• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team up, polo 6r 1.2TSI

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Zo, ik heb nog vakantie, dus een hoop auto's op de planning, samen met "hoeij" die ook op het forum actief is maar niet zoveel post de auto van zijn pa gedaan vandaag, morgen gaan onze eigen auto's er weer aan geloven, maar dat volgt later.

Vanmorgen dus vroeg uit de veren door de polo, auto is 1 jaar oud en heeft inmiddels toch wel een en ander meegemaakt aan krasstraten boodschappentassen vogelsch^&t etc.

Omdat de auto al gewassen was hiervoor in de plaats een bakkie koffie gedaan. Daarna begonnen met kleien, met 2 man is zo'n auto zo gedaan eerlijk gezegd, de deuren waren het ergst, horizontale delen vielen erg mee.

Daarna de auto afplakken:
P1030875.webp

Daarna geprobeerd wat lakdefecten op de foto te zetten, maar hiervoor moet ik toch nog eens een cursus gaan volgen, want het blijft erg lastig, zelfs bij een zwarte...

De motorkap:
P1030870.webp

P1030871.webp

De achterbumper waar flink wat boodschappen overheen geschuurd hebben:
P1030872.webp

P1030873.webp

Daarna op de motorkap waar een dikke vogelstront zat testspot gedaan, mezzo op oranje gaf een verbluffend resultaat, alleen de contouren van de vogelstront bleef je zien, hier bood de paarse wol met inizio forza uitkomst, uiteindelijk bleek dus de gehele auto op mezzo met oranje en finale op zwart een prima combi. Ergere plekken en de achterbumper hebben een aantal behandelingen gehad met het wolletje en forza, waarna de hiervoor genoemde producten.

Omdat het met allemaal die letters op de achterklep zo moelijk schoonmaakt, deze maar gelijk verwijderd:
P1030883.webp

nog wat lijmresten:
P1030885.webp

Daarna hel lakwerk afgemaakt en in de blackhole gezet, waarna afgetopt met de natty's wax:
P1030892.webp

in de tussentijd wat vlamtosti's en koffie gescoord, en de zomervelgen die er weer opmoesten met iron x schoongemaakt, ik ben helemaal om, wat een top spul..
P1030893.webp

P1030894.webp

P1030895.webp

Daarna de ramen verder afgedaan/sponningen ed schoongemaakt, en de velgen etc klaar gezet voor de wissel:
P1030897.webp

Tijdens de velgenwissel de wielkasten schoongemaakt met apc en de banden met autoglym tyre gel behandeld, en dan natuurlijk het eindresultaat, lak is weer voor 95% strak, kan nog beter, maar omdat we op voorhand weten dat er niet altijd even zuinig gewassen wordt, is het tijdtechnisch niet interessant de auto strakker te maken. Wil niet zeggen dat we verbaasd waren over het behaalde resultaat, auto ziet er stukken beter uit dan toen hij werd afgeleverd, zwart blijft toch de kleur om te poetsen...

P1030908.webp

onze hoeij die het druk heeft op de achtergrond:
P1030906.webp

P1030905.webp

P1030900.webp

en de achterbumper welke weer 100% strak is:
P1030898.webp

en dan een nicknameless met onze best functionerende all in one cleaner :lol
P1030912.webp

Dank voor het lezen allemaal, wij beginnen morgen aan de audi's...

emiel10 zei:
Daarna geprobeerd wat lakdefecten op de foto te zetten, maar hiervoor moet ik toch nog eens een cursus gaan volgen, want het blijft erg lastig, zelfs bij een zwarte...
Erg bescheiden want volgens mij zijn de defecten prima te zien op de foto's! Ik mis alleen nog een swirl shot :-b

De Polo staat er weer netjes bij met een dikke gloss. Tis trouwens een 6r geen 8r :idee

prachtig hoor, blijft een moeilijke kleur dat zwart. maar als je het goed aanpakt........ Dan heb je wel eer van je werk he!:party

Is inderdaad een 6r, heb het veranderd... Viel ons ook niks tegen met detailen, zijn er om 9 uur mee begonnen en om 1400 waren we klaar met eten tussendoor...

Hebben jullie nog een tussenstap gedaan?Of in één keer met mezzo met een oranje pad naar finale met een zwarte pad?De auto ziet er weer tip top uit.

we hebben geen tussenstap meer gemaakt, na mezzo op oranje gelijk door met finale op zwart, mezzo op wit voegde niks meer toe, hier heb ik overigens net een topic over geopend, ben bij mij eigen auto nu bezig met forza en wol, maar zie daarna niks meer in de lak, zou dus ook doorkunnen naar finale, alleen spreekt dit mijn gevoel zo tegen..

Ja ja... Daar is ie dan, lees veel maar post wat minder... :-" Maare, geslaagd team-upje en toch blij dat pap me wilde volgen in de keuze voor Black Magic Pareleffect... Auto ziet er erg nice uit.. En nu er maar opletten dat ie er wat zuiniger mee word....!!:|~* En die blackHole doet echt zijn werk op deze lak!

Blijft een Haags-Groen-Geel-tje op een zwart achtergrondje ( helaas met zoals altijd Ajax weer bovenop, hehe )

Die IronX kan je dat zo vaak gebruiken als je wilt, op je velgen en je auto lak?
Of kan het slecht zijn voor de lak? Het ziet er agressief uit. Maar heb het nooit gebruikt verder..