• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test 3 soorten coating

Vind vooral de specs van de eerste coating veelbelovend. Voor nog geen tientjes heb je;
- 9H hardheid. (Knoerthard! Een T-rex kan lekker klauwen zonder krassen)
- 60x zoveel dikte dan bijv Mohs, vóór het krimpen. (30mu)
- SpiegelGloss
- Roestwerend.
- Flinke pH-tolerantie (2-12)
- Flinke hittebstendigheid (Je kan zelfs je auto in de brandt steken)

Maja, zou ook wel geinig zijn als het dit allemaal gaat geven voor die prijs. :p

Uiteraard trek ik handschoenen aan en werk in een geventileerde ruimte ( van 16.000 m3) met een mondmasker (voor wat dat waard is).
Een mondmasker gaat weinig voor je doen tegen dampen. ;)
Hier op het forum geldt over het algemeen dat als het geen bekend of duur merk is dan kan het niets zijn.
Ik denk niet dat het met ''duur'' te maken heeft, maar met de ervaringen die men heeft met de coatings zelf en dus hoe zij zichzelf bewezen hebben.

En met enig zoekwerk op de Jijbuis vind je ook de coatings die jij nu gaat testen terug, op dezelfde wijze getest.
Persoonlijk zou ik dan al volledig afhaken, als het al getest is. Tenzij ik wil weten of ik de coatings zelf wel goed aangebracht heb en het beloofde/verwachte kan behalen o.i.d. :p


Maar, ben nog steeds benieuwd naar wat je over een paar maanden allemaal gaat doen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal je aan het PB lijstje toevoegen en t.z.t. berichten over de ervaring van het aanbrengen van de diverse coatings, inclusief ziekenhuisopname a.g.v. de medische gevolgen ervan:mask::scream::skull:. Ook zal ik de PB'ers de daarop volgende maanden/jaren informeren over de ervaringen en duurzaamheid.
Het aliprodukt is werkelijk een toppertje als het klopt wat ze beloven. Ik heb er zo mijn twijfels bij. Daarbij krijg ik voor dat 10tje ook nog eens 100 ml produkt en kan mij auto ook nog een brandje overleven (wat een onzin, dat is toch geen verkoopargument). Maar goed, ik smeer het erop en we zullen zien.
Zelf ervaren heeft toch een veel hogere toegevoegde waarde dan alles wat ze je op filmpjes willen laten doen geloven dus afhaken.....dacht het niet:).
In het betreffende filmpje komen mijn produkten NIET voor. Daarbij is dit een test na 3 maanden dus ook niet representatief. Als ik 3 maanden verzekerd wil zijn koop ik een goede wax of spray sealant. Dus dat filmpje voegt niets toe.
 
Laatst bewerkt:
Wel weer jammer omdat er toch echt veel meer goede producten te koop zijn buiten het assortiment van CC om. Jammer dat je die dus niet mag delen.
Dat snap ik natuurlijk. Maar om dat nu uitgebreid te faciliteren op ons forum? Ik ben er echt niet zo strikt in, maar ik vind het soms gewoon net even niet passend meer.

Ik vind het altijd wel grappig dat op internet alles moet kunnen en als je beperkt wordt, dan is het maar gek. Maar iedereen snapt dat je niet bij de kassa van de Albert Heijn kan gaan staan om de klanten daar te adviseren om eens te kijken naar het huismerk van Jumbo, want dat is ook te koop op de markt buiten de producten om die AH verkoopt.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Kweetnie Mijn bedoeling met de kanttekeningen over de invloeden van verschillende factoren, was niet bedoeld om aan te geven dat je test geen waarde heeft, maar wél om de waarde te relativeren én te verklaren waarom een ander soms tot andere resultaten kan komen met dezelfde middelen (maar andere omstandigheden). Soms is het veel ingewikkelder om hetzelfde kunstje te herhalen dan je denkt. Lang, lang geleden ook eens bij de bespreking van de resultaten van een wetenschapper geweest, die een hele serie coatings (wel andersoortig dan hier) had aangebracht, maar niet in staat was om 2 keer dezelfde coating met ongeveer dezelfde eigenschappen aan te brengen. Pas nadat ik hem had uitgelegd dat ie een niet zo voor de hand liggende variabele over het hoofd had gezien, was ie in staat om het kunstje van 2x hetzelfde resultaat van een coating uit te voeren. (Dat betekende in dit geval een half jaar onderzoek dat in de prullenbak kon)

Als meerdere mensen dezelfde ervaringen hebben met producten, en een vergelijkbare rangorde aanbrengen in de score van die producten, kun je toch wel iets zeggen over de producten, ook al zijn die tests niet onder wetenschappelijk gecontroleerde omstandigheden gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: Kweetnie
Dank voor je toelichting. Omdat ik al begreep waar je op aanstuurde en ik het toch, ondanks mijn gebrek aan ervaring, vond dat dit ook meegenomen diende te worden ga ik de 3 coatings gelijktijdig maar ook kleinschaliger aanbrengen op de motorkap van de Peugeot 108. Zeker nadat ik nog de nodige info heb bekeken over de goedkope variant. Ik durf het niet aan dat spul op een halve auto te smeren. Een motorkap overspuiten is goedkoper:p want dat schijnt een incidentele keer ook nodig te zijn:eek:. De Fiesta van de profielfoto hiernaast wordt in de Gyeon Pure gezet en periodiek voorzien van Cure. De motorkap van de 108 blijft zonder Cure en de rest van de 108 wordt in de tweede variant gezet ook onderhouden met Cure. Ik heb dan 3 produkten op 1 auto waardoor ik een goed idee krijg van de levensduur van de 3.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Vergeet niet dat als je de coatings wilt testen, je er geen product overheen zou moeten leggen. ;) Als je regelmatig Cure/Bathe+ of andere onderhoudsproducten aanbrengt, kan je een standtijd eigenlijk oneindig maken.
 
Daarom dus geen Cure over de motorkap met de 3 produkten
Ik citeer uit mijn bericht hierboven: ................. van Cure. De motorkap van de 108 blijft zonder Cure en de.............
De test van de 3 produkten wordt dus op de motorkap van de 108 uitgevoerd zonder Cure De rest van de 108 wordt gecoat met ...Pieeeep.... en bijgehouden met cure. De witte met Pure en bijgehouden met Cure.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba