• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tankautospuit Brandweer

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo mede Poetsers,

Afgelopen maand een mooie klus mogen klaren. Sinds kort ben ik begonnen na een aantal jaar Jeugdbrandweer als vrijwillige Manschap bij de veiligheidsregio. Als enthousiaste poetser zie je aan iedere auto natuurlijk wel wat maar er zat er eentje tussen die me toch wel een doorn in het oog was. Dus toestemming gevraagd 'om ze uit de brand' te helpen en dat mocht dus zo gezegd zo gedaan. Ik heb de auto simpel gepolijst met de excentrische machine en grove polijstpasta om de doffe lak weer op hoogglans te krijgen. Tevens had ik een vrijwilliger die me mee wilde helpen. Hij heeft de kunstof delen in de PVC kunstof coating gezet en de banden in de dressing. Het is geen uitgebreid verslag maar de foto's wilde ik jullie niet onthouden. Dit resultaat is behaald na een simpele wasbeurt en polijsten. Wel afgesloten met een Hard Wax om bluswater en roet af te stoten.

Tenslotte is deze klus geheel pro-deo gedaan dus vandaar dat het een simpele 'Poetsbeurt betreft'

Aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden... De picca's
IMG_4680.jpeg


IMG_4681.jpeg


IMG_4684.jpeg


IMG_4687.jpeg


IMG_4688.jpeg


IMG_4691.jpeg


IMG_4694.jpeg


IMG_4695.jpeg
 
De binnenkant mocht ik mijn vingers niet aan 'Branden'.. Al moet ik zeggen op een beetje cleanen na is daar ook weinig resultaat op te boeken. Alles is leer en hard plastic.
 
@RoyBa leuk mini project en mooi dat je dit wilt en mag delen met ons. Weer eens iets totaal anders.

Ik ben toch nieuwsgierig hoe de bestickering reageerde op het polijsten. Met name op de deur waarop brandweer ijsselland Kampen staat. Kon je nog 'krassen' erop ontdekken van de korrel van het polijstmiddel. Je gaf aan dat je een grove pasta had gebruikt.

Gr Martijn
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
@RoyBa leuk mini project en mooi dat je dit wilt en mag delen met ons. Weer eens iets totaal anders.

Ik ben toch nieuwsgierig hoe de bestickering reageerde op het polijsten. Met name op de deur waarop brandweer ijsselland Kampen staat. Kon je nog 'krassen' erop ontdekken van de korrel van het polijstmiddel. Je gaf aan dat je een grove pasta had gebruikt.

Gr Martijn
Opzich viel het mee en zie je geen krassen in de lak het is zeg maar geen compound wat echt krassen op levert. De grovere pasta vermaalde zich prima op de verweerde lak. De stickers gingen eigenlijk prima op de 'al' gebarsten sticker "Kampen" na op het achter portier die verpulverde toch wel wat dus die heb ik ook vervolgens maar gelaten voor wat het was. Verder is het netjes geworden een stuk beter dat het was. Achja was een leuke job om met zo min mogelijk moeite een leuk resultaat te behalen.
 
inmiddels staat de opvolger al klaar om in januari uitgeleverd te worden.. De huidige 1431 heeft zijn laatste half jaar glansrijk door gebracht maar word hierna gebruikt voor opleidingen en de jeugdbrandweer. Dus ik blijf wel eer van mijn werk houden en zal hem in de toekomst nog regelmatig tegenkomen;)

De opvolger zal ik over een aantal jaar ook maar eens onderhanden moeten nemen... Alhoewel dit rood met een blanke lak finish is en niet meer de unilak die op de huidige Tankautospuit zit.

04545697-3c7c-4a0a-8bf6-a6ae78d5d552.JPG
16fd944d-982e-467e-9a6e-e630fb99b6d3.JPG
e05d9016-7b69-4e31-b16f-529f5cb93552.JPG