily....:lol

Welkom!

Haha, gister dat topic tegengekomen toen ik zocht naar "LB5N".
Veel toevalliger wordt het niet. Een Valera is gewoon een charade met kont. Ik heb namelijk een Valera interieur in m'n Charade gezet.
Hij heeft zelfs ook R32 velgen, maar een andere Golf uitvoering en interieur.

M'n Golf wil ik eigenlijk met de DAP gaan behandelen, heb alleen de DAP nog niet :lol

Haha ik noem mezelf nog geen volledig "verslaafde".
Maar heb al wel de nodige ervaring met handmatig polijsten, maar ik heb de puf noch de tijd meer om zoveel elbow grease erin te stoppen. Als je diezelfde tijd besteed met de DAP900 kun je wel 3 auto's doen :lol

Ik hoop vooral een beter resultaat te behalen en effectiever te kunnen werken.

Ja dat geloof ik ook, is ook hard nodig eigenlijk.
Doordat de Golf 3cm verlaagd is en wat camber heeft op de achterwielen (nog wel) gooit die z'n kont echt helemaal vol rotzooi.
Vooral op de snelweg is het erg, vandaar dat ik m'n achterste ruitenwisser ook niet verwijder.

Helaas is -zoals je altijd hoort- m'n verhuizing toch een stukje duurder uitgevallen. Moet nu wat dingen gefaseerd aanschaffen. Maar ach, dan heb je er langer plezier van.

Bedankt voor het welkom mensen.
Aardig leuk en actief forum, waar mensen met "andere" ideeën niet gelijk een halt toegeroepen wordt, maar waar er met argumenten en/of ervaringen gediscussieerd wordt.
Ik ga wat meer tijd hier doorbrengen :-)^

Allereerst: welkom.
Mooie MK4 en mooie detailkleur ook! :)

Verder even wat 'rechtzetten'
swordfish103;311735 zei:
Doordat de Golf 3cm verlaagd is en wat camber heeft op de achterwielen (nog wel) gooit die z'n kont echt helemaal vol rotzooi.
Vooral op de snelweg is het erg, vandaar dat ik m'n achterste ruitenwisser ook niet verwijder.
Elke Golf heeft dat hoor, of je nu verlaagd rijdt of niet, en of je camber hebt of niet.
Ligt aan de werveling van de luchtstroom die achter de auto hangt (dus door de vorm van de auto 'waait' alles terug tegen de kont).
Heeft echt NIETS te maken met verlaging of camber ;)
Een Lupo, Polo, Golf MK2/3/5/6/7 hebben het allemaal ook hoor (eigenlijk alle wagens met een 'rechte' achterkant in meerdere of mindere mate).

Thanks voor het welkom. De kleur moet inmiddels wel weer aardig opgehaald worden, is nu weer wat doffer van kleur en er ligt een lading zand op.

Trust me, door deze brede velgen en camber (wordt veroorzaakt doordat ik nog geen verstelbare koppelstangen heb) is het vele malen erger dan normaal. Heb al vaker in Golf 4,5,6 gereden en geen enkele had het zo erg als bij mij. Maar ze hebben het wel allemaal inderdaad.
Zoveel camber heb je bij een normale Golf met verlaging niet zo snel, maar bij de 4-motion die ik dus rijd een stuk meer.

Helaas zijn de velgen helemaal niet meer zo fraai, maar dit zie je gelukkig niet op de foto's :-b
Ik heb de auto gekocht met deze velgen, ze zijn wel origineel maar hebben erg veel stoeprandschade. Lichte stoeprandschade zou ik wel zelf herstellen, maar in dit geval is er op 1 plek zoveel vanaf dat ik dit niet meer kan.

Hopelijk komt er verderop dit jaar een setje BBS CH's, Rial Daytona's of 3DSM velgen onder en dan een setje 16 of 17" lichtmetaal voor in de winter.
V.w.b. de DAP, ik heb eergister KoenWi (in de te koop sectie) gemaild, hopelijk kan ik zijn DAP900 overnemen. Ik heb nog genoeg Monello Forza & Finale, Blackhole en Netty Blue staan. Tijdgebrek blijft alleen een klein probleempje.

Dank je ;)

Volgende maand 2 nieuwe spiegels ophalen hoop ik.
Enige tijd geleden is er een halve gare geweest die tegen m'n spiegel (doe al kleiner is dan normaal) aangeknald. En dat terwijl m'n auto nog wel volledig op de stoep stond. Nu is de onderkant van de plastic behuizing gescheurd. De andere spiegel heeft vrij ernstige steenslag, terwijl op de auto zelf niets te zien is.

Helaas was de DAP 900 van KoenWi al direct verkocht. Dus die moet een andere keer komen.

Ik wil je niet teleur stellen maar je velgen zijn niet origineel. Zijn nooit geleverd in de steek 5x100.

Succes met sparen voor de dap en laat het resultaat maar zien dmv foto's .

Kijk, dat laatste wist ik niet.
Dan is er iemand aardig opgelicht. Heb namelijk een aankoopbon van deze velgen gezien met een bedrag daarop wat ik persoonlijk nooit zou betalen voor imitatie. En er zitten geen adapters op, dus dan moet het wel zo zijn.
Er is alsnog niet goed met de velgen omgegaan, qua schoonmaak niet en qua parkeren al helemaal niet.