• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe de tank van een motorfiets polijsten?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Morgen ga ik de tank van een motor polijsten. Ik weet nog geen merk en/of type van de motor. De tank is gespoten. Ondanks dat ik al heel wat jaartjes auto's detail, heb ik nog nooit iets aan een motorfiets gedaan.

Zoals gezegd, ik heb kennis en kunde in huis voor het polijsten van auto's. Zijn er aandachtspunten die specifiek van toepassing zijn op het het polijsten van de tank van een motorfiets? Heeft er iemand tips voor mij?
 
De kennis heb je al, dus daar zal het niet aan liggen. :)

Ik heb zelf ook maar een paar motoren gedaan, maar opvallend was dat de lak zich goed liet corrigeren bij allen. De hardheid van de lak was dus geen punt, maar wel de lastige vormen. Kleine plates + pads en dingen als cones/balls zijn geen overbodige luxe. :)

Uiteraard zak je dingen gewoon moeten proberen. Zo ook bijv. de protector-sticker op de tank. Deze kon ik mer beleid ook polijsten.



Greeetz
 
Ja de sticker die vaak op de tank zit misschien even afplakken en apart doen met een mild polijstmiddel.

Dank voor het meedenken
 
Ja klopt, maar helaas die heb ik niet. Wel heb ik een DAP900 V2 met een kleine backingplate en bijpassende pads. De verschillende machines van Rupes staan op mijn verlanglijstje, maar ik ben volgend jaar pas weer jarig :-(
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
ik heb mijn kawa ook met een dap900 en een kleine backingplate even uit mij hoofd 80mm. ja als je geld zat hebt is de ibrid een mooie haha
stickers is heel afhankelijk. bij mij zaten de stickers onder de lak.
gewoon proberen rustig beginnen en dan kun je het vanuit daar opbouwen.
mijn combi was een gele pad met een polish al voldoende.
 
had het bij mijn vorige suzuki ook.. deze tank moest toen overgespote worden, dus kon ik t mooi late verwijdere
 
Destijds ook een motor behandeld en hiervan waren ook alle decals nagenoeg gespoten. Dat krijg je als de eigenaar in een schade herstel bedrijf werkt ;)
DSC_6472.JPG