Een goedenavond.
Mijn naam is Thijs en ik kom uit het 'wonderschone' Twente.
Ondertussen enige ervaring in een aantal (voornamlijke Volvo gerelateerde) fora maar nu ook hier terecht gekomen.
Wat historie:
Op m'n 15e begonnen bij een tankstation als weekend / avond hulp bij de wasboxen, truckwash en auto was straat (jaja...).
Voordat de auto's daar de wasstraat in gingen, werden ze voorbehandeld om zo tot een beter resultaat te komen.
Daar is het 'schoonhouden' van alles wat rijdt eigenlijk wel een beetje begonnen.
Tijdens de studie wat een uni witte VW Polo (1985) en een uni witte Golf (1990) gehad.
Toen wist ik niet wat detailing was, maar schoon houden deed ik al wel...
Naast het tankstation zat een poets bedrijf, en daar zag ik de mooie creaties al wel voorbij komen.
Na de studie, m'n eerste Volvo gekocht. Een 480 turbo (1990). Geniale auto...
Daar begon het schoonhouden steeds meer serieuze vormen aan te nemen.
Het aantal flesjes en potjes begon zich langzaam uit te breiden.
Deze auto heeft in 2010 het veld moeten ruimen voor een andere Volvo, de Saffron V70R.
Heerlijke auto waar ik heel veel plezier van heb gehad.
Ongewassen winter foto:
Met de 'nieuwe' auto, kreeg ook het detailen weer een vervolgstap.
Via een Volvo forum werden poets clinics opgezet en zo werd er een basis kit gekocht met meerdere emmers, grid guards, een dap, nog een paar flesjes en potjes, a fijn, dat hoef ik jullie hier niet uit te leggen
Zo'n 2 jaar geleden heb ik de Volvo verkocht. Reden was dat de auto op dat moment ook al weer 20 jaar oud was en ik er niet helemaal de tijd in kon steken wat ik wilde.
Reden daarvoor was een leuke baan, die wel redelijk wat tijd kost en 2 ontzettende 'bössels', zoals we dat op z'n Twents zeggen, 2 jonge zoontjes die natuurlijk ook de nodige quality time verdienen. Zoektocht naar een nieuwere station en na lang wikken en wegen tot een BMW 528i gekomen, met een (de laatste van BMW) atmosferische 6 cilinderop benzine. Het idee was dat met een jongere auto er minder gesleuteld hoefde te worden en er meer tijd overbleef. Dat klopt ook wel tot nu toe!
Lang verhaal kort :
waarom nu hier?
Ik kwam er via een mede Volvo liefhebber achter dat m'n oude liefde weer was doorverkocht...
En dat er hier wat plaatjes van staan en dat ie veel TLC krijgt van z'n nieuwe baas ( @Jansen )...
Dus netjes aangemeld om dat topic maar even te blijven volgen! Geniaal om te zien wat de echte detailing liefhebbers er mee kunnen!
Daarbij is mijn 'geknooi' (wederom Twents...) met wat poets middeltjes wel weer even op de plek gezet
Ga ik hier veel input leveren? Nee waarschijnlijk niet, maar merk nu na een paar dagen rond kijken hier al wel weer dat het toch wel weer begint te kriebelen...
Misschien toch maar eens kijken naar zo'n foam lans, of wat eens een ander merk wax gebruiken, of....
Wie weet wat dit nog tot gevolg gaat hebben....
Groet,
Thijs
Mijn naam is Thijs en ik kom uit het 'wonderschone' Twente.
Ondertussen enige ervaring in een aantal (voornamlijke Volvo gerelateerde) fora maar nu ook hier terecht gekomen.
Wat historie:
Op m'n 15e begonnen bij een tankstation als weekend / avond hulp bij de wasboxen, truckwash en auto was straat (jaja...).
Voordat de auto's daar de wasstraat in gingen, werden ze voorbehandeld om zo tot een beter resultaat te komen.
Daar is het 'schoonhouden' van alles wat rijdt eigenlijk wel een beetje begonnen.
Tijdens de studie wat een uni witte VW Polo (1985) en een uni witte Golf (1990) gehad.
Toen wist ik niet wat detailing was, maar schoon houden deed ik al wel...
Naast het tankstation zat een poets bedrijf, en daar zag ik de mooie creaties al wel voorbij komen.
Na de studie, m'n eerste Volvo gekocht. Een 480 turbo (1990). Geniale auto...
Daar begon het schoonhouden steeds meer serieuze vormen aan te nemen.
Het aantal flesjes en potjes begon zich langzaam uit te breiden.
Deze auto heeft in 2010 het veld moeten ruimen voor een andere Volvo, de Saffron V70R.
Heerlijke auto waar ik heel veel plezier van heb gehad.
Ongewassen winter foto:
Met de 'nieuwe' auto, kreeg ook het detailen weer een vervolgstap.
Via een Volvo forum werden poets clinics opgezet en zo werd er een basis kit gekocht met meerdere emmers, grid guards, een dap, nog een paar flesjes en potjes, a fijn, dat hoef ik jullie hier niet uit te leggen
Zo'n 2 jaar geleden heb ik de Volvo verkocht. Reden was dat de auto op dat moment ook al weer 20 jaar oud was en ik er niet helemaal de tijd in kon steken wat ik wilde.
Reden daarvoor was een leuke baan, die wel redelijk wat tijd kost en 2 ontzettende 'bössels', zoals we dat op z'n Twents zeggen, 2 jonge zoontjes die natuurlijk ook de nodige quality time verdienen. Zoektocht naar een nieuwere station en na lang wikken en wegen tot een BMW 528i gekomen, met een (de laatste van BMW) atmosferische 6 cilinderop benzine. Het idee was dat met een jongere auto er minder gesleuteld hoefde te worden en er meer tijd overbleef. Dat klopt ook wel tot nu toe!
Lang verhaal kort :
waarom nu hier?
Ik kwam er via een mede Volvo liefhebber achter dat m'n oude liefde weer was doorverkocht...
En dat er hier wat plaatjes van staan en dat ie veel TLC krijgt van z'n nieuwe baas ( @Jansen )...
Dus netjes aangemeld om dat topic maar even te blijven volgen! Geniaal om te zien wat de echte detailing liefhebbers er mee kunnen!
Daarbij is mijn 'geknooi' (wederom Twents...) met wat poets middeltjes wel weer even op de plek gezet
Ga ik hier veel input leveren? Nee waarschijnlijk niet, maar merk nu na een paar dagen rond kijken hier al wel weer dat het toch wel weer begint te kriebelen...
Misschien toch maar eens kijken naar zo'n foam lans, of wat eens een ander merk wax gebruiken, of....
Wie weet wat dit nog tot gevolg gaat hebben....
Groet,
Thijs
Bijlagen
-
blok.webp102,9 KB · Weergaven: 343
-
2014-24-3.webp435,9 KB · Weergaven: 353
-
2016-39-005.webp186,4 KB · Weergaven: 349
-
2017-02-006.webp174,1 KB · Weergaven: 349
-
poets7.webp141,1 KB · Weergaven: 345
-
2013-47-7.webp437,4 KB · Weergaven: 352
-
2018-30-003.webp200,3 KB · Weergaven: 348
-
2018-35-015.webp214,1 KB · Weergaven: 361
-
2020-15-003.webp400,1 KB · Weergaven: 348
-
2017-01-005-T_W_9229.webp216,8 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt: