• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teflon behandelde lak

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Binnenkort ga ik waarschijnlijk een auto doen (kleien, polijsten, prewax,wax) die een jaar geleden een Teflon behandeling heeft gehad. Ik begreep dat het effect van de teflon al wat weg was maar hoe krijg ik het volledig eraf voordat ik er een waxje (ibrido) op zet ? Is kleien, polijsten en prewax genoeg ?

Lijkt me sterk dat een auto met teflon is behandeld, teflon hecht pas bij 327 graden ... ik neem aan dat een dealer of poetsbedrijf geen oven heeft staan om het er even op te bakken ... :-"
Zal wel weer een marketing prietpraatje van de dealer zijn geweest om z'n zakken te vullen.

Gewoon wassen met een overdosis shampoo, kleien, polijsten en waxen.

Is geen prietpraatje maar ze bedoelen een sealant met PTFE erin. De scheikundige naam voor Teflon. We hebben ook Turtle Wax met PTFE en Swissvax Shield heeft ook PTFE om maar even 2 uitersten te noemen qua prijs/kwaliteit.

1 keer raden welke in NIET heb :lol
25072012018.webp

Als ik de "internationale" discussies mag geloven helpt de PTFE de applicatie van het product en voegt dus niets toe aan de duurzaamheid. Vanuit die optiek bezien heeft Patrick gelijk als hij zegt dat een "teflon" coating niet aan te brengen is op een traditionele lak.