• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Test]Poorboy's Black Hole: filling test

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Onlangs dit testje kunnen doen op een Mercedes achterklep met jaren van wasstraat ervaring.
Ervoor alleen gekleid, verder niets.
Black Hole is voor mij een van de beste glazes ter wereld en dit filmpje demonstreert maar eens waarom:

 
Black Hole is toch geen sealant maar een glaze (voedend product)?

Destijds hebben we een testje gedaan op de blauwe Mazda 6.

dd4b4077.jpg


2e2197b4.jpg


Echt een topproduct, helaas gebruik ik het te weinig. :confused:
 
Uhh nee het is een Mercedes. Intro plaatje is alleen van mijn Leon.
Staat ook in het topic. Zal het ook bij het filmpje zetten.
 
Wat Patrick zegt lijkt me wel leuk om eens te zien.
De white diamond vs black hole op een donkere auto :cool:
 
Zelfde effect. Ik heb het wel eens naast elkaar gedaan op mijn donkerblauwe motorkap en na de thee wist ik niet eens meer wat nu links of rechts zat. (thee was Earl Grey...;)
 
Ook de WD kan goede dingen doen. Heb op mijn panther black mondeo getest maar vond de BH toch wat meer vullen dan de WD.
Met name de was zwaardere swirls oogden beter, de mini's verdwenen daarentegen wel gewoon met de WD.
Ik was en blijf een grote voorstander van beide glazes !
Maar goed het gaat om de review van Dibbuz en alle credits gaan dubbeldik zijn kant op want het beeldmateriaal is op en top .... mega dank Dennis !
 
Waar ik na deze demo wel razend nieuwsgierig naar ben: blijft dit net zo zichtbaar als je na de glaze ook de sealant aanbrengt (op het geheel dus zonder scheidslijn, of een scheidslijn haaks op de andere, zodat je vier kwadranten krijgt:
- 1 kwart onbehandeld
- 1 kwart alleen BH
- 1 kwart BH + wax (Ex-p of een andere)
- 1 kwart met alleen wax
 
Je gebruikt de aanwezige fillers ( oliën ) op de defecten mee op te vullen cq maskeren. Als je deze dan top met een laag die het geheel afsluit ( wax / sealant ) dan zit de vullende laag er onder en zal dus voor grootste gedeelte zijn taak volhouden.
Feit is wel dat net als met elke beschermlaag zo is dat je na een tijd al niet meer kan zien van "wow, ja dat is die en die glaze / wax / sealant etc".
Na opbrengen is het verschil wel duidelijk waarneembaar tussen niet en wel gebruik.
Er zijn er die beweren dat er bij een blinde test gezegd kan worden wat er gebruikt is ..... persoonlijk vind ik dit redelijk discutabel, maar laat dit voor wat het is en ga er verder niet op in ( zowel pro als anti )
Voor alles is er een limiet, dit geld voor de meerwaarde van de glaze als de beschermlaag zelf.
Daarbij vind de ene persoon het amper tot niet werken op diens auto, terwijl een ander persoon er wel degelijk profijt aan heeft ( en dan niet tussen de oren zittende )

Vergat nog wat: de heren van Dodo Juice hebben destijds ook nog een test gedaan op een wit plaatdeel.
Daar van o tot een laag of wat er op gezet ( vakje per vakje ) en met de verschillende types dodo-wax .... was degelijk verschil te zien.
Dit komt mede door het aantal lagen als de kleurstoffen in de wax. Pak een Purple Haze en wrijf die over je vingertoppen .... paars/blauwe vinger als resultaat.
Chemical Guys heeft sinds kort een was ( iets van Black blabla ) en die is vooral voor zwarte auto's bedoelt ( goh ),
ook hier vrij veel kleurstoffen er in en dit werkt dan weer positief mee; je zou het ( jip & janneke uiteraard ) kunnen zien als een filler.

Maar goed, ik wapper weer weg van het geheel waarvoor mijn excuses
 
Een hewl mooie duidelijke test die goed laat zien wat de capaciteiten van Black Hole zijn! :cool:

@ mk-us: die test van Dodo Juice is mij bekend, maar dat is wel bij heel veel lagen wax dat er een groter verschil waar te nemen is.
 
Leuke test. Ik heb de black hole staan, maar gebruik het eigenlijk nooit. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Het filmpje maakt me enthousiast over dit product. De volgende detail ga ik het een kans geven.
 
het probleem bij deze test is dat je ook met een dap over de lak bent gegaan en dit heeft een polijstend effect. als je wilt weten of het alleen door de glaze komt zou je de andere helft met de dap en bv spray en wipe moeten doen !
 
Als je een finishingpad, dus zónder cuttingfactor, gebruikt, polijst je nagenoeg niets, zeker met Black Hole niet aangezien hier geen korrel in zit.
 
De zwarte pad heeft geen slijpgraad als het goed is. Ik ga toch eens een fles bestellen. Ik detail meestal in één dag, en voor net die finishing touch is dat bij sommige exemplare net onvoldoende, dan is dit wel leuk om het af te werken.