• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Te veel info, combinatie polish/glaze mogelijk?

Royce

Detailing trainee
12 feb 2010
8
47
Er staat zoveel info op dit forum dat ik het niet helemaal meer volg..
Veel stappenplannen zijn duidelijk, maar niet alle producten sluiten er op aan.

wekelijks:
- wassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- detailen met Poorboys World - Spray and Wipe

maandelijks:
- wassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- waxen met Poorboys World - Natty's Paste Wax
- detailen met Poorboys World - Spray and Wipe

Nu wil ik een half-jaarlijkse behandeling toevoegen. (Touran met zwarte lak)
- wassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- kleien met Poorboys World Poly - Elastic Clay
- polish/glaze met Poorboys World Black Hole
- sealen met Poorboys World - EXP Pure Sealant
- waxen met Poorboys World - Natty's Paste Wax
- detailen met Poorboys World - Spray and Wipe

Vragen:
1. Kan ik bij maandelijkse beurten het kleien toevoegen, of dien ik dan ook meteen met Glaze aan de gang te gaan om weer te
vullen? Is het dus verstandig om de wax direct na het kleien te gebruiken. Van kleien wordt het toch alleen extra schoon?
2. Half-jaarlijks. Ik lees her en der dat de Black Hole ook een cleaner bevat, 2 stappen in één dus polish/glaze, klopt dit?
Sommige topics spreken elkaar tegen. Of dien ik na het kleien eerst een polish als 'Poorboys World Professional Polish'
toe te passen voordat de Black Hole erop gaat? Of een SSR serie? (al weet ik niet welke graad..)
3. Natty's kan op EX-P toch? Aangezien de wax geen cleaners bevat..
4. Is Black Hole ook op een antraciete/onker grijze lak toe te passen?
 
1. Kleien zal je wax gaan strippen. Misschien niet helemaal, maar je zult niet veel overhouden.
2. Black Hole met een cleaner? Ik dacht van niet.
3. Natty's kan prima over EX-P
4. Black Hole is juist voor donkerdere lakken
 
1. Kan ik bij maandelijkse beurten het kleien toevoegen, of dien ik dan ook meteen met Glaze aan de gang te gaan om weer te
vullen? Is het dus verstandig om de wax direct na het kleien te gebruiken. Van kleien wordt het toch alleen extra schoon?
Zou ik niet doen, klei maakt inderdaad extra schoon, maar er KAN ook marring optreden...

2. Half-jaarlijks. Ik lees her en der dat de Black Hole ook een cleaner bevat, 2 stappen in één dus polish/glaze, klopt dit?
ja en nee, ik zou BH alleen als glaze gebruiken :cool:
Sommige topics spreken elkaar tegen. Of dien ik na het kleien eerst een polish als 'Poorboys World Professional Polish'
toe te passen voordat de Black Hole erop gaat? Of een SSR serie? (al weet ik niet welke graad..)
prof. polish, óf SSR1 (ga er ff vanuit dat je handmatig detailt?)

3. Natty's kan op EX-P toch? Aangezien de wax geen cleaners bevat..
jazeker!

4. Is Black Hole ook op een antraciete/onker grijze lak toe te passen?
Jazeker!
 
Mmm.. kleien cleant dus meer dan ik had verwacht.

Mijn stappenplan dus gewoon laten voor wat het is begrijp ik, alleen bij de half-jaarlijkse cleanbeurt een polish toevoegen na het kleien.
Binnenkort maar eens aan beginnen.

En ja.. ik doe alles met de hand! Mochten er nog andere tips zijn die ik over het hoofd zie, dan hoor ik het wel!
 
volgens de omschrijvingen hebben de poorboys polish with carnauba blue en sealent ook een glaze toevoeging.

Heb er zelf geen ervaring mee ook niet vaak gelezen op het forum maar als je het (polish en glaze) in dezelfde tijd wil doen zou dit een optie kunnen zijn.
 
Kijk, dit soort middelen zoek ik dus aangezien ik alles met de hand doe..

Ik wil inderdaad een polish en glaze tegelijkertijd uitvoeren.. zie in de beschijvingen hier in de shop geen 'glaze' staan, maar meteen een sealant of wax.. wordt er dan niet geglazed? Of wordt er niet genoeg gepolished?

Mocht het toch die glaze-functie hebben dan kan ik dit dus na het kleien gebruiken volgens mij.
 
@Soepergrover

Vreemd dat de gewone Lime Prime er niet onder staat, dat is toch zeker ook een glaze.

Lime Prime
 
Need for speed heeft 1 nadeel: het krijt als een gek. Oppassen met naden e.d. het droogt wit op en laat zich moeilijk verwijderen. Mijn kameraad had het gebruikt op zijn C5, en die wagen heeft wat steenslag putjes, en die zijn nu zeer goed zichtbaar na de NFS behandeling.