Ben je ook van plan om te gaan polijsten? Zo ja, dan zou ik na het polijsten nog een keer wassen met heet water en shampoo. Dat ontvet nog een stuk beter dan
Gyeon Prep of
Nanolex EX. (Behalve als je ook
Gyeon Primer gebruikt, dan is het weer wat anders)
Zo niet, dan gewoon grondig wassen, kleien (?), drogen, ontvetten en gaan. Met 1 verpakking zou je denk ik ongeveer 5 keer een 5-serie kunnen doen.
Ik denk dat een gelaatsmasker niet echt nodig is, maar ik ben geen expert. Vroeger wel gebruikt, maar nu al een tijdje niet meer.
Tip 1: Gebruik een applicatorblokje en microsuededoekje(s). Dat werkt wat preciezer dan met een doek, al is het afnemen wel wat meer werk.
Tip 2: Heb voldoende (nieuwe) doeken bij de hand om af te nemen. Je merkt vanzelf wanneer je doeken verzadigd raken.
Tip 3: Zorg dat je een systeem hebt. Ik heb altijd een schort aan, met in het rechtervakje de doek voor de eerste afname en in het linkervakje voor de tweede keer afnemen. Als de eerste doek 'vol' is, gaat die in een emmer heet water, wordt de 'tweede' doek de eerste doek en komt er een nieuwe doek in het linkervakje.
Tip 3: Het vernevelt echt heeel erg fijn. Dat is mooi, maar zorgt er ook voor dat het overal heen vliegt. Ik zorg altijd dat ik heel ver weg of zelfs in een andere ruimte de Cancoat op de applicator of doek spuit. Anders heb je kans dat het op je auto terecht komt.
Succes!