• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

TechnoTep bekleding vraagje(s).

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Ik zit met enkele vragen omtrent de dashboard bekleding van mijn wagen. Het gaat hier om TechnoTep bekleding, op welke manier kan ik deze reinigen, onderhouden, beschermen ? Het is een soort imitatie-nubuck, dus het lijkt me een delicaat goedje.

Blijkbaar verwacht je in 24 uur een passend antwoord, geef de mensen ook nog even de tijd om wat info bij elkaar te sprokkelen om je bij te staan ;)
Standaard vragen e.d. rollen zo van de band maar dit is even andere koek, zeker omdat je delicaat goedje meld is men meteen al niet zo happig om info te geven .... zal maar net niet de juiste zijn :(
Maar goed, Eelco die doet het 1 en ander qua interieur wellicht dat je hem even het beste kan benaderen, kans is groter dat hij er wat meer verstand van heeft en je kan helpen

No problem, MK, ben inderdaad een beetje ongeduldig...... is niet alleen vrouwelijke ondeugd dus....;)

Als er geen vlekken inzitten, gewoon afnemen met een licht vochtige doek. Anders eventueel met een fel verdunde apc (1/20).
Heb je eventueel foto's van je dashboard, dat gaat velen al een beter idee geven wat het juist is dat erop zit.

Dit matriaal gaat het denk ik om:

essai-rcz-thp-156-030.webp

Lijkt net een soort leder.

Denk dat het beste is: APC 1:20 en daarna Natural Look. Kun je niet verkeerd meegaan.

Als er geen verkleuring of uitdroging aanwezig is zou ik apc en natural look achterwegen laten. Gewoon het stof wegnemen, meer niet. Het lijkt inderdaad een stof/leder/nubuck achtig iets, geen idee hoe natural look daarop gaat reageren.

//edit: hetgeen ik over deze bekleding vind is dat het nubuck is, dus enkel proper maken met een vochtige doek. Niets anders.