• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

T_W, voorstellen in dit forum

Lekker bezig geweest! Schroom niet om stiekem toch een post aan te maken voor die krasjes; de ervaren guru's hier kunnen je dan heel gericht aangeven wat er nog te behalen valt!
 
  • Leuk
Reactions: t_w
Komende week tijd om de Suzuki van de vrouw weer eens onder handen te nemen. Da's al wel weer even geleden.
Nu is de swift een mooi stukje compacter dan de 5 serie, dus leek mij een mooi project om de cancoat eens te proberen.
Aangezien er hier gezegd werd dat vragen vrij staat:
Naast goed voorbereiden en de auto in de garage laten staan na het aanbrengen, nog 'geheimtips' of ander goed leesvoer (do's / dont's?)
Ik heb me wel wat ingelezen en wat filmpjes bekeken, maar additionele tips zijn altijd welkom.
Is zo'n cancoat verpakking goed voor 1 auto of voor meerdere, en als je dit in een garage / schuur doet die redelijk goed geventileerd is (2 loopdeuren en een roldeur), is een gelaatsmasker dan nodig?
 
Ben je ook van plan om te gaan polijsten? Zo ja, dan zou ik na het polijsten nog een keer wassen met heet water en shampoo. Dat ontvet nog een stuk beter dan Gyeon Prep of Nanolex EX. (Behalve als je ook Gyeon Primer gebruikt, dan is het weer wat anders)

Zo niet, dan gewoon grondig wassen, kleien (?), drogen, ontvetten en gaan. Met 1 verpakking zou je denk ik ongeveer 5 keer een 5-serie kunnen doen.

Ik denk dat een gelaatsmasker niet echt nodig is, maar ik ben geen expert. Vroeger wel gebruikt, maar nu al een tijdje niet meer.

Tip 1: Gebruik een applicatorblokje en microsuededoekje(s). Dat werkt wat preciezer dan met een doek, al is het afnemen wel wat meer werk.
Tip 2: Heb voldoende (nieuwe) doeken bij de hand om af te nemen. Je merkt vanzelf wanneer je doeken verzadigd raken.
Tip 3: Zorg dat je een systeem hebt. Ik heb altijd een schort aan, met in het rechtervakje de doek voor de eerste afname en in het linkervakje voor de tweede keer afnemen. Als de eerste doek 'vol' is, gaat die in een emmer heet water, wordt de 'tweede' doek de eerste doek en komt er een nieuwe doek in het linkervakje.
Tip 3: Het vernevelt echt heeel erg fijn. Dat is mooi, maar zorgt er ook voor dat het overal heen vliegt. Ik zorg altijd dat ik heel ver weg of zelfs in een andere ruimte de Cancoat op de applicator of doek spuit. Anders heb je kans dat het op je auto terecht komt.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: t_w
Top, daar kan ik wel wat mee!
Je neemt dus met 2 doeken af in plaats van 1 keer? is dat specifiek door het gebruik van een applicatorblokje?
zijn die microsuededoekjes herbruikbaar als je ze direct in een emmer water gooit (met de doeken?) of is dat een 'one time use only'?
 
Microsuede zou ik weggooien. Die kosten ook niet zoveel.

2 doeken is niet verplicht, maar je moet met coatings heeeel goed opletten dat je goed afneemt en dan is een extra doek die schoner is handig. Neem ook aanliggen panelen af, want met de eerste keer afnemen zal je ook de coating nog wat verspreiden.
 
  • Leuk
Reactions: t_w
ah check, dat is heldere taal inderdaad.
Ik heb er wel zin in, ben wel benieuwd!
Zal het resultaat en bevindingen ter zijner tijd wel delen hier, ook als het grandioos mislukt is :D
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
April dit jaar, ik eindigde ergens in mijn eerste post met:
...
Ga ik hier veel input leveren? Nee waarschijnlijk niet, maar merk nu na een paar dagen rond kijken hier al wel weer dat het toch wel weer begint te kriebelen...
Misschien toch maar eens kijken naar zo'n foam lans, of wat eens een ander merk wax gebruiken, of....
Wie weet wat dit nog tot gevolg gaat hebben....

Ondertussen:
foam lans, check
cancoat, check,
paar andere leveringen... check. :D

Die foam lans is een mooi ding, dat gaan m'n kids ook zeker leuk vinden :D.
Als er op zaterdag een auto gewassen wordt, wassen de kids meestal de (speelgoed)trekker of een step of fiets. En af en toe helpen ze een handje mee met de auto.
Iets met 'jong geleerd'...

De cancoat zit ook op de Swift. Met de tips hierboven was het goed te doen.
Voor nu wel tevreden! De auto staat nu in de garage, in afwachting dat ie morgen weer naar buiten mag.
Als zoiets (qua aanbrengen van de cancoat) mis gaat, waar zie je dat dan aan? (beetje 'onzekerheid' is er nog wel ;) )
 
Ben benieuwd naar de foto's!

Wat je kan zien is:

1. Geen of slechte beading of beading die na een paar keer wassen weg is. In dat geval is de hechting niet goed geweest en is er waarschijnlijk niet goed genoeg ontvet.
Wat ook kan is dat je plaatselijk wat minder beading hebt en dan ben je gewoon een stukje vergeten.
2. Als je niet goed hebt afgenomen dan kan je donkere of vegen zien, dus daar zit dan nog overtollige coating. Op zich geen ramp, maar als je het weet ga je erop letten ;)
 
  • Leuk
Reactions: t_w
Wederom helder verhaal.
1. Ben benieuwd. Heb de stappen zo goed mogelijk gevolgd, maar bij gebrek aan ervaring ben ik wel benieuwd of het genoeg is geweest .
2. tot nu toe nog niet wat gezien, dus dat lijkt gelukt...

De auto 'logeert' vanavond in de garage van m'n pa, als ik morgen de tijd vind om een paar foto's te schieten voordat ie weer smerig is (thuis staat 'ie buiten) schiet ik er nog even een plaatje van ;)
 
Vanwege een volle dag planning, was er alleen vanmorgen even tijd om de Swift op de foto te zetten.
Vanmorgen was er mist.
--> Felle lucht
--> Witte auto
--> Zwarte accenten
Dus lastig foto's maken...

Foto's zijn op zich best leuk geworden, maar misschien niet helemaal de beste setting om de staat van de lak in beeld te brengen :D ...

Toch maar even een paar plaatjes hier delen dan voor't idee:
2020-43-008-T_W_3697.jpg


2020-43-013-T_W_3713.jpg



2020-43-016-T_W_3722.jpg



2020-43-022-T_W_3733.jpg


Toch nog 1 wat meer 'on topic':
Toen ik weer thuis was, zag ik het volgende fenomeen op de spiegel, toch een hoge luchtvochtigheid met dit weer...

2020-43-023-T_W_3736.jpg
 
weekje later, zonder te wassen nog, zag het er zo uit:
2020-45-001-T_W_3764.jpg


2020-45-003-T_W_3766.jpg
2020-45-004-T_W_3767.jpg




2020-45-009-T_W_3772.jpg


Eerste keer wassen was ook een klein feestje :D.


En in de categorie verbeterpunten:
Toch te 'zuinig' geweest met het aanbrengen.
Er zitten toch nog wel 2 of 3 van dit soort 'lijnen' op de auto waar het water beter hecht, oftewel, die ik niet goed geraakt heb tijdens het aanbrengen.
Mooi leermomentje voordat m'n eigen auto er aan moet geloven ;)
IMG_20201031_133620.jpg
 
Bijna een jaar na dato...
De Swift ziet er nog prima uit, echt blij mee en zeker de moeite waard geweest!
Nu moet van't weekend de 5 serie er ook aan geloven...
Eens kijken of het resultaat daar net zo positief zal zijn!

Vorige week een beetje een begin gemaakt met de motorruimte. Voordeel van 'moderne' auto's is dat die dingen zo goed verpakt zijn, dat er, wanneer eenmaal schoon ook weinig vuil meer bij komt...

2021-36-006-T_W_9421_complete.jpg
 
Tsja... Soms kan het raar lopen...
De BMW in de cancoat gezet. Een jaar nadat de eerste ervaring met de Swift van de vrouw was opgedaan.
2 weken later: auto ingeruild...

Er kwam een mooie 550i touring op m'n pad. (korte samenvatting: V8, 4.4L biturbo benzine met 450 pk :heart_eyes:)
Niet de meest verstandige keuze, maar wel een leuke!

Nog geen fatsoenlijke foto's, maar dit gaat het volgende project worden.
Eens kijken of ik deze sneller in de coating heb zitten dan de vorige ;)
Lak ziet er (naar mijn bescheiden mening) al best goed uit, maar zoals altijd is er wel ruimte voor verbetering.

Een kiekje van tijdens de verkoop:
2021-43_Small-001-T_W_0222.jpg
 
Laatst bewerkt: