• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tank motor polijsten?? Hoe??

PeteRR

Detailing rookie
14 apr 2009
25
2
Aangezien hier de echte 'pro's' zitten, zou ik wat info wel waarderen :-"

Een collega van mij heeft afgelopen weekend een doffe plek op zijn tank van de motor gekregen. Hij vermoed door de schurende werking van een tanktas en regenpak. (Ja, het regende...)

Op de tank is inderdaad op 'kruishoogte" een doffere plek ontstaan, daarnaast heeft hij uiteraard de nodige microkrasje van de sponswasbeurten.

Nu heb ik aangeboden hier eens met een polish en DAP overheen te gaan, maar bedacht me dat wanneer de lak al dof wordt van regen en leer, wat doet zo'n polish pad dan??

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Polishen met een SSR1/2, machinaal, handmatig? Of gewoon lekker boenen met de hand?? Ik wil de motor sowiezo het 5 stappenplan geven, maar hem dan wel weer afleveren zonder die doffe plek :roll

Wat raden jullie aan?
 
Wat ik van Stimpy hier las was dat honda op de motoren hele zachte lak heeft.
Je zou eerst met de hand kunnen doen, zien wat dat opleverd en dan machinaal kunnen gaan.
Gewoon heel fijn beginnen en steeds groffer gaan.
Een testspot dus.

Ik heb m'n motor ook al eens gedaan, als je dat wil gaan doen moet je iets kleinere pads hebben, 5,5 is voor sommige delen te groot vond ik persoonlijk.
Maar de tank kan er goed mee.

En op die plek op de tank heb ik hem ook altijd smerig, regenpak zal wel afgegeven hebben.
Dan zal die het ook wel aan de zijkant van de tank hebben.
 
Inderdaad, met Honda (motor)lak erg oppassen. Die is erg zacht, heel fijne middelen gebruiken. Bij mij werd het Menzerna Final Polish op een zwarte pad en daarna black hole van Poorboy's. De rest was min of meer te grof. Ik denk dat je met SSR1 op een witte pad of groene pad (ligt polishing) al een heel eind moet komen.
 
THNX voor de tips :)^

Ik heb mijn eigen CBR afgelopen vrijdag onder handen genomen en al ontdekt dat deze inderdaad met gewoon goed kleien, sealen met Meg's en de Natty's Paste Wax al bijna krasvrij is (is dan wel ook beter behandeld dan mijn vrouw het afgelopen jaar :-" ).

Het gaat nu om een Suzuki uit 2005, blauw/witte uitvoering.
Gisteravond bestelling nr. 2 de deur uit gedaan, met de PB SSR collectie en nog wat andere leuke goodies...... Gaat dus wel goedkomen denk ik!

Nooit gedacht dat poetsen verslavend zou worden :D
 
zou de tank er afhalen zodat je er gewoon goed bij kan
heb ik gedaan op een yamaha fj1200

DSCF0748.jpg

DSCF0749.jpg

DSCF0750.jpg