• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terpentinevlek verwijderen

Yulii

Detailing rookie
22 sep 2019
4
2
Dag iedereen,

Een aantal dagen geleden ben ik mijn auto even van binnen en buiten schoon gaan maken en er zat een verfvlek in (op terpentinebasis/houtverf de stoel).
Nu las ik dat het met terpentine ook weer eruit te krijgen was dus heb een doekje gedoopt in de terpentine en ben toen wat gaan schrobben (mss achteraf niet het slimste om te doen).
Het verf was voor het grootste gedeelte weg maar nu hou ik dit eraan over. Iemand suggesties om dit weer mooi te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • IMG_3485.jpg
    IMG_3485.jpg
    277,8 KB · Weergaven: 213
Witte verf ?
Het lijkt alsof er nog wat restjes inzitten

Gaf de bekleding kleur af, hoe nat heb je het gemaakt ?
Anders even op een onzichtbaar stukje (achter de onderste naad van de rugleuning) proberen
Als het niet afgeeft, is de lichte ring nog van de verf of van de bekleding onder de bekleding
Die onderlaag geeft mogelijk af als je het te nat maakt.
 
Het was witte verf inderdaad. Maar het gaat vooral om de vlek. Ik heb een doekje gedoopt in de terpentinefles en ben toen de witte verfvlek eruit gaan schrobben. Het werkte enigzins maar na een tijdje zag ik dat ik deze vlek had gecreëerd.
 
Test met een witte doek of de bekleding kleur afgeeft
Zo niet, kan je met terpentine verder

Een testje doen op een andere plaats geeft meer zekerheid
Je wilt niet de verf weghebben met als gevolg een verkleuring van de bekleding