• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Taal- en spelfouten op de site gevonden? Meld ze in dit topic!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.501
200
Berkel en Rodenrijs
Wij vinden foutloze content op onze site heel erg belangrijk, maar soms sluipen er her en der toch taal- en spelfouten in.

In dit topic kun je deze fouten melden, wij gaan er dan zo snel mogelijk mee aan de slag.

Specificeer de gevonden fout en vermeld daarbij ook de betreffende URL.

Hartelijk dank!

• Leuk
Reactions: Cordoba

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.243
198
42
https://www.carclean.com/nl/gyeon-qm-ppf-maintain.html\
Zelfs als deze niet is behandeld met de PPF coating. - (Q²M) - idem rechtsboven bij derde bullet
De coatings van Gyeon zijn geen Q²M maar Q². Net zoals Q² One, Q² Pure en Q² Syncro. De M in Q²M staat voor maintenance.
Q² PPF coating verwijst naar de coating zelf. "coating" staat erachter om het te benadrukken dat het om de PPF coating gaat omdat de benaming anders wellicht verwarrend is.
Elke PPF product heet namelijk Q²(M) PPF "naam" behalve de coating zelf. Die heet gewoon Q² PPF en dat kan verwarrend zijn denk ik?

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
3.313
193
52
Someren (Noord-Brabant)
Duidelijke uitleg. Bedankt @Dibbuz
Q² voor coating-producten en Q²M voor onderhoudsproducten voor die coatings.
(Het hele Q²(M) verhaal is inderdaad verwarrend en staat mij persoonlijk zelfs wat tegen - al is het alleen maar om de naam van een product te noemen).
Onterecht "foutje" dus van mij.

• Leuk
Reactions: Dibbuz

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
484
70
Bij de losse producten staat de handleiding links onder de omschrijving, bij deze set staat hij ineens rechts (niet fout, maar wel apart)
(over de Lera&Glir kleikit van Stjärnagloss)
Dit komt doordat voor deze set zowel de omschrijving, de korte omschrijving, de kenmerken als de handleiding zijn ingevoerd. Staan bijv. de kenmerken niet ingevoerd, dan schuift de handleiding op naar links.

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.807
193
55
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz of @Tim
Dank voor het wijzigen; leest een stuk duidelijker.
Alleen de tekst "werk van boven naar beneden" bij de snowfoam brengt nog steeds vraagtekens bij mij op: snowfoam breng je toch van beneden naar boven aan?
Edit: even gekeken bij omschrijving van de Monello Artico Snow Foam: "Werkt het best met een foamlans en een hogedrukreiniger. Simpelweg van beneden naar boven inschuimen, laten inwerken en grondig afspoelen. Daarna is uw voertuig klaar voor een veilige wasbeurt."

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.243
198
42
Volgens 26JPN is bij hun foam juist van boven naar beneden:

Directions for Use​

• Add 50ml of snow foam and 450ml of warm water to a foam lance bottle. Shake to mix the product to the water.
  • Adjust the feed rate to suit the level of foam required for the job at hand.
  • Working from the top down, foam the entire exterior of the vehicle, including the wheels, glass and trim.
  • Allow to dwell for five minutes, then rinse off thoroughly with a pressure washer.

En het is een beetje vreemd als onze handleiding anders is dan die op de verpakking. Dan krijgen we daar vragen over.

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.807
193
55
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz
ik snap nu dat je de handleiding aanhoudt gezien de uitleg van 26JPN, maar uiteraard krijg je vervolgens de vraag: moet je snowfoam nu van boven naar beneden of van beneden naar boven aanbrengen??
(Naar mijn weten wordt altijd aangeraden van beneden naar boven; zie ook Tim zijn opmerking)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.243
198
42
We krijgen of de vraag of het nu van beneden naar boven moet of waarom de handleiding op de fles niet overeen komt met wat op de website staat. Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.807
193
55
Bergentheim (Overijssel)
Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:
Die uitdaging durf ik wel aan : binnenkort maar een flesje bestellen en wachten op een werkbare buitentemperatuur! (dan meteen een vergelijkingstest, wat reinigingskracht betreft, met andere snow-foams maar uitvoeren)

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
484
70
Niet echt een spellingsfout "

Let op! Showroom tot 10 februari gesloten vanwege coronamaatregelen!​

" , op de homepage.
Toch suf, dus bedankt voor de waarschuwing!

Laatst bewerkt:

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.134
193
Utrecht
In de beschrijving van de Flex XCE wordt ook de XFE genoemd:

De Flex XCE 125 is een 8 mm geforceerd excentrische uitslag-polijstmachine op accu! Geen vervelende kabels die in de knoop zitten en complete vrijheid om te polijsten. De XFE 150 heeft een speciaal EMS-systeem dat de machine beschermt, de levensduur verlengt en de efficiëntie van de machine verhoogt.

Laatst bewerkt door een moderator:

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
4.823
193
25
Zwolle
Sinds enkele dagen valt mij het volgende op:

Bijvoorbeeld post #2312. Daar staat [mention] *Naam forumlid* [mention]

Meer leden die dit ook zo zien?

Bijlagen

• CCF.png
    CCF.png
    227,2 KB · Weergaven: 368
Laatst bewerkt door een moderator:

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.893
158
Averbode
Moet aan de Tapatalk app liggen. Ik kon in de app op een apenstaartje klikken en dan gewoon de naam van de persoon ingeven.
Blijkbaar werkt het niet geheel feilloos!