Weer een Team-Up van Dennis121 en mij (waarom eigenlijk 121 in je naam?)
Zaterdag 18 september stonden 2 auto's op het programma. Een Renault Megane Grand Tour uit 2005 en een Toyota Corolla uit 1998. Ik had er een hard hoofd in om beide auto's in 1 dag te kunnen doen...
De Renault Megane was net een weekje in handen van een vriend van mij. Ik heb de auto even gezien tijdens een verjaardag en hij zat 'echt goed in de lak' volgens m'n vriend. Ik ben dan altijd een beetje terughoudend.
De Corolla is van de broer van zijn vriendin. De vriendin haar ouders hebben en boerderij en een schuur waar we konden werken, ideaal dus!
Tijdens het lezen van deze show-off moet je je wanen in een boerderij waar de geur van de mest rijkelijk aanwezig is. Voor de westerlingen onder ons is dit misschien moeilijk voor te stellen, maar probeer het toch maar.
Sfeer impressie:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
http://www.koeknuffelen.nl/
De schuur met machines
Zo hebben we ze geparkeerd
Viel soms nog niet mee als er een auto uit moest.
Of we deze velgen ook nog even wilden behandelen
Goed we zijn zaterdag om 9.30 uur begonnen met wassen van de auto's. Eerst heb ik Dennis opgehaald van het station in Coevorden. Daar stond hij in een bruine Opel Corsa (bouwjaar onbekend), met ovale wielen. Deze auto as niet meer geschikt om grote afstanden te overbruggen. Bovendien was de Qashqai waar ik in reed helemaal afgeladen met detailspullen.
We hebben beide auto's gefoamed met Valet Pro Snow Combo, gewassen met Dodo's Born To Be Mild, samen met een washmitt van Carrand die niet meer in het assortiment zit en een The Bone spons van Dennis.
Foamen en wassen
Tijdens het wassen kwamen al een paar krasjes te voorschijn en bleek de autos met een goede krasje-verdwijnt-als-sneeuw-voor-de-zon-middel behandeld te zijn. Nat het afdrogen met de Delirium en de PB Waffle Weave Drying Towel zijn de autos de schuur in gereden en hebben we al onze meuk uitgepakt. De rest van de spullen stond nog buiten.
Mijn kameraad hielp ook mee en dat was maar goed ook...
We zijn direct begonnen met kleien van beide auto's, er kwam ontzettend veel rommel af. Ik had mijn stukje PB klei helemaal zwart (was net nieuw en dat vond ik best wel zonde).
Aan de Renault kon je zien dat het een leasebak was geweest, er zaten echt veel swirls op en ook aardig wat andere krassen.
Omdat mijn kameraad ook mee wilde helpen hebben Dennis en ik veel aanhem zitten uitleggen. Toen we begonnen met polijsten is hij vast begonnen met het uitzuigen en reinigen van het interieur van de Corolla met de extractor. Hij vond het een geweldige machine. Want ook toen ik de Renault voor het eerst zag gaf hij aan dat het interieur echt goed schoon was... weer heb ik me in moeten houden. Er kwam ontzettend veel drap uit. De bekelding van de Toyota werd zelfs weer blauw/antraciet i.p.v. zwart
Jaja zet ze maar aan het werk
We hebben een testspot op de motorkap gedaan en uiteindelijk zijn we toch uitgekomen bij Inizo op een paars wolletje. Omdat we krap in tijd zaten (op zondag mag er op de boerderij niet gewerkt worden) hebben we besloten af te bouwen met Finale op wit
Stoffen niet te zuinig
Gedurende de dag werden we goed verzorgt, de catering had patat, kroketten en frikandellen voor ons, evenals broodjes ham en kaas, eiersalade en lekkere zelfgemaakt luxe cake
Dat geeft je echt genoeg energie om door te gaan. Rond 19 uur is Dennis naar het station gebracht om te werken en ben ik doorgegaan met detailen. Ik werd later opgebeld dat Dennis zijn sleutel van de auto verloren had en hij 8 km moest lopen... we gaan hier maar niet te diep op in :-"
Ik ben begonnen met het zoeken naar een goede combinatie voor de Toyota motorkap. Het was inmiddels al donker en de bouwlampen stonden lekker op de auto te schijnen (heerlijk zo'n schuur). Rond 9 uur was ik nog lang niet klaar. Na lang overleg is besloten om zondag toch maar door te gaan
De volgende morgen zijn we om 9.30 verder gegaan. De Toyota hebben we ook aangepakt met Inizo + paars wolletje en gefinished met wit op finale.
Lange kras voor
Na (met de neus erop zie je hem nog, maar vanaf een meter afstand kon niemand hem meer aanwijzen :-")
Voor
"
Na
ik durfde er niet verder op te gaan na 4 hits met inizo op paars
Daarna de auto's in de blackhole gezet en de Natty's aangebracht.
Resultaat:
Reflectie
Conclusie en overdenking :
Rond 14.00 uur waren we klaar. Nog een paar foto's gemaakt en daarna snel naar huis gereden want daar stond een roze motorkap op ons te wachten + een persoon die graag wilde zien hoe het polijsten in zijn werk ging.
Het waren 2 dagen hard werken, heb nog 2 dagen met spierpijn rond gelopen. Ik weet wel dat ik nevr nooti meer 2 auto's op 1 dag probeer te doen. Ik zat helemaal vol qua planning omdat ik komende week geopereerd wordt en het detailseizoen voor mij dan voorbij is. Je gaat dan proppen en dat komt de beschikbare tijd niet ten goede.
Vragen:
Er zitten nog wel krasjes (rechte krassen, geen swirls) in de Toyota die je zelf met 2 hit Inizo en paars wolletje niet weg krijgt. Heeft de Toyota zulke harde lak?
Moet je hiervoor een rotary hebben om meer resultaat te behalen?
Ik vond het geen prettige auto om te doen, ik wil graag een strak resultaat leveren, door tijdsgebrek is het er niet van gekomen.
Zaterdag 18 september stonden 2 auto's op het programma. Een Renault Megane Grand Tour uit 2005 en een Toyota Corolla uit 1998. Ik had er een hard hoofd in om beide auto's in 1 dag te kunnen doen...
De Renault Megane was net een weekje in handen van een vriend van mij. Ik heb de auto even gezien tijdens een verjaardag en hij zat 'echt goed in de lak' volgens m'n vriend. Ik ben dan altijd een beetje terughoudend.
De Corolla is van de broer van zijn vriendin. De vriendin haar ouders hebben en boerderij en een schuur waar we konden werken, ideaal dus!
Tijdens het lezen van deze show-off moet je je wanen in een boerderij waar de geur van de mest rijkelijk aanwezig is. Voor de westerlingen onder ons is dit misschien moeilijk voor te stellen, maar probeer het toch maar.
Sfeer impressie:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
http://www.koeknuffelen.nl/
De schuur met machines
Zo hebben we ze geparkeerd
Viel soms nog niet mee als er een auto uit moest.
Of we deze velgen ook nog even wilden behandelen
Goed we zijn zaterdag om 9.30 uur begonnen met wassen van de auto's. Eerst heb ik Dennis opgehaald van het station in Coevorden. Daar stond hij in een bruine Opel Corsa (bouwjaar onbekend), met ovale wielen. Deze auto as niet meer geschikt om grote afstanden te overbruggen. Bovendien was de Qashqai waar ik in reed helemaal afgeladen met detailspullen.
We hebben beide auto's gefoamed met Valet Pro Snow Combo, gewassen met Dodo's Born To Be Mild, samen met een washmitt van Carrand die niet meer in het assortiment zit en een The Bone spons van Dennis.
Foamen en wassen
Tijdens het wassen kwamen al een paar krasjes te voorschijn en bleek de autos met een goede krasje-verdwijnt-als-sneeuw-voor-de-zon-middel behandeld te zijn. Nat het afdrogen met de Delirium en de PB Waffle Weave Drying Towel zijn de autos de schuur in gereden en hebben we al onze meuk uitgepakt. De rest van de spullen stond nog buiten.
Mijn kameraad hielp ook mee en dat was maar goed ook...
We zijn direct begonnen met kleien van beide auto's, er kwam ontzettend veel rommel af. Ik had mijn stukje PB klei helemaal zwart (was net nieuw en dat vond ik best wel zonde).
Aan de Renault kon je zien dat het een leasebak was geweest, er zaten echt veel swirls op en ook aardig wat andere krassen.
Omdat mijn kameraad ook mee wilde helpen hebben Dennis en ik veel aanhem zitten uitleggen. Toen we begonnen met polijsten is hij vast begonnen met het uitzuigen en reinigen van het interieur van de Corolla met de extractor. Hij vond het een geweldige machine. Want ook toen ik de Renault voor het eerst zag gaf hij aan dat het interieur echt goed schoon was... weer heb ik me in moeten houden. Er kwam ontzettend veel drap uit. De bekelding van de Toyota werd zelfs weer blauw/antraciet i.p.v. zwart
Jaja zet ze maar aan het werk
We hebben een testspot op de motorkap gedaan en uiteindelijk zijn we toch uitgekomen bij Inizo op een paars wolletje. Omdat we krap in tijd zaten (op zondag mag er op de boerderij niet gewerkt worden) hebben we besloten af te bouwen met Finale op wit
Stoffen niet te zuinig
Gedurende de dag werden we goed verzorgt, de catering had patat, kroketten en frikandellen voor ons, evenals broodjes ham en kaas, eiersalade en lekkere zelfgemaakt luxe cake
Dat geeft je echt genoeg energie om door te gaan. Rond 19 uur is Dennis naar het station gebracht om te werken en ben ik doorgegaan met detailen. Ik werd later opgebeld dat Dennis zijn sleutel van de auto verloren had en hij 8 km moest lopen... we gaan hier maar niet te diep op in :-"
Ik ben begonnen met het zoeken naar een goede combinatie voor de Toyota motorkap. Het was inmiddels al donker en de bouwlampen stonden lekker op de auto te schijnen (heerlijk zo'n schuur). Rond 9 uur was ik nog lang niet klaar. Na lang overleg is besloten om zondag toch maar door te gaan
De volgende morgen zijn we om 9.30 verder gegaan. De Toyota hebben we ook aangepakt met Inizo + paars wolletje en gefinished met wit op finale.
Lange kras voor
Na (met de neus erop zie je hem nog, maar vanaf een meter afstand kon niemand hem meer aanwijzen :-")
Voor
Na
ik durfde er niet verder op te gaan na 4 hits met inizo op paars
Daarna de auto's in de blackhole gezet en de Natty's aangebracht.
Resultaat:
Reflectie
Conclusie en overdenking :
Rond 14.00 uur waren we klaar. Nog een paar foto's gemaakt en daarna snel naar huis gereden want daar stond een roze motorkap op ons te wachten + een persoon die graag wilde zien hoe het polijsten in zijn werk ging.
Het waren 2 dagen hard werken, heb nog 2 dagen met spierpijn rond gelopen. Ik weet wel dat ik nevr nooti meer 2 auto's op 1 dag probeer te doen. Ik zat helemaal vol qua planning omdat ik komende week geopereerd wordt en het detailseizoen voor mij dan voorbij is. Je gaat dan proppen en dat komt de beschikbare tijd niet ten goede.
Vragen:
Er zitten nog wel krasjes (rechte krassen, geen swirls) in de Toyota die je zelf met 2 hit Inizo en paars wolletje niet weg krijgt. Heeft de Toyota zulke harde lak?
Moet je hiervoor een rotary hebben om meer resultaat te behalen?
Ik vond het geen prettige auto om te doen, ik wil graag een strak resultaat leveren, door tijdsgebrek is het er niet van gekomen.