• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teflon laag aanbrengen die een jaar blijft zitten, kan dat?

e60pro

Detailing rookie
22 nov 2011
51
0
Ik ben nog niet geslaagd in een goed product uit te zoeken en aan te schaffen.

Zo belande ik vandaag bij een poetsbedrijf met de vraag wat ik het beste kon nemen en doen.
Lak cleaner, kleien, sealer of wax??

Kwam die kerel met weer een nieuwe verhaal Teflon! ik had er nog nooit van gehoord maar volgens hem was dat verweg de beste optie.
Gewoon eerst goed cleanen met de klei en dan in de teflon smeren met één of ander sponsje met daarin een zakje teflon wat je dan weer lek moest prikken ofzo.
Het sponsje kost 35 euro en als ik de beste man mag geloven heb je dan een jaar lang bescherming op je auto en hecht niets er meer op, geen water geen vuil niks.

Wat zijn de meningen hier over teflon?
Want zit er niet op te wachten dat ik nu een hele dag bezig ben en dan achteraf te horen krijg dat ik het beter niet had kunnen doen omdat je bijvoorbeeld over teflon geen waxlaag meer aan kan brengen ofzo en daarom een mindere glans hebt.

Ik ken het product waarover je het hebt niet maar het verhaal met het sponsje dat je moet lek prikken doet mij enigzins [topic=9195]hier[/topic] aan denken...:-/

Wat teflon betreft...iemand zal hier vast beter kunnen op antwoorden maar er staat mij iets bij dat teflon zich pas zou hechten bij een enorm hoge temperatuur....:weetniet

Teflon kan pas hechten op hoge temperatuur, op normale temperaturen kan het dus niet hechten en kan het geen duurzame bescherming geven. Wél zorgt het voor kortere tijd ervoor dat weinig tot niets zich kan hechten aan de lak en dat werkt wel goed.

Swissvax Shield is een goed voorbeeld hiervan en heeft een geschatte duurzaamheid van 4 tot 6 maanden.

het sponsje dat je lek moest prikken is WaxOyl en dat product is hopeloos door de mand gevallen. Bovendien is even kleien niet voldoende, zorgvuldig polijsten en ontvetten is vereist!

Wil je een duurzame bescherming, koop dan C.Quartz can CarPro, dat houdt het wél minimaal een jaar vol. Het zit inmiddels 11 maanden op onze bus, op één zijpaneel en we kunnen heel goed zien dat het de rest met groot gemak verslaat.

En die man, die verkoopt praatjes en gebakken lucht! Pannenkoekenbakker eerste klas. ;)

Oke interessant spul.
Heb gelijk ook ff het filmpje gezien hoe het aangebracht dient te worden.
Ik heb geen polijstmachine en ook geen zin om de hele auto weer te polijsten dus zoek echt iets wat ik gewoon kan aanbrengen na de auto grondig gewassen te hebben en gekleid.
Misschien is dit iets? Poorboy's World EX-P Pure Sealant

Wou ik net op Carclean.com 2 producten bestellen :

Poorboy's World EX-P Pure Sealant
Mothers Carnauba wax

Kan ik op één of andere manier niet inloggen??

Niet meer luisteren naar poetskerel en voortaan met een grote boog om z'n zaak heen rijden.
En vooral veel lezen hier

Helaas mothers carnauba wax is niet op voorraad.
Iemand nog suggesties?

[Edit]
Dit lijkt ook wel goed?

Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax

Nee ik heb al de sealent besteld maar ik wil nog een wax erbij om de glans dieper en intenser te krijgen.
En las ook bij de gebruikersreacties dat de glans nog wel iets dieper kan na het sealen en dus perfect met wax.

Ik zou de Meg's waxen lekker laten staan maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Er zijn hier volgens mij niet veel (wat gevorderde)mensen die dat op hun auto smeren

Voor reacties en reviews kun je beter op het forum kijken dan op de site.
Er zijn ook een hoop mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn die reacties plaatsen onder de producten.
Ik weet niet of je order al ingepakt is maar aan gezien het na 16:00 is besteld zou het kunnen dat je het nog kan wijzigen want dan zou het morgen pas verstuurd worden.
Belletje of mailtje richting CC doet wonderen zou ik zeggen en kunnen ze je gelijk een mooi waxadvies geven.

RogierV12 zei:
Ik zou de Meg's waxen lekker laten staan maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Er zijn hier volgens mij niet veel (wat gevorderde)mensen die dat op hun auto smeren

En toch de M16 is voor mij een blijvertje.....:love :cool :-"