• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Taal- en spelfouten op de site gevonden? Meld ze in dit topic!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.575
200
Berkel en Rodenrijs
Wij vinden foutloze content op onze site heel erg belangrijk, maar soms sluipen er her en der toch taal- en spelfouten in.

In dit topic kun je deze fouten melden, wij gaan er dan zo snel mogelijk mee aan de slag.

Specificeer de gevonden fout en vermeld daarbij ook de betreffende URL.

Hartelijk dank!

• Leuk
Reactions: Cordoba

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.352
198
43
https://www.carclean.com/nl/gyeon-qm-ppf-maintain.html\
Zelfs als deze niet is behandeld met de PPF coating. - (Q²M) - idem rechtsboven bij derde bullet
De coatings van Gyeon zijn geen Q²M maar Q². Net zoals Q² One, Q² Pure en Q² Syncro. De M in Q²M staat voor maintenance.
Q² PPF coating verwijst naar de coating zelf. "coating" staat erachter om het te benadrukken dat het om de PPF coating gaat omdat de benaming anders wellicht verwarrend is.
Elke PPF product heet namelijk Q²(M) PPF "naam" behalve de coating zelf. Die heet gewoon Q² PPF en dat kan verwarrend zijn denk ik?

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
3.443
193
53
Someren (Noord-Brabant)
Duidelijke uitleg. Bedankt @Dibbuz
Q² voor coating-producten en Q²M voor onderhoudsproducten voor die coatings.
(Het hele Q²(M) verhaal is inderdaad verwarrend en staat mij persoonlijk zelfs wat tegen - al is het alleen maar om de naam van een product te noemen).
Onterecht "foutje" dus van mij.

• Leuk
Reactions: Dibbuz

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
488
80
Bij de losse producten staat de handleiding links onder de omschrijving, bij deze set staat hij ineens rechts (niet fout, maar wel apart)
(over de Lera&Glir kleikit van Stjärnagloss)
Dit komt doordat voor deze set zowel de omschrijving, de korte omschrijving, de kenmerken als de handleiding zijn ingevoerd. Staan bijv. de kenmerken niet ingevoerd, dan schuift de handleiding op naar links.

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.800
193
56
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz of @Tim
Dank voor het wijzigen; leest een stuk duidelijker.
Alleen de tekst "werk van boven naar beneden" bij de snowfoam brengt nog steeds vraagtekens bij mij op: snowfoam breng je toch van beneden naar boven aan?
Edit: even gekeken bij omschrijving van de Monello Artico Snow Foam: "Werkt het best met een foamlans en een hogedrukreiniger. Simpelweg van beneden naar boven inschuimen, laten inwerken en grondig afspoelen. Daarna is uw voertuig klaar voor een veilige wasbeurt."

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.352
198
43
Volgens 26JPN is bij hun foam juist van boven naar beneden:

Directions for Use​

• Add 50ml of snow foam and 450ml of warm water to a foam lance bottle. Shake to mix the product to the water.
  • Adjust the feed rate to suit the level of foam required for the job at hand.
  • Working from the top down, foam the entire exterior of the vehicle, including the wheels, glass and trim.
  • Allow to dwell for five minutes, then rinse off thoroughly with a pressure washer.

En het is een beetje vreemd als onze handleiding anders is dan die op de verpakking. Dan krijgen we daar vragen over.

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.800
193
56
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz
ik snap nu dat je de handleiding aanhoudt gezien de uitleg van 26JPN, maar uiteraard krijg je vervolgens de vraag: moet je snowfoam nu van boven naar beneden of van beneden naar boven aanbrengen??
(Naar mijn weten wordt altijd aangeraden van beneden naar boven; zie ook Tim zijn opmerking)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.352
198
43
We krijgen of de vraag of het nu van beneden naar boven moet of waarom de handleiding op de fles niet overeen komt met wat op de website staat. Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.800
193
56
Bergentheim (Overijssel)
Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:
Die uitdaging durf ik wel aan : binnenkort maar een flesje bestellen en wachten op een werkbare buitentemperatuur! (dan meteen een vergelijkingstest, wat reinigingskracht betreft, met andere snow-foams maar uitvoeren)

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
3.443
193
53
Someren (Noord-Brabant)
Ik zie de mentions gewoon prima.
Let wel op dat dit topic over de Carclean website gaat en niet over het forum.
Even voor alle duidelijkheid:

Algemene opmerkingen over de webshop:
https://forum.carclean.com/threads/opmerking-bij-nieuwe-website.17409/

Taal- en spelfouten (in de webshop!) gaan hier (dit topic):
https://forum.carclean.com/threads/...-de-site-gevonden-meld-ze-in-dit-topic.20465/

En opmerkingen over het forum (zoals deze over die mentions) horen hier:
https://forum.carclean.com/threads/nieuwe-forum-online.15689/

• Leuk
Reactions: Soepergrover en Tim

Brad

Detailing guru
30 jun 2018
648
108
52
Brussel
Op de pagina "mijn verlanglijst" staat kopiër geschreven ipv kopiëren.
Mijn-verlanglijst.png

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
488
80
Bedankt voor jullie bijdragen! In overleg met Tim is besloten, dat de vermelding CE-markering (of certificering) weggelaten wordt, omdat een apparaat überhaupt niet in de EU verkocht mag worden als het niet voldoet aan de CE-maatstaven. De vermelding voegt dus niets toe. Om over de juiste term maar te zwijgen (ik begrijp je uitleg hoor, Mtyn, correct!).

Joop

Detailing addict
22 jan 2017
18
70
Ik wilde een verlanglijst aanmaken op mijn mobiele telefoon. Toen viel mij het volgende op:

1642628052334.png

• Leuk
Reactions: Tim

Elva Chan

Creator of Bling
Medewerker
12 okt 2021
33
40
@Aficior Mijn vermoeden is dat dit deel van de tekst niet bij het product hoort. Dit lijkt meer te gaan om een omschrijving voor een teer- of ijzerverwijderaar etc. Deze voorschriften staan ook op de site van Nuke Guys onder hetzelfde product, misschien een copy/paste foutje? Ik heb het wel bij ze nagevraagd. Totdat ik hun reactie krijg laat ik het even zo staan.

• Leuk
Reactions: Tim

Fellow

Detailing guru
17 sep 2021
126
118
Ik heb geen spelfout gevonden, maar een fout in de werking van de site. Als dit bericht beter past in een ander topic dan hoor ik het graag.

Als ik de website via mijn Smartphone bezoek gaat er soms wat fout m.b.t. het toevoegen van producten aan de verlanglijst. Het euvel deed zich zojuist voor bij de Gyeon Q2M TireCleaner, maar ik heb het in de afgelopen maanden bij meer (maar zeker niet alle) producten gehad.

Wat er gebeurt: ik druk op het hartje om het product aan mijn verlanglijst toe te voegen. I.p.v. het pop-up scherm van de verlanglijst word ik vervolgens naar de 'mijn account' pagina doorgestuurd. Als ik dan weer op terug klik dan krijg ik (soms) opeens wel het verlanglijst pop-up scherm, waarna ik het product aan een specifieke lijst kan toewijzen.

Elva Chan

Creator of Bling
Medewerker
12 okt 2021
33
40
Ik heb geen spelfout gevonden, maar een fout in de werking van de site. Als dit bericht beter past in een ander topic dan hoor ik het graag.

Als ik de website via mijn Smartphone bezoek gaat er soms wat fout m.b.t. het toevoegen van producten aan de verlanglijst. Het euvel deed zich zojuist voor bij de Gyeon Q2M TireCleaner, maar ik heb het in de afgelopen maanden bij meer (maar zeker niet alle) producten gehad.

Wat er gebeurt: ik druk op het hartje om het product aan mijn verlanglijst toe te voegen. I.p.v. het pop-up scherm van de verlanglijst word ik vervolgens naar de 'mijn account' pagina doorgestuurd. Als ik dan weer op terug klik dan krijg ik (soms) opeens wel het verlanglijst pop-up scherm, waarna ik het product aan een specifieke lijst kan toewijzen.
We hebben het probleem ook geconstateerd, heel vervelend. We gaan ermee aan de slag, alleen vrees ik dat het nog wel ff zal duren voordat het opgelost is :worried:

• Leuk
Reactions: Fellow