• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teer plekjes op velg

Gum

Detailing rookie
15 mrt 2010
70
7
58
Ik heb zojuist mijn velgen, die ik in de PB wheelsealant heb staan, gewassen.
Nu kom ik op enkele plekjes nog een paar teerspettertjes tegen die er met normaal wassen niet af krijg.
Vervolgens heb ik het met PB wipe and spray geprobeerd maar ook daar krijg ik er niet alles mee vanaf.
Ik heb nog wel een velgenreiniger vd Lidl staan maar deze durf ik eigenlijk niet te gebruiken omdat daarmee waarschijnlijk de was laag wordt aangetast.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen zonder de waslaag aan te tasten?
 
Kleien.
Heb het gisteren ook nog gedaan op de velgen van mijn Leon.
Enige wat je nog kan doen.
Helaas zul je dan wel opnieuw moeten waxen.:confused:
 
Eerst met klei proberen te verwijderen en als dat niet "aggresief" genoeg is dan kun je met een teer verwijderaar aan de slag

Deze bijv : https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Intensive_Tar_Remover_325ml_10596_100140
 
Ik was er al een beetje bang voor dat het niet te doen zou zijn zonder de waslaag aan te tasten.
 
Word gummen met klei en daarna weer wax.
Alles wat er er nu op doet om die spetters weg te krijgen gaan je waxlaag aantasten.
Of even zo laten voor wat het is en later tijdstip het stappenplan doen of als je er nu teveel aan ergert linea recta doen.

Lidl velgenreiniger zou je kunnen verdunnen omdat anders echt wel te zuur is en alles weghapt :(
 
Bedankt voor alle tips.
Ik laat het nu even voor wat het is en ga hier zodra ik wat meer tijd heb mee aan de slag.
Ik heb helaas alleen nog geen oud stuk klei liggen. Heb gisteren n.l. pas een nieuwe bestelling gedaan waarbij ik m'n eerste stuk poorboys klei heb aangeschaft. Het lijkt mij een beetje zonde om voor de velgen meteen met nieuwe klei aan de gang te gaan.
 
Stukje afknabbelen en apart houden in een zakje met naam er op ( kan je nooit de vergissing maken om velgenklei op de lak de doen :) )
( je hebt niet zoveel nodig voor de velgen )
 
mk-us zei:
Stukje afknabbelen en apart houden in een zakje met naam er op ( kan je nooit de vergissing maken om velgenklei op de lak de doen :) )
( je hebt niet zoveel nodig voor de velgen )

Hoe groot zou je dat 'pannekoekje' dan maken? Iets van 4-5 cm?
 
Ik heb vorige week met zo'n klein stukje( doorsnee 4/5cm) 4 velgen gedaan( nu waren die niet heel smerig)
 
Schijnt heel te goed werken, maar ook daar een kleine notatie: indien schoon dan kan je de volgende keer gewoon met sopje en is het gebruik van een velgenreiniger overbodig ;)
 
D-J zei:
Volgende keer met Billberry:heart_eyes: wassen!!! Gaat zo goed:party:

Dit zegt mij even niets. Ik kan het in de carclean webshop ook niet vinden.

D-J zei:
Schijnt heel te goed werken, maar ook daar een kleine notatie: indien schoon dan kan je de volgende keer gewoon met sopje en is het gebruik van een velgenreiniger overbodig

Doordat ik de velgen al in de wheelsealant heb staan had ik eigenlijk gedacht dat ik hiermee geen problemen meer zou hebben. Ik moet overigens wel zeggen dat op onze andere auto de teerspetters helemaal niet met alleen wassen te verwijderen zijn (velgen van die auto staan niet in de wheelsealant)
 
Klopt, is tijdelijk even slecht leverbaar.
Geen paniek .... als ik CC mag geloven ( en dat doe ik ), dan komt het helemaal goed !
 
Komt terug in de webshop zodra het product weer op voorraad is, het is nu even offline omdat het product uitverkocht is.

Meer info : http://www.valetpro.co.uk/Products/Exterior-Cleaners/1128-/Bilberry-Safe-Wheel-Cleaner-5L
 
Zo jullie zijn snel met antwoorden!
Ik hebben even op de weblink gekeken en het klinkt inderdaad veel belovend.
Ik wacht geduldig af.$$)

p.s. : In hoeverre is dit product schadelijk voor de waslaag?
 
Zoals eerder gezegd.. alle velgenreinigers zullen de waxlaag verwijderen. Uiteraard is dat afhankelijk van de concentratie velgenreiniger die je gebruikt.

Als je velgenwax aangebracht hebt, is de beste methode om de velgen gewoon met shampoo te wassen. Het vuil heckt niet/minder door de velgenwax waardoor je dus geen velgenreiniger nodig hebt. Als je velg niet schoon wordt met shampoo dan zul je de velgenwax opnieuw moeten aanbrengen.

Lees ook even dit topic door: https://forum.Carclean.com/cc_postst5752/Waarmee-kan-ik-Wheelwax-toppen.aspx
 
Ok, bedankt voor de info. Dat topic had ik nog niet gezien.
Ik heb mijn velgen overigens van 2 lagen wheelsealant voorzien.
 
Ik heb vorige week de zomerbanden van mijn vader gewassen en gewaxd, daar zaten ook teervlekken op, wat mij erg heeft geholpen was een doekje met wat wasbenzine...

Eerst gewassen, toen PB wheel cleaner, paar vlekken (erg makkelijk) verwijderd met wasbenzine, gekleid, weer gewasen en in de NXT gezet. Super resultaat!

Mijn tip is dus: wasbenzine.
 
WD-40 doet het ook zeker weten goed.
Even opspuiten, laten inwerken en je veegt het zo af.
Is ook veiliger als wasbenzine.:party: