• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tast Spray & Wipe van Poorboy's je wax aan bij regelmatig gebruik? En APC is dat veilig voor wax

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Een paar vraagjes :
1-Ik gebruik regelmatig spray & wipe van Poorboys om vlekken .(waterdruppes,kalkvlekken na het wassen) of vuil te verwijderen.
Mijn vraag: Tast de Spray & wipe van Poorboys de Wax laag niet aan als je het teveel doet ???
2-En als je een APC gebruikt op hardnekkige vlekken blijft de Waxlaag dan ook nog goed?
3-Wat is een goedkope (mengverhouding) APC

gr

- 1 S&W tast geen wax aan. Maar stel je zelf de vraag: waarom zou je teveel gebruiken?
- 2 APC kan in te zware verhouding inderdaad je wax aantasten
- 3 voor hele lichte vervuiling 1:15, 1:20, of hoger, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Voor het ontvetten van bumpers, banden, wielkasten en sponningen gebruik ik meestal de PB Apc 1:5, voor binnenin zou ik inderdaad ook naar 1:20 of hoger gaan.

verkeerde plek voor je vraag; dit is een sectie vh forum waar tests/reviews worden geplaatst.

Welke APC, die van Meg's is wat minder sterk dan die van PB.
Ik ga bij die van Meg's niet verder dan 1:9 anders vind ik het veredeld water. Heb die van PB niet maar daar zou ik bij 1:15 toch ook wel gaan stoppen ( persoonlijk )
Zou voor de banden Super Degreaser pakken, werkt toch net even wat beter dan APC ( n.a.v. stukje van Stofke )

Spray & Wipe kan je vrijwel alles mee doen, met Spray & Gloss minder.

+ Voor het reinigen van zwaarder vervuilde oppervlakken raden we Spray & Wipe Waterless Wash aan.

Ik heb Spray & Wipe altijd in de auto liggen. Als er een klodder vogelpoep op mijn auto komt dan neem ik altijd de Spray & Wipe om dit snel te reinigen of als ik bij het tanken benzine mors,etc gebruik ik het ook.
Ook maak ik mijn ruiten altijd schoon met Spray & Wipe. Al met al gebruik ik het erg veel.
Ook als ik mij auto gewassen heb en er Kalk druppels achter blijven pak ik weer de fles "Sray & Wipe.
Voor extra glans gebruik ik zo nu en dan de PB Quick Detailer.

Ik weet niet of Spray & Gloss een alternatief is voor dit alles, ik heb het althans nog niet in mijn verzameling

Ik hoor graag nog tips als ik het verkeerd doe.....:weetniet

Spray & Wipe Waterless Wash ...............ken ik niet !!!

gr